تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

چه کسی مدیرعامل استقلال می‌شود؟

باشگاه استقلال در سرگردانی عجیبی قرار گرفته و باز هم مدیر عامل و هیات مدیره متعدد و تاثیرگذاری بر سر کار نیستند. ایا امروز تکلیف این باشگاه مشخص می‌شود؟

کد خبر: ۱۰۹۰۱۰
۱۴:۱۹ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

چه کسی مدیرعامل استقلال می‌شود؟

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: صبح شنبه ۲۷ شهریور، تقریبا همه رسانه‌های مجازی و حقیقی ورزشی منتظر حضور پرتعداد هواداران عصبانی و معترض استقلال در برابر ساختمان این باشگاه بودند. اینکه با وجود تهدید مدیریت باشگاه آیا باز هم کسی در جمع اعتراضی حاضر خواهد شد یا نه؟ و اینکه بالاخره در جنگ علنی کادر مددیریتی و کادر فنی باشگاه چه کسی برنده خواهد شد؟ سوالات مهم صبح شنبه این‌ها بودند.

ماجرا، اما به کلی تغییر کرد. هواداران استقلال به جای حضور مقابل ساختمان باشگاه، تغییر مسیر داده و ناگهان در مقابل ساختمان وزارت ورزش سر در آوردند و معادله را تغییر دادند. عصر شنبه تاثیر این اتفاق به این شکل نمایان شد که احمد مددی مدیر عامل باشگاه که آخر هفته گذشته شمایلی از یک مرد پیروز را در دعوایش با فرهاد مجیدی از خود نشان می‌داد ناگهان استعفا کرد یا مجبور به استعفا شد و دو روز بعد از ارائه گزارش یک سالگی مدیریتش، صندلی داغ مدیرعاملی را ترک گفت!

یک سال مدیریت احمد مددی بی‌شک در یکی از چالش‌برانگیزترین دوران تاریخ استقلال جای گرفت و به زعم بسیاری او نیز به آتش بحران‌های اخیر باشگاه استقلال دامن زد و در نهایت این آتش، دامن او را نیز فرا گرفت. احمد مددی دیروز در شرایطی استعفای خود را تسلیم وزیر جدید ورزش و جوانان کرد که گمان می‌رفت وضعیت او نزد حمید سجادی، پایدارتر از نفرات قبلی باشد، به هر حال این دو در باشگاه سایپا زمانی همکار بودند.

چالش انتخاب مدیر عامل

استقلال در سه سال اخیر چهار مدیر عامل به خود دیده و وضعیت این باشگاه شبیه به دورانی از ماجرا‌های پرسپولیس در دهه ۱۳۸۰ شده است. به هر ترتیب در یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های زمانی، استقلال بدون مدیر عامل مانده و تعداد اعضای هیات مدیره هم دو نفر است و عملا به لحاظ حقوقی نیز هیات مدیره امکان انتخاب نفر جدید و تایید او نیستند. اصغر ملکیان و پرویز مظلومی در نقش اعضای هیات مدیره، چندان هم تمایلی به در دست گرفتن امور ندارند و فرهاد مجیدی نیز در امارات به سر می‌برد و ظاهرا قرار است امروز به تهران برگردد.

چه کسی مدیرعامل استقلال می‌شود؟

در این شرایط طبیعتا نگاه همه فعالان حوزه استقلال به وزیر جدید ورزش است و اینکه در این لحظات بحرانی، چه کسی از جانب او به عنوان سکاندار باشگاه معرفی خواهد شد. در روز‌های اخیر صحبت از چند نفر برای حضور در رده بالای مدیریتی باشگاه استقلال شده که عمده آن‌ها گمانه‌زنی‌ها یا حتی بزرگنمایی برخی افراد از سوی رسانه‌هاست و پشت نام این افراد غرض‌ورزی وجود دارد.

با این احوال جالب است که هیچ نامی از پیش‌کسوتان استقلال برای به دست آوردن پست مدیریت عامل دیده نمی‌شود. حتی مهدی پاشازاده که هم‌اکنون به عنوان معاون ورزشی باشگاه مشغول به کار است، ممکن است قربانی بعدی این تغییر و تحولات دامنه‌دار باشد. اینجاست که عدم انسجام و رفاقت بین پیش‌کسوتان باشگاه استقلال خود را نشان می‌دهد و قبول نداشتن افراد از سوی همقطارانشان سبب شده که کسی از قدیمی‌های این باشگاه هم ریسک اعلام حضور برای مدیرعاملی را نپذیرد و پا پیش نگذارد.

دو گزینه محتمل

در این بین چند باری صحبت از حضور مصطفی آجورلو مدیر عامل پیشین باشگاه پاس شده که ممکن است به عنوان مدیر عامل استقلال کار را در دست بگیرد. البته در مورد آجورلو که کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال نیز بود، صحبت از حضور به عنوان رئیس مجمع باشگاه استقلال هم شده بود. آجورلو البته فرد شناخته‌شده و صاحب‌سبکی در فوتبال ایران است و تجربه مدیر عاملی در دو باشگاه مهم و ریاست اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران را دارد، اما اینکه از خانواده استقلال نیست ممکن است ایراد بزرگی برای او از سوی خانواده استقلال تلقی شود.

در عین حال علی فتح‌الله‌زاده نیز از آلترناتیو‌های همیشگی مدیریت باشگاه استقلال بوده و این بار نیز صحبت‌هایی از حضور او شنیده می‌شود. فتح‌الله‌زاده البته نوروز ۹۹ به عنوان مدیر عامل استقلال معرفی شد، اما ابتلای او به کرونا و شاید وضعیت بسیار اسفناک باشگاه در آن دوره، حاجی را به سوی استعفای زودهنگام برد. این بار البته از سوی نزدیکان مددی شنیده شد که فتح‌الله‌زاده در هفته‌های اخیر گروهی از مخالفان مدیریت باشگاه را دور خود جمع کرده بوده و با ایجاد ارتباط با فرهاد مجیدی و تاثیر بر افکار عمومی، در صدد بازگشت به مدیرت باشگاه است. اما آیا او می‌تواند در این وضعیت پیچیده و مهلک، راه حلی برای ایجاد آرامش باشد؟

بازی تغییر می‌کند؟

تا لحظه نگارش این سطور هنوز وزیر جدید ورزش شخصی را برای مدیریت بر باشگاه بحران‌زده معرفی نکرده و به نظر می‌آید پیدا کردن یک فرد جامع‌الاطراف و چندوجهی برای استقلال کار بسیار سخت و به قول فرنگی‌ها «های ریسک» باشد. اما برای استقلال نیز ثانیه‌ها به سرعت می‌گذرند و بحران‌های تازه هر لحظه در کمین هستند. بحران‌هایی که شاید فرهاد مجیدی هم نتواند آن‌ها را با استفاده از کمک‌های مالی برخی هواداران و یا مشاوره فنی دستیارانش حل کند.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی