تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ستاری: ساختارها تغییر کند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری راهکار رسیدن به نوآوری را تغییر در ساختارهای دولت عنوان کرد و گفت: دولت ها به صورت ساختاری با نوآوری مقابله می کنند و ابتدا باید این نگرش اصلاح شود.

کد خبر: ۱۰۸۶۹۹
۱۶:۴۸ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

ستاری: ساختارها تغییر کند

دیدارنیوز: «سورنا ستاری» در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه که با حضور «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان شیخ فضل الله  مجلس برگزار شد،‌ گفت: از آقای دکتر قالیباف تشکر می کنم  برای اختصاص محلی برای  تولید و بهبود کسب و کارها و همچنین توجه به قوانین و طرح جهش دانش بنیان و بودجه هایی که امسال به رغم پایین بودن آن به خلاقیت و نوآوری و جهش تولید اختصاص یافت.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه کشور چرا نیاز به تحول دارد، افزود: همه ما می دانیم که راه حل های فعلی پاسخگوی نیاز کشور نیست و ضرب المثلی می گوید چکش بدست فقط به دنبال میخ است و راه دیگری نمی یابد.
وی با ذکر مثال دیگر در پروژه های سد سازی گفت: هیچ وقت در چنین پروژه هایی راه حل دیگری برای حل بحران آب مطرح نمی شود. در حالی تکنولوژی های زیادی در حوزه شیرین سازی آب، چرخش آب و... وجود دارد.
ستاری با بیان اینکه در ایران که آب و هوایی مناطق مختلف آن متفاوت است، نمی توان یک مدل را برای همه طرح و پروژه ها در نظر گرفت، گفت: در وزارت کشاورزی ۸ تا ۹ میلیارد دلار واردات ذرت و نهاده انجام می شود ولی سوال اینجاست که چرا ذرت وارد می شود در حالی دانه های مختلفی است که می توان به عنوان غذای  دام و طیور  مصرف کرد. در بحث دفاعی نیز همین گونه است که پهباد ۳ تا ۵ کیلویی همه موازنه ها را به هم می زند و این نوآوری است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: اینکه نفوذ نوآوری در دولت ها چگونه باشد، موضوع بسیار جدی است چرا که دولت ها به صورت ساختاری با نوآوری مقابله می کنند. به عبارتی که از کارمندی که ۸ صبح تا ۴ بعداز ظهر کار می کند نمی توان انتظار نوآوری داشت.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی