تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

جهش جدید کرونایی در کشور مشاهده نشده است

به گفته عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ تاکنون به جز موتاسیون دلتا، جهش جدید کرونا در کشور گزارش نشده است و آزمایش‌های انجام شده همان سویه‌های قبلی را نشان می‌دهند.

کد خبر: ۱۰۸۵۸۱
۰۹:۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

جهش جدید کرونایی در کشور

دیدارنیوز ـ عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در خصوص آخرین وضعیت کشور در مورد ورود موتاسیون جدید گفت: خدا را شکر به جز موتاسیون دلتا ورود سکانس جدیدی در کشور گزارش نشده است و آزمایش‌هایی که تا کنون انجام دادیم همان سویه‌های قبلی را نشان می‌دهند.

این فوق تحصص ریه ضمن اشاره به اینکه جهش‌های هوشمندی که ویروس کووید انجام می‌دهد در جهت افزایش عفونت زایی ویروس و بالا رفتن قدرت سرایت پذیری آن است، ادامه داد: هر کدام از جهش‌هایی که ویروس انجام می‌دهد بسته به اینکه بر کدام قدرتش اضافه شده می‌تواند در جامعه پخش شود و برای مثال موتاسیون دلتا به دلیل افزایش قدرت سرایت پذیری ویروس به راحتی در جامعه پخش شد و شاهد افزایش موارد ابتلا و مرگ ومیر در کشور بودیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه وضعیتی که سوش‌های جدید در جوامع به وجود می‌آورند، به این موضوع بستگی دارد آن سوش می‌تواند به سویه غالب تبدیل شوند و سبب ایجاد پیک گردد یا نه، افزود: بالاخره در طول زمان و به دلیل جا به جا‌های بین المللی ورود همه سوش‌ها به همه کشور‌های اتفاق می‌افتد، اما آنچه اهمیت دارد این است که ویروس تا چه اندازه می‌تواند به سویه غالب تبدیل شود و پیک ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما در مورد وضعیت ایران در مورد ورود این ویروس‌ها چیست؟، اظهار کرد: هنوز مطالعات چندانی در خصوص این موتاسیون‌ها صورت نگرفته است و عده‌ای معتقد هستند که لامبدا نمی‌تواند ویروس غالب شود چرا که ایمنی که بر سویه دلتا موثر است، بر آن هم اثر دارد و به طور کلی اطلاعات ما در خصوص این جهش‌ها کامل نیست و برای اظهار نظر در این خصوص باید صبر کرد.

منبع: میزان
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی