تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

کانتینرهای بوش چگونه به گمرک رسید؟

مهرداد جمال ارونقی، معاون گمرک ایران ضمن تشریح فرایند ورود و رسوب ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش به گمرک، گفت: تاکنون هیچ کالایی از محموله‌های اشاره شده از گمرک ترخیص نشده است.

کد خبر: ۱۰۸۳۳۵
۱۲:۴۷ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

کانتینر لوازم خانگی بوش در گمرک

دیدارنیوز ـ به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی، معاون گمرک ایران اظهار داشت: شرکت بوش سرویس با اخذ و ارائه ثبت سفارش در سال ۱۳۹۶ و متعاقب آن گشایش برات بدون تعهد، اقدام به ترخیص شش پارت لوازم خانگی به مارک بوش آلمان از گمرک قبل از ممنوعیت می‌نماید که در خصوص مابقی کالا (بیست فقره اظهارنامه و تعداد بیش از ۴۲۰ دستگاه کانتینر شامل لوازم خانگی به مارک بوش آلمان) در راستای دادنامه صادره از دیوان عدالت اداری، نسبت به تمدید ثبت سفارش مربوطه ازسوی وزارت صمت و تأیید منشاء ارز مربوطه توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام و متعاقباً با پیگیری تشریفات گمرکی خواستار ترخیص کالای مزبور از گمرک شهید رجایی بندرعباس می‌شود.

وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران با توجه به قرارگرفتن کالای وارده در گروه چهارم کالایی (گروه کالا‌های که واردات آن ممنوع اعلام شده)، نسبت به دادنامه ذکر شده اعتراض و از ترخیص کالا خودداری می‌نماید؛ لذا پرونده در دیوان عدالت اداری مطرح و منتج به دادنامه‌ای مبنی بر نقض دادنامه بدوی با تبیین این مهم که بررسی این موضوعات قاعدتاً در صلاحیت کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی است می‌شود.

۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش چگونه به گمرک رسید؟

معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: در ادامه، شرکت مذکور در درخواست جدیدی در راستای مصوبه سال ۱۳۹۸ هیأت وزیران جهت ترخیص کالا‌های گروه ۴ رسوبی از گمرکات کشور خواستار ترخیص کالای خود می‌گردد. گمرک ایران با توجه به تمدید ثبت سفارش و تأیید منشاء ارز مربوطه توسط وزارت صمت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به منظور جلوگیری از ضایع شدن احتمالی حقوق دولت و تبعات حقوقی و قضائی موضوع و بررسی مجدد فرایند تجاری کالا‌های یاد شده، مراتب را با حضور نمایندگان مطلع و تام الاختیار سازمان‌های مربوطه در جلسه مشترکی مطرح که پس از بحث و بررسی موضوع، مقرر می‌شود سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط چنانچه مستندات متقنی در زمینه قانونی بودن ترخیص کالا‌های اشاره شده دارند در مدت ۲۰ روز به گمرک ایران اعلام کند که در موعد مقرر هیچ سازمانی در این خصوص اعلام نظری نمی‌کند.

ارونقی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود کالا‌های مربوط به شرکت موصوف بعد از تاریخ ممنوعیت به کشور و نیز با عنایت به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی هیچ‌گونه مستندات صریح، متقن و قانونی مبنی بر بانکی بودن ثبت سفارش و تأمین ارز اقلام مذکور به گمرک در فرصت تعیین شده ارائه نمی‌کند، گمرک از ترخیص کالا جلوگیری کرده و جهت کسب تکلیف، مراتب را از وزارت امور اقتصادی و دارایی استعلام می‌کند که با توجه به ابهامات موجود در پرونده و کلی گویی در مکاتبه، معاونت حقوقی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مراتب را تشریحاً جهت بررسی بیشتر موضوع به سازمان گمرک ایران منعکس کرده؛ لذا با توجه به مکاتبات صورت پذیرفته واضح است که تاکنون هیچ‌گونه دستور صریحی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر ترخیص کالا‌های اشاره شده صادر و ابلاغ نشده و هیچ کالایی از محموله‌های اشاره شده از گمرک ترخیص نشده است.

برچسب ها: گمرک ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی