تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

فوتسالیست مشهور تیم ملی علیه فیفا

فرشته کریمی خانم گل تیم ملی فوتسال ایران که این روزها لژیونر محسوب می‌شود، به کمپینی جهانی که علیه فیفا راه افتاده است پیوست.

کد خبر: ۱۰۸۱۹۴
۱۳:۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

فوتالیست مشهور تیم ملی علیه فیفا

دیدارنیوز - در آستانه شروع جام جهانی فوتسال مردان به میزبانی لیتوانی، زنان مطرح فوتسالیست در جهان در نامه ای اعتراض آمیز به رئیس فیفا خواهان پایان دادن به رفتار بسیار تبعیض آمیز در فوتسال بین زنان و مردان شدند.

به نقل از گاردین، در این نامه از فیفا خواسته شده است تا با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال زنان، رویکرد خود را در قبال بانوان اصلاح کند.

«ناتالیا اوریوه» بازیکن اسپانیایی و رئیس انجمن فوتسال زنان اسپانیا در این خصوص گفت:
 ما مورد تبعیض قرار گرفته ایم. این کلید ماجرا است. نمی خواهم از کلمه تبعیض به عنوان قربانی نام ببرم چرا که این یک واقعیت است.

اوریوه که نویسنده نامه اعتراضی به فیفا است، افزود:

 این بسیار ناعادلانه است و در اسپانیا به آن marginada (حاشیه نشین) می گویند. برای این سئوال که چرا چنین اتفاقی می افتد جوابی ندارند اما با قوانین و اصول اخلاقی آنها مغایرت دارد. در استراتژی فیفا برای فوتبال زنان در سال ۲۰۱۸، آنها در مورد برابری و فراگیر بودن صحبت کردند و اینکه زن و مردم با هم تفاوتی ندارند اما آنها فوتسال را بدون هیچ توضیحی فراموش می کنند.

در ادامه گزارش گاردین آمده است:
 «تنها ۵۵ کشور از ۲۱۱ کشور عضو فیفا دارای تیم ملی زنان هستند، در حالی که حدود دو سوم (۱۴۰ کشور) تیم مردان دارند. در انگلستان، اتحادیه فوتبال این کشور نتوانست به تعهد خود برای ایجاد تیم زنان انگلیس عمل کند و فعالیت تیم مردان خود را برای کاهش هزینه ها در شروع همه گیری کووید در سال ۲۰۲۰ متوقف کرد.

بازیکنان برجسته فوتسال که از کمپین رسانه های اجتماعی همراه با درخواست از فیفا حمایت می کنند عبارتند از آماندینای برزیلی صاحب ۶ عنوان بهترین بازیکن جهان، آنیتا لوخان کاپیتان اسپانیا و قهرمان یورو ۲۰۱۹، فرشته کریمی صاحب دو عنوان قهرمانی آسیا با تیم ایران و آنا کاتارینا دروازه بان بنیفکا و پرتغال.»

فرشته کریمی بازیکن برجسته تیم فوتسال بانوان ایران که با این تیم صاحب عنوان قهرمانی آسیا شده است، عدم برگزاری جام جهانی زنان را «بزرگترین ضعف فیفا» دانست و گفت:

 امیدوارم این تبعیض جنسیتی به زودی در فوتسال از بین برود و ما زنان فوتسالیست به آرزوی خود برسیم.
همچنین سخنگوی فیفا اعلام کرد که این نهاد در حال بررسی چشم انداز مسابقات فوتبال زنان است که تمام رشته ها از جمله فوتسال را هم در بر می گیرد.

منبع: طرفداری
برچسب ها: فرشته کریمی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی