تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
فوتبال گیت (۲۴)

نقل و انتقالات فوتبال ایران؛ بازار ترقه‌های چند میلیاردی!

در نخستین شماره فوتبال گیت لیگ بیست یکم، سجاد شجاعی نگاهی انداخته است به فصل نقل و انتقالات در فوتبال ایران. فصلی کم رونق، خالی از بمب‌های خبری و پر از ترقه‌های چندین میلیارد تومانی!

کد خبر: ۱۰۷۹۶۴
۰۴:۰۱ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

نقل و انتقالات فوتبال 1400

دیدارنیوز _ سجاد شجاعی: هنوز فرصت نقل و انتقالات به اتمام نرسیده، اما هیچ خبری از جابجایی‌های پر سر و صدا و تقلای تیم‌ها برای خرید بازیکن وجود ندارد. گویی خاک مرده بر فصل نقل و انتقالات فوتبال کشور پاشیده‌اند و هیچ خبری از خرید بزرگ توسط باشگاه‌ها نیست و شاید بهتر باشد که بگوییم اصلا بازیکنی برای خرید وجود ندارد.

در سال‌های اخیر موج مهاجرت بازیکنان به لیگ‌های خارجی فراگیرتر از قبل شده و حتی بعضاً بازیکنان متوسط لیگ هم با پیشنهاد‌هایی از طرف تیم‌های میانه جدولی در لیگ‌های درجه دو و سه خارجی مواجه می‌شوند و بدلیل اختلاف زیاد قیمت ریال با دلار رفتن را به ماندن در لیگ داخلی ترجیح می‌دهند.

در این بین باشگاه‌های ما که تقریبا نود درصدشان هیچ کار اصولی روی تیم‌های پایه انجام نمیدهند با عدم پویایی در کشف و معرفی استعداد‌های جوان مواجه شدند و همین امر باعث شده بازیکنان ۳۴_۳۵ ساله تبدیل به شاه ماهی‌های نقل و انتقالات شوند و با ترفند‌های رسانه‌ای و تدابیر ایجنتهایشان حسابی برای باشگاه‌ها بازار گرمی کنند و ارقام عجیب و غریبی از مدیران باشگاه‌ها مطالبه کنند.

بازیکنانی که در مقابل بمب‌های نقل و انتقالاتی سال‌های نه چندان دور ترقه هم محسوب نمی‌شوند حالا جوری برای پوشیدن پیراهن تیم‌های بزرگ ناز و کرشمه میآیند که انگار سابقه تعداد بازی‌های ملی شان سه رقمی است و کسب چندین عنوان مرد سال آسیا را در کارنامه دارند.

البته در این بین تقصیر مدیران باشگاه‌ها و حتی برخی مربیان از همه بیشتر است. آن‌ها یا تحت تاثیر فضای هواداری قرار میگیرند و یا بعضاً خودشان آلوده به مناسبات ناسالم نقل و انتقالات شدند و در این وانفسای اقتصادی کشور، بجای رفتن به سمت کشف استعداد‌های جوان و توجه به تیم‌های پایه خودشان بخشی از این سیستم معیوب شدند و هیزم به آتش این فرایند بدون خروجی برای فوتبال ما می‌ریزند.

در حال حاضر پرسپولیس و استقلال با توجه به از دست دادن چند مهره کلیدی و عدم توانایی در جذب بازیکنان هم سطح با آنان نسبت به سال قبل تضعیف شدند. تراکتوری‌ها که دیگر نماینده فوتبال ما در آسیا هستند و البته بخاطر مشکلات فراوان مدیریتی درخواست کناره گیری از این رقابت‌ها را دادند، تقریبا نیمی از تیم خود را به لطف مالک شهرت طلب، اما بی درایتشان که حضورش در فوتبال جز نفرت پراکنی علیه دیگر تیم‌ها و انباشت بدهی برای تبریزی‌ها چیزی نداشت، از دست دادند تا هواداران پرشور تبریزی بیش از هر زمان دیگری نگران آینده تیم محبوبشان باشند.

در این بین، اما دو تیم صنعتی سپاهان و گل گهر وضعیت بهتری نسبت به دیگر تیم‌ها داشتند و به لطف بهره گیری از امکانات مالی صنایع کشور توانستند خرید‌های نسبتا خوبی داشته باشند، هرچند که سپاهان هم سه بازیکن تاثیرگذارش را از دست داد، اما با توجه به جذب شهریار مغانلو و جذب احتمالی یک دروازه بان خارجی بجای نیازمند تا حد زیادی توانست جای خالی بازکنان از دست داده را پر کند، هرچند که شاید قیمتی چند برابر ارزش واقعی بازیکنان جذب شده پرداخت کرد و یکی از عوامل بالا رفتن کاذب قیمت بازیکنان بود. همه این‌ها در شرایطی اتفاق افتاده که هنوز سرنوشت مالکیت تیم تازه لیگ برتری شده هوادار هم مشخص نیست و هر روز خبری جدید از آینده این تیم منتشر میشود.

در هر صورت آنچه بنظر می‌رسد بر خلاف اظهار نظر مسئولان یکی از تیم‌ها که مدعی پیروزی در دربی نقل و انتقالات بود، این پنجره نقل و انتقالاتی برای همه تیم‌ها توأم با شکست بود و اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند، هیچ بعید نیست در سال‌های آتی، برخی از بازیکنان که کفش‌هایشان را آویخته اند هم هوس بازگشت به مستطیل سبز کنند و حتی تبدیل به بمب‌های نقل و انتقالات شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
باشگاهها باید خصوصی شود پرداخت این پولها از بیت المال صحیح نیست
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی