تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
سیب سرخ حوا یا مخدر‌های شیطانی!

روانگردانی که توهمات دیداری به دنبال دارد

شهریور ماه جاری مزرعه ای که در آن گیاه مخدر داتورا (سیب شیطان) پرورش داده می‌شد، توسط ماموران پلیس در جنوب تهران کشف شد.

کد خبر: ۱۰۷۸۲۴
۱۳:۰۸ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

این سیب‌ها شیطانی هستند+جزئیات

دیدارنیوز ـ ۱۴۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع داتورا که در ایران معروف به سیب شیطان است، در جنوب تهران کشف شد.

شهریور ماه امسال در پی رصد‌های اطلاعاتی ماموران پلیس در جنوب تهران یک مزرعه موادمخدر در نزدیکی عوارضی جاده تهران – قم کشف و تحقیقات خود را آغاز کردند.

ماموران پلیس در تحقیقات محرمانه خود متوجه شدند، ۲ مرد جوان در این مزرعه محموله بزرگ موادمخدر از نوع داتورا یا همان سیب شیطان پرورش و بین جوانان توزیع می‌کنند.

بنابر حساسیت موضوع تیم پلیسی هویت و مخفیگاه متهمان را در جنوب تهران شناسایی و با اخذ مجوز‌های لازم قضایی سوداگران مرگ را به دام انداختند.

در بازرسی از مزرعه و مخفیگاه سوداگران مرگ ۱۴۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع داتورا کشف و ضیط کردند. متهمان در بازجویی‌های فنی به جرم خود مبنی بر پرورش و توزیع مواد مخدر به جوانان در جنوب تهران اعتراف کردند؛ بنابراین گزارش، پرونده متهمان جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

داتورا چیست؟

داتورا (تاتوره – داتوره)، یک گونه از نه گونه از گیاهان گلدار شب پره متعلق به خانواده "Solanaceae" است گیاهی است یک‌ساله به ارتفاع ۲۰۰ _ ۵۰ سانتی متر که جزو گیاهان داروئی محسوب می‌شود. از این گیاه ماده آتروپین بدست می‌آید که خاصیت ضدسم دارد. خود این گیاه سمی می‌باشد. آب موجود در آوند‌های این گیاه اگر در چشم ریخته شود باعث بازماندن مردمک چشم می‌شود. اگر جوشانده این گیاه به کسی خورانده شود، اعصاب ارادی انسان برای مدتی غیر ارادی می‌شود. ومصرف جوشانده این گیاه به مقدار زیاد باعث مرگ می‌شود.

این گیاه دارای برگ‌های پرزدار، میوه خاردار و گل‌های شادابی می‌باشد که معروفترین نژاد‌های آن " D.Stramoniun" و " D.metel " و " D. inoxia " هستند. سالهاست که از تخم‌ها، گل‌ها و ریشه‌های این گیاه به عنوان دارو یا روانگردان استفاده می‌شود.

تاثیرات

بر خلاف توهمات دیداری گزارش شده از انواع دیگر روانگردان‌ها مانند ال اس دی یا قارچ‌های سیلوسایبین، داتورا باعث توهم صادقانه (frank hallucination) می‌شود یعنی فرد نمی‌تواند مرز بین واقعیت و توهم را تشخیص دهد. تصاویر فوق العاده و توهمات بطور معمول برای شخص اتفاق می‌افتد. صحبت کردن طولانی با شخصیت‌های غیر واقعی، سیگار کشیدن زیاد حتی توسط کسانی که سیگاری نیستند.

برچسب ها: حوادث
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی