تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

حمید صفت و دادگاه آخر؛ نظریه‌ی پزشکی قانونی چه خواهد بود؟

اواخر شهریور و با اعلام نظریه‌ی پزشکی قانونی تکلیف پرونده حمید صفت بعد از گذشت ۴ سال مشخض خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۷۸۰۵
۱۱:۴۱ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

پرونده حمید صفت ایستگاه پایان

دیدارنیوز ـ با اعلام نظریه پزشکی قانونی گره کور پرونده حمید صفت برای همیشه باز می‌شود و این خواننده بعد از ۴ سال بلاتکلیفی بالاخره وضعیتش مشخص خواهد شد.

جنجالی‌ترین پرونده قتل ۴ سال اخیر در حالی به ایستگاه پایانی رسیده است که خواننده جوان معتقد است جوانی اش به تباهی رفته و عمرش را پشت میله‌های زندان گذرانده است.

۲۶ مرداد ماه سال ۹۶ بود که حمید صفت خواننده به خاطر دعوای مادرش با پدرخوانده اش به خانه او رفت و در یک لحظه با عصبانیت ضربه‌ای به پیرمرد ۶۵ ساله زد و او را نقش زمین کرد. دقایقی بعد، اما او را هراسان به بیمارستان رساندند، ساعتی بعد هوشنگ جانش را از دست داد و پسر او مدعی شد حمید، قاتل پدرش است. با دستگیری این خواننده به جرم قتل همسر مادرش، تیتر یک اخبار حوادث کشور تا چند روز او و اعترافاتش بود.

خواننده مشهور در اعترافات اولیه قبول کرد ضربه مشتی به هوشنگ زده و او را نقش برزمین کرده، اما آن‌ها با هم دوست بودند و مشکلی بین‌شان وجود نداشته، آن روز پیرمرد با مادر حمید دعوایش شده و این اتفاق رخ داده است.

صفت در بازجویی‌ها گفت: من مشکلی با هوشنگ نداشتم و او مرد خوبی بود. آن روز به خاطر اینکه مادرم را اذیت و کتک زده بود من به خانه‌شان رفتم، دعوای ما بالا گرفت و من یک ضربه به او زدم، نمی‌خواستم او را بکشم، اما او عمرش به دنیا نبود، اما من قاتل نیستم.

چند ماه بعد از مرگ هوشنگ و انتقال حمید صفت به زندان، وکلای او درخواست کردند که پرونده بازبینی شده و ادعا کردند قتل غیر عمد بوده و پیرمرد به خاطر سکته فوت کرده است نه ضربه مستقیم آقای خواننده. با بررسی برخی موارد در پرونده، صفت با وثیقه آزاد شد.

پسر هوشنگ: حمید صفت قاتل است

با گذشت روز‌ها همه به آزادی نهایی حمید و رهایی از کابوس زندان و قصاص امیدوار می‌شدند تا اینکه بالاخره پسر هوشنگ بار دیگر شکایتی را مطرح و اینبار نماینده دادستان کیفرخواستی ۱۰۰ صفحه‌ای برای آقای خواننده به اتهام قتل نوشت و ادله‌ها را برای اینکه اثبات کند صفت به عمد همسر مادرش را کشته است، در آن درج کرد.

با ارسال کیفرخواست به دادگاه کیفری، اسفندماه دادگاه برگزار و حمید در جلسه دادگاه بازداشت و راهی زندان شد. پسر هوشنگ هم که ساکن خارج از کشور بود ادعا کرد رضایتی در کار نیست و خواستار محاکمه و صدور رای قانون علیه صفت است.

بعد از برگزاری دادگاه حکم قصاص برای حمید صفت از سوی قضات دادگاه کیفری صادر شد تا خواننده مشهور به یک قدمی چوبه دار برسد، اما وکلای او دست از تلاش برنداشتند و همچنان با ارائه مدارکی ادعا کردند صفت بیگناه است و قتل غیر عمد است.

حمید صفت: ۴ سال عمرم در زندان هدر رفت

اینبار دیوان عالی کشور در اردیبهشت ماه حکم قصاص را نقص و پرونده به دادگاه کیفری ارسال شد. حمید بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت و جنجالی‌ترین پرونده سال‌های اخیر یکبار دیگر به جریان افتاد. حمید در جلسه دادگاه اینبار از وضعیتش ابراز گلایه کرد و خواستار مشخص شدن سرنوشت نهایی پرونده شد. این خواننده ادعا کرد که عمر و جوانی اش در زندان در حال تباهی است و ۴ سال از عمرش در زندان هدر رفته است.

نظریه پزشکی قانونی، ایستگاه پایانی پرونده صفت

شهریور، اما گویی برای حمید صفت خوش یمن است و قرار است هفته آینده تکلیف پرونده این خواننده برای همیشه مشخص شد. براساس درخواست دادگاه کیفری قرار است در هفته آینده پزشکی قانونی نظر نهایی خود را در مورد علت فوت پدرخوانده حمید صفت اعلام کند تا براساس آن دادگاه رای نهایی خود را اعلام کند. در درخواست رئیس دادگاه از پزشکی قانونی آمده است تا مشخص شود آیا ضربه حمید صفت کشنده بوده است یا پیرمرد ۶۵ ساله به علت ایست قلبی فوت کرده است.

در همین حال یک منبع آگاه گفت: ممکن است پزشکی قانونی با زمان اعلام شده برای اظهار نظر در مورد پرونده حمید صفت، یک هفته دیگر هم درخواست مهلت کند، اما آنچه مشخص است این است که پرونده صفت تا پایان شهریور برای همیشه تعیین تکلیف می‌شود، البته هنوز تلاش‌ها برای دریافت رضایت از پسر مقتول هم ادامه دارد و تلاش می‌شود اگر شد رضایت پسر او که در خارج از کشور حضور دارد به عنوان اولیای دم گرفته شود.

منبع: جامعه 24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
1
حمید صفت ی 8 ماه و 10 روز بازداشت بود که با قرار وثیقه ازاد شد و بعد از بازداشت 18 اسفند 1399 تا امروز 6 ماه هم در زندانه که مجموعا میشه 14 ماه و برای قتل عمد ناپدری که حمید در سال 1394 تو منزلش کلیپ تبلیغی توسط پرشین پاپارازی ضبط کرده زیاد نیست.
حمید صفت ی نفر رو به عمد بقتل رسوندی طلبکار هم هستی!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
1
مجموعا تا امروز 14 ماه و 6 روز زندان بودی مرتکب قتل عمد شدی تازه طلبکار هم هستی !!!!!!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی