تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

آخرین خبرها از اعزام به خدمت پشت کنکوری‌های ارشد و واکسیناسیون سربازان

سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص زمان اعزام به خدمت پشت کنکوری‌های ارشد توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۱۰۷۵۸۹
۱۴:۵۳ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

 اعزام به خدمت سربازان

دیدارنیوز ـ سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نتایج آزمون کارشناسی ارشد به دلیل تاخیر در برگزاری کنکور در آبان‌ماه اعلام می‌شود، آیا افرادی که باید در مهر ماه امسال به سربازی اعزام شوند، می‌توانند با تاخیر و پس از اعلام نتایج برای اعزام به سربازی اقدام کنند، گفت: قاعده کار این است افراد از زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، یک سال فرصت دارند تا برای خدمت سربازی اقدام کنند. البته در شرایط کرونایی با توجه به شرایطی که دانشگاه اعلام می‌کند، برای کسانی که مراجعه نکرده بودند، ملاحظاتی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: توصیه ما این است، افرادی که باید برای اعزام به خدمت اقدام کنند، اما منتظر نتیجه آزمون کارشناسی ارشد هستند، برای اعزام اقدام کرده و دفترچه خدمت را دریافت کنند و اگر در رشته مورد نظرشان پذیرفته شدند هیچ مانعی وجود ندارد و می‌توانند دوباره ادامه تحصیل دهند اگر هم در دانشگاه پذیرفته نشدند می‌توانند خدمت سربازی را ادامه دهند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز افرادی که نتیجه آزمون‌شان با تعویق اعلام شده بود با توجه به اینکه برگه اعزام به خدمت داشتند، اما به دانشگاه برای ادامه تحصیل بازگشتند و مشکلی در این زمینه نداشتند. افرادی هم که امسال فارغ التحصیل شده‌اند، مشکلی برای اعزام نداشته و یک سال فرصت دارند تا بتوانند برای سربازی اقدام کنند.

سردار مهری تصریح کرد: توصیه ما به افرادی که فرصت یکساله‌شان برای تعیین تکلیف خدمت سربازی به پایان رسیده، این است که برای دریافت برگه اعزام به خدمت اقدام کنند که مشمول غیبت نشوند، اگر این افراد در دانشگاه قبول شدند هیچ مانعی نیست و می‌توانند در دانشگاه شرکت کنند. مدتی را هم که خدمت کرده باشند به عنوان سابقه برای سنوات خدمت آن‌ها محاسبه شده است.

وی درباره رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی گفت: برابر ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و به منظور ضرورت سرعت بخشی در تقویت کادر مراکز بهداشتی و درمانی مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، مقرر شد کلیه مشمولان غایب و غیرغایب فارغ التحصیل دانشگاهی رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی تا تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) نسبت به معرفی خود جهت اعزام به خدمت اقدام کنند تا در اولین زمان ممکن بدون اعزام به آموزش و پس از سازماندهی جهت مشارکت در امر درمان بیماران به مراکز درمانی اعزام شوند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: همچنین درباره سایر مشمولانی که برگ آماده به خدمت به سایر تاریخ‌های اعزام دریافت کرده‌اند نیز فراخوان داده می‌شود تا در اولین موعد اعزام بدون آموزش در بدو خدمت به مراکز بهداشتی و درمانی نیرو‌های مسلح اعزام و به کارگیری شوند و در زمان مناسب دوره‌های آموزش رزم مقدماتی را فرا گیرند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در خصوص محل و زمان مراجعه این مشمولان با ارسال پیامک از طریق سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰، احضار توسط مراکز وظیفه عمومی سطح کشور و یا مراجعه به دفاتر (پلیس +۱۰) و دریافت برگ معرفی نامه انجام می‌پذیرد، همچنین این عزیزان می‌توانند آخرین اطلاعات و اخبار در این حوزه را فقط از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام‌رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ و همچنین مراکز وظیفه عمومی سطح کشور دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا واکسیناسیون برای سربازان آغاز شده است؟ گفت: هر فردی که می‌خواهد برای خدمت سربازی اعزام شود قبل از اعزام باید سه واکسن کزاز، مننژیت و دیفتری و معاینه پزشکی می‌شود این موارد در پیش از کرونا نیز انجام می‌شده است. اگر پزشک معاین تشخیص دهد فرد بیماری ندارد، اعزام به سربازی صورت می‌گیرد ما در واقع سرباز سالم را به خدمت سربازی اعزام می‌کنیم.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: واکسن کرونا نیز در یگان‌های نیرو‌های مسلح به سربازانی که در حین خدمت هستند تزریق می‌شود. سربازان در یگان‌های مختلف فعالیت می‌کنند، یک عده از سربازان ما در محل تردد مراجعان بیشتری هستند و با توجه به شرایط، یگان ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ کرده است که تزریق واکسن کرونا نیز برای سربازان با اولویت انجام شود. در حال حاضر به تعدادی از سربازان نیز واکسن تزریق شده است.

منبع: ایلنا
برچسب ها: سربازان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی