تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تاکید فواد حسین بر ادامه تلاش‌های عراق برای بهبود روابط تهران-ریاض

وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیران کشورهای عربی در وین بر ادمه تلاش‌های کشورش برای نزدیک کردن رویکردهای ایران و عربستان تاکید کرد.

کد خبر: ۱۰۷۵۴۴
۱۱:۳۹ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

تاکید فواد حسین بر ادامه تلاش‌های عراق برای بهبود روابط تهران-ریاض

دیدارنیوز - به نقل از سایت وزارت خارجه عراق، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در پایان سفر خود به وین با سفیران و نمایندگان هیات های دیپلماتیک کشورهای عربی در اتریش دیدار و درخصوص مسائل مختلف منطقه و جهان و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم بحث و رایزنی کرد.

وی برگزاری موفقیت آمیز نشست اخیر بغداد را ''پیروزی بر گروهک داعش و فساد و به کار گرفتن خط مشی همکاری و منافع مشترک'' توصیف کرد.

فواد حسین گفت: عراق اکنون سیاست انتقال از مرحله جنگ به مرحله گفت وگو را درپیش گرفته است تا نقش حقیقی خود را در نزدیک کردن رویکرد طرف های مختلف منطقه ای مانند عربستان و ایران و یا طرف های بین المللی مانند ایران و آمریکا ایفا کند و دولت عراق این مساله را بخشی اساسی برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه وجهان می داند.

وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: عراق در تلاش است تا از طریق ایجاد کانال های گفت وگوی سازنده به منظور نزدیک کردن رویکرد کشورهای خاورمیانه، روابط متشنج میان کشورها را بهبود بخشد.

فواد حسین روز گذشته نیز با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر این آژانس در وین دیدار و دو طرف در خصوص مسائل مختلف از جمله حق کشورها در بهره برداری از فناوری مسالمت آمیز هسته ای در زمینه های مختلف رایزنی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق در این باره آمده است: فواد حسین و گروسی درخصوص برجام و تلاش های بین المللی برای احیای آن و تاکید بر موضع عراق در حمایت از تلاش های دیپلماتیک برای ایجاد راه حل و بازگشت همه طرف های توافق به میز مذاکرات گفت وگو کردند.

دو طرف تاکید کردند که بازگشت به برجام بازتاب مثبتی بر جامعه بین المللی و منطقه خاورمیانه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی