تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

رشد فرانوری دلالی در فوتبال

دلالی در فوتبال بار دیگر آغاز شده و به صورت بسیار سریعی در حال رشد به تمام شاخه‌های فوتبال است، محمد تقوی مجری برنامه شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال هم زمانی که در تراکتور سرمربی بود این موضوع را عینا تایید کرد.

کد خبر: ۱۰۷۵۲۸
۱۰:۳۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

رشد دلالی در فوتبال

دیدارنیوز - دلالی با سرعت فرانوری در فوتبال ایران در حال رشد است تا جایکه برای کسی شکی باقی نمانده است که بسیاری از تصمیمات به وسیله دست های پشت پرده گرفته می شود با این حال هیچ تصمیمی گرفته می شود.

کار به جایی رسیده است که یک سایت ورزشی سرمربی تیم ملی را تعیین میکند. دلالان لیست  اردوی تیم ملی را میچینند تا برچسب بازیکن ملی بودن را به بازیکنانشان بزنند”.

این آخرین پتکی است که محمد تقوی بازیکن و مربی سابق بر سر فوتبال ایران زد. مربی سابق تراکتور سازی به اتفاقات اخیر و عجیب در این باشگاه واکنش نشان داد و نه تنها دلالی در فوتبال ایران را رد نکرد بلکه به صورت کامل آن را تایید کرد و حتی مدعی شد که بعضی از تصمیمات در تیم ملی فوتبال ایران هم به واسطه دست های پشت پرده است.

مصداق ها و نمونه های زیادی درباره حضور دلالان و دلالی گری در فوتبال ایران وجود دارد اما متاسفانه چون به صورت مستقیم از کسی اسمی به میان نمی آید پیگیری قضایی صورت نمی گیرد و این باعث می شود تا این پدیده شوم با شدت و حدت بیشتری ادامه پیدا کند تا جایکه فرع بر اصل غلبه پیدا کند و اصلا مجالی برای خودنمایی و عرض اندام اصل باقی نماند بلکه این سایه ها هستند که قدرتنمایی می کنند و قوی تر و بزرگ تر از  خود حقیقی و واقعی شده اند و بیشتر از همیشه ما را به یاد نظریه مثل افلاطون می اندازند.

مدیر برنامه ها به یکه تاز در فوتبال ایران تبدیل شده اند تا جایکه هر گونه عزل و نصب مربیان توسط آنها صورت می گیرد. یک مربی بعد از اخراج هیچ واکنشی نشان نمی دهد چرا که به خوبی می داند که مدیر برنامه های او بلافاصله او را به یک باشگاه دیگر لینک می کند و در عرض چند ساعت هدایت تیم دیگری را برعهده می گیرد.

در سرزمین عجایب فوتبال ایران بازیکنان به خوبی یاد گرفته اند که داشتن یک مدیر برنامه خوب برای آنها مهم تر از نان و شب و هر گونه استعداد و درخششی است.بازیکنی که به سالهای پایانی فوتبال خود نزدیک شده است با بالاترین رقم راهی تیم های بزرگ می شود .

در فوتبال مدرن دنیا دستمزد و قیمت بازیکنان بزرگی مثل کریستیانو رونالدو و لیونل مسی که به سالهای پایانی فوتبال خود نزدیک شده اند پایین می آید این درحالی است که باشگاه ها با فروش پیراهن آنها بیشترین سود را به دست می آورند اما در فوتبال ایران بدون آنکه چنین سودی از فروش پیراهن هم به دست آید چنین بازیکنانی با بالاترین قیمت ها راهی تیم های بزرگ می شوند چرا که دلال های بسیار خوبی از آن ها حمایت می کنند.

پدیده شوم دلالی ودلالی گر به گفته تقوی حتی به تیم ملی هم رسوخ کرده است تا جایکه شاهد حضور بازیکنانی در تیم ملی هستیم که بسیاری از ما حتی نامی از آنها نشنیده ایم و اگر هم شنیده باشیم از دعوت آنها انگشت به دهان می مانیم و از خود می پرسیم که چرا باید چنین بازیکنی دعوت شود و چرا باید فلانی با وجود آمادگی بسیار بالا دعوت نشود؟

این موضوع برای ما جای تعجب دارد اما برای کسانی که این فوتبال را می گردانند کاملا هضم شده است و اصلا تا با چنین قانونی آشنا نباشند نمی توانند به کار خود ادامه دهند.دلالی و دلالی گری در فوتبال ایران کاملا روشن و به اصطلاح اظهر من الشمس است با این حال چون به آن عادت شده است انگار قبحش هم از بین رفته است و کاملا طبیعی شده است.

منبع: شفقنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی