تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

جبهه مقاومت پنجشیر: طالبان جنگ را تمام کند حاضریم مذاکره کنیم

جبهه مقاومت پنجشیر در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر گروه طالبان از حملات خود دست بردارد جبهه مقاومت پنجشیر آمادگی این را دارد که با آن‌ها مذاکره کند.

کد خبر: ۱۰۷۵۰۷
۰۹:۱۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

جبهه مقاومت پنجشیر

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای درباره درگیری‌های اخیر پنجشیر اعلام کرد: جبهه مقاومت ملی افغانستان از اکثر مفاد قطعنامه "علمای افغانستان" که در کابل به منظور "توقف فوری جنگ" صادر شده، استقبال کرده و باعث خرسندی است که علما و روحانیون بزرگوار کشور در مورد وضعیت جاری بی‌تفاوت نمانده بلکه در جهت برقراری صلح و امنیت تلاش می‌کنند. جبهه مقاومت ملی موارد ذیل را به منظور مراتب مشروع و معقول متذکره در بیانیه و تسهیل مقتضیات صلح و امنیت سراسری در کشور پیشنهاد می‌کند:

جبهه مقاومت ملی موافق حل مشکلات جاری و توقف فوری جنگ و ادامه روند مذاکرات بوده و امیدوار است که گروه طالبان به این خواست علمای بزرگوار لبیک گفته و گام‌های عملی بردارد. جبهه مقاومت ملی حاضر است که به خاطر رسیدن به صلح پایدار، در صورتیکه گروه طالبان به حملات و تحرکات نظامی خود در پنجشیر و اندراب پایان دهد، جنگ را فوراً متوقف کند و امیدوار است که با علما و روحانیون در یک گردهمایی بزرگ به گونه همه جانبه گفت‌وگوها را ادامه بدهند.

این جبهه افزوده است، از فراخوان علمای کرام برای رفع مشکلات تحمیل شده بر پنجشیر کاملاً حمایت می‌کند و امیدوار است که گروه طالبان این مطالبه اسلامی و بشردوستانه را جدی گرفته و عملی نمایند.

در ادامه این جبهه آورده است: برای مردم افغانستان اکثریت قاطع مسلمان بودن و مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مردم پنجشیر، اندراب، پروان، کاپیسا و دیگر ولایات و مناطق افغانستان در طول چهل سال اخیر به دلیل استقرار نظام واقعی اسلامی و خدمتگزار اظهر من الشمس است. هیچ دلیل شرعی، انسانی و یا منطقی وجود ندارد که گروه طالبان که ادعای مجاهدت در راه استقرار نظام اسلامی را دارد و در پنجشیر، اندراب، پروان، کاپیسا و یا مناطق دیگری از کشور که اذان محمدی روزانه از تمام مساجد به گوش می‌رسد و مردم در اجرای فرایض و مناسک خود پابرجا هستند، تعرض کنند.

جبهه مقاومت ملی پیشنهاد می‌کند، طالبان حملات و تحرکات نظامی خود را در پنجشیر، اندراب، پروان و کاپیسا متوقف کنند و نیروهای خود را از پنجشیر و اندراب بیرون ببرند. در مقابل جبهه مقاومت ملی به نیروهای خود دستور خواهد داد تا از تحرکات نظامی خودداری کنند.

در پایان این بیانیه آمده است، جبهه مقاومت ملی اعلام می‌دارد که تعرض گروه طالبان به مناطقی که مردمان آن بنا بر سوابق طالبان به حاکمیت‌شان اعتماد ندارند، خلاف شرع است.

جبهه مقاومت ملی مطابق اصول دینی و اخلاقی متعهد به حل صلح آمیز اختلافات با طالبان بوده و مطمئن است که در مورد نظام آینده کشور می‌تواند با طالبان و باقی گروه‌های مردم افغانستان در امور مختلف زندگی مشارکت کند و از راه گفت‌وگوی مسالمت آمیز به تفاهماتی برسد که تمام گروه‌ها و اقشار کشور در آیینه آن خویش را دریابند و در امر استقرار و اعتلای آن ذینفع و متعهد باشند.

همچنین رهبر مقاومت مخالف طالبان در دره پنجشیر امروز، یکشنبه گفت، از پیشنهادات شورای علمای در زمینه مذاکره با طالبان به منظور توقف جنگ استقبال می‌کند.

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در فیسبوک نوشت: جبهه مقاومت اساسا با حل مشکلات کنونی و توقف فوری جنگ و ادامه مذاکره موافق است.

او افزود: به منظور دستیابی به صلح واقعی مقاومت آماده توقف درگیری به شرط توقف حملات نظامی طالبان در پنجشیر و اندراب هستیم. اگر طالبان حملات نظامی خود در پنجشیر و اندراب را متوقف کنند ، نیروهای ملی آمادگی دارند که فوراً جنگ را برای دستیابی به صلح پایدار متوقف کنند و امیدوارند که ملاقات بزرگی با علما و اصلاح طلبان انجام دهند و بحث ها و گفتگوها را ادامه دهند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی