تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

کاهش چربی‌های خون با خودرن گردو

متخصصان می‌گویند از آنجا که گردو سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است، مصرف منظم آن ممکن است کلسترول را کاهش دهد و به سلامت قلب کمک کند.

کد خبر: ۱۰۷۴۸۳
۱۸:۳۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

گردو و کاهش چربی‌های خون

دیدارنیوز ـ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گردو (که سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است) ممکن است از انسان در برابر بیماری‌های قلبی محافظت کند.

در طول سال‌های اخیر، طی چندین تحقیق بررسی شده است که آیا مصرف گردو ممکن است عوامل خطرساز برای قلب را کاهش دهد یا خیر.

به عنوان مثال، تحقیقی در سال ۲۰۱۹ تحت عنوان «مصرف آجیل و بروز بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ‌ومیر ناشی از آن: متاآنالیزِ مطالعاتِ گوناگون آینده‌نگر» منتشر شد که نشان داد مصرف بیشتر گردو با کاهش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و کاهش فیبریلاسیون دهلیزی ارتباط دارد.

حال یک مطالعه جدید که در ژورنال Circulation Association American Heart منتشر شده است نشان داده است که افزودن گردو به رژیم غذایی روزانه به مدت ۲ سال به طور خاص بر سطح کلسترول تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، این مطالعه بر روی افراد مسن تمرکز دارد.

نویسندگان این مقاله برطبق نتایج تحقیق خود دریافتند که گنجاندن گردو در رژیم غذایی، کلسترول کلی بدن را کاهش داده و سطح کلسترول LDL را که مردم اغلب از آن به عنوان کلسترول بد یاد می‌کنند به شدت پایین می‌آورد.

علاوه بر این، دانشمندان زیرگروه‌های کلسترول LDL شرکت‌کنندگان را اندازه‌گیری کردند. یکی از این زیر گروه‌ها (ذرات LDL متراکم کوچک) بیشتر با تصلب شریان (atherosclerosis) همراه است که طی آن رسوبات چربی در عروق تجمع پیدا می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه گردو هم تعداد کل ذرات LDL و هم ذرات کوچک LDL را کاهش می‌دهد. امیلیو رز (Emilio Ros)، نویسنده ارشد مطالعه فعلی و مدیر کلینیک لیپید در خدمات غدد و تغذیه بیمارستان بارسلون در اسپانیا می‌گوید: «ما در تمام آزمایش‌های مرتبط با گردو، نتایج خوبی را در زمینه کاهش کلسترول (منبع لیپیدی استاندارد)، بهبود عملکرد اندوتلیال (endothelial)، کاهش فشار خون و اثرات ضد التهابی به دست آورده‌ایم.»

منبع: آنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی