تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

بایدن و بنت بر سر محدود کردن انرژی هسته‌ای ایران توافق کردند

بنت و بایدن توافق کردند که یک تیم مشترک برای محدود کردن درباره برنامه هسته ای ایران و ممانعت همیشگی از آن چه گریز هسته ای تهران و حرکت به سمت تولید سلاح اتمی عنوان شده،تشکیل دهند؛ تیمی که هدایت آن را جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ایال هولاتا، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل بر عهده خواهند داشت.

کد خبر: ۱۰۷۴۵۲
۱۵:۲۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

بایدن و بنت بر سر محدود کردن انرژی هسته‌ای ایران توافق کردند

دیدارنیوز - نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مجازی با حضور رهبران چند گروه بزرگ یهودی در آمریکا به ارائه جزئیاتی درباره صحبت هایش با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید پرداخت که بخشی از آن مربوط به ایران بوده است.

این کنفرانس روز جمعه به صورت محرمانه برگزار شد اما یکی از حاضران در آن، پس از برگزاری کنفرانس با روزنامه تایمز آو اسرائیل گفت وگو و اظهارات بنت را بازگو کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این کنفرانس گفته است که در دیدار با بایدن شرایط کنونی در غرب آسیا و درگیری ها در منطقه را با دوران جنگ سرد مقایسه و خاطر نشان کرده است که در این وضعیت، اسرائیل نقش آمریکا را ایفا می کند و ایران نیز جای شوروی است. بنت در ادامه اسرائیل را راه حل جهان توصیف کرده که با تهدید رو به گسترش ایران مقابله می کند.

وی همچنین گفته است که در دیدار با بایدن یک طرح چهار - محوری (چهار -ستون) را برای مقابله با ایران ارائه داده که بنابر ادعای او به مسئله غنی سازی اورانیوم ایران، سلاح سازی از آن، برنامه موشک های بالستیک و سیاست های منطقه ای این کشور رسیدگی می کند.

بنت در این کنفرانس ضمن اعلام مجدد مخالفتش با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصریح کرده است که به جای دعوای هر روزه (با واشنگتن) بر سر برجام، این طرح چهار محوری را به بایدن ارائه داده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی علاوه براین گفته است که در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا، او متعهد شد که واشنگتن هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نخواهد داد و به استفاده از تمام گزینه‌ها در صورت عدم احیای برجام تمایل دارد.
به گفته نفتالی بنت، او و بایدن توافق کردند که یک تیم مشترک برای محدود کردن درباره برنامه هسته ای ایران و ممانعت همیشگی از آن چه گریز هسته ای تهران و حرکت به سمت تولید سلاح اتمی عنوان شده،تشکیل دهند؛ تیمی که هدایت آن را جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ایال هولاتا، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل بر عهده خواهند داشت.

بنت در ادامه این کنفرانس تاکید کرده است که او خواهان اعزام نظامیان آمریکایی برای محفاظت از رژیم صهیونیستی نخواهد بود بلکه خواستار حمایت واشنگتن و کمک به این رژیم برای ایجاد یک ائتلاف به منظور شکست دادن ایران و محروم کردن این کشور از منابعش است. وی همچنین گفته است که اسرائیل در معرض تهدیدی بزرگ قرار دارد و برای دفاع از خود نیازمند ابزارهایی از قبیل گنبد آهنین، لیزرها و دیگر تجهیزات است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نفتالی بنت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی