تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

علیرضا زاکانی برای اولین بار به عنوان شهردار تهران چه گفت؟

علیرضا زاکانی شهردار تهران که انتخابش به عنوان شهردار تهران باعث حاشیه‌هایی شد، امروز در شورای شهر اولین سخنرانی خود را انجام داد.

کد خبر: ۱۰۷۴۰۱
۱۱:۳۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

علیرضا زاکانی برای اولین بار به عنوان شهردار تهران چه گفت؟

دیدارنیوز - علیرضا زاکانی روز یکشنبه در نهمین جلسه اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد: خودمان را متعهد به شهرداری می دانیم و امیدواریم هر سه ضلع تعهد، تمشیت و اهداف انقلاب را با مدد گرفتن از مردم پیش ببریم.

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار نفر ارتباط کاری با شهرداری تهران دارند، افزود: ۵۸ هزار نفر پرنسل مستقیم این نهاد است و باقی کسانی هستند که از طریق شرکت های مرتبط و خدمات رسان با ما همکاری دارند.

شهردار تهران اظهارداشت: ما مفتخریم که خادمی مردم را می کنیم لذا باید نیم نگاهی به شهروندان و توجهی به شهر و دقتی به خانه و خانواده شهرداری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت با همگان و دقت در این مسیر برای اجرای برنامه ها، برای ما مقصود و هدف بود.
زاکانی ادامه داد: سعی کرده ام از همه دانش و تجربه و داشته های معاونان شهرداری استفاده کنم و لذا با همه آنان جلسه داشتم.

شهردار تهران اظهار داشت: ما با شهروندانی مواجه هستیم که از ما نارحتند، خدمات ما را در خور شان خود نمی دانند و دقت های لازم برای انتقال نیازهای اساسی به آنها انجام نگرفته است و لذا شهروندان مسیر دیگری می روند و شهرداری مسیر دیگر را می رود.

وی ادامه داد: همچنین با شهری مواجهیم که به روح و کالبد آن توجه نشده است و در مسیری نبوده که رشد متوازنی داشته باشد و هویتی دینی و ایرانی ما در آن مشهود نیست.

شهردار تهران اضافه کرد: در این مسیر ضرورت دارد که تمام نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری مردم را خوب بشناسیم و برای همه آنها پاسخ معتبر داشته باشیم.

زاکانی با بیان اینکه در سطح شهر با بافت فرسوده کلان و وسیع مواجه هستیم، گفت: فاصله طبقاتی در سطح شهر این امکان را فراهم نکرده است که شهروندان بتوانند به طور برابر از خدمات شهری برخوردار باشند.

شهردار تهران افزود: امروز تلاشمان بر این است که شهروند و شهر را در یک پیکر واحد ببینیم و نقش شهرداری را به عنوان جزء سوم به طریقی قرار دهیم که از یک سازمان خدمات به سمت یک سازمان خدمت رسان اجتماعی برویم.

زاکانی اظهارداشت: شهر را در مسیری قرار می دهیم که شهروندان راضی و شهر نیز در مسیر رشد و شکوفایی قرار گیرد.
شهردار تهران نقش شورای شهر برای ایجاد تحول و برنامه ریزی در شهر را ضروری ارزیابی و اضافه کرد: ارتباط تمام اجزای شورا با شهردار باید یک امر ضروری باشد؛ در غیر این صورت ما را از افق ارزشمند مد نظر دور نگه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: همه تلاش ما این است که شهری به مثابه مدرسه داشته باشیم که غیر از توجه و نوع نگاه به انسان و تغییر در او، مسیر دیگری را طی نکند.

زاکانی خط یک تلاش در شهرداری پایتخت را برخورداری از یک سند قابل اتکا برای شهر تهران خواند که در برش های کوچک آن برنامه های عملیاتی آن خوب برداشته شود.

وی گام دوم خود را ایجاد هم آفرینی و مشخص سازی گام های سند توسعه شهری خواند که بتوان نظارت پذیری و قضاوت دیگران را برای خود پذیرفت.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم استفاده از همه تجارب خوب گذشته اعلام کرد: باید از عیوب و نواقص عبرت گرفت اما نگاهمان را به آینده داشته باشیم.

زاکانی خاطر نشان کرد: این شهر ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی تا پایان سال ۹۹ دارد و تا امروز باید ۱۲ هزار میلیارد تومان سود بانکی و در حدود ۲.۵ برابر آن را باید به کارکنان خود بدهیم.

شهردار تهران گفت: به نظرم با تمام مشکلاتی که امروز کرونا به شهر تحمیل می کند، وضعیت این نیست که فعالیت ها قفل شده باشد و لذا ناظر به آینده، دست به دست هم باید پیش برویم.

وی بر هم آشفتگی مشکلات تهران را خارج از توان شهرداری برشمرد و خواستار اجرای تمام مسئولیت دیگر نهادها و دستگاه ها در برابر شهرداری شد.

زاکانی افزود: اینکه نهادها بتوانند سهم خود را از این تحول بردارند باید مشخص باشد لذا خط دوم تلاش ما همبستگی حاکمیتی و حکومتی با شهرداری است و دیگران را به کمک بطلبیم که همراه شورا و شهردا باشند.

شهردار تهران به میدان آوردن و جلب مشارکت مردم را خط سوم برنامه های شهرداری اعلام کرد و یادآورشد: نیم نگاهی که به شهروندان داشتیم می بینیم که نیاز به بازسازی سرمایه های اجتماعی دارند و راه جلب مشارکت مردم مشاهده خدمت رسانی صادقانه مسئولان در عرصه های مختلف است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی