تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

درمان با آنتی‌بادی مونوکلونال با کاهش میزان بستری کووید-۱۹ همراهی دارد

یک بررسی جدید نشان می‌دهد درمان با «آمیزه‌ای» از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال (پادتن‌های تک‌دودمانی) با کاهش میزان بستری شدن افراد مبتلا به بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ همراهی دارد.

کد خبر: ۱۰۷۳۵۲
۱۷:۰۹ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

درمان با آنتی‌بادی مونوکلونال

دیدارنیوز ـ به نقل از رویترز در این پژوهش که یافته‌های آن در ژورنال EClinicalMedicine منتشر شده است، حدود ۱۴۰۰ نفر از چنین بیمارانی مورد بررسی قرار گرفتند و تقریبا نیمی از آن‌ها داروی حاوی ترکیب آنتی‌بادی‌های مونوکلونال ساخت شرکت رجنرون را دریافت کردند.

در میان افرادی که این درمان را دریافت کردند، حدود ۴۵ درصد سن بالای ۶۵ داشتند و بسیاری از آن‌ها دچار فشار خون بالا، چاقی، دیابت، بیماری ریوی و سایر عوامل خطرساز بودند. پس از چهار هفته درمان، ۱.۶ درصد از بیماران دریافت‌کننده آنتی‌بادی مونوکلونال بستری شدند، در حالیکه در بیمارانی که این درمان را دریافت نکرده بودند، میزان بستری شدن ۴.۸ درصد بود.

البته این بررسی به طور تصادفی‌شده (راندوم‌شده) انجام شده بود و بنابراین نمی‌تواند «ثابت کند» این شیوه درمانی باعث پیامد‌های بهتر شده است.

دکتر ریموند رازونابل از کلینیک مایو در روچستر در مینه‌سوتای آمریکا و سرپرست این پژوهش می‌گوید: این بررسی نشان می‌دهد که در افرادی که به علت دچار بودن به بیماری‌های زمینه‌ای در معرض خطر عوارض شدید کرونا هستند، در صورت دچار شدن به بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ این ترکیب آنتی‌بادی‌های مونوکلونال احتمال بهبودی بدون بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد.

برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی