تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

خبرنگار اردنی رویترز پس از ورود به بیروت بازداشت شد

سلیمان الخالدی خبرنگار اهل اردن که به بیروت پایتخت لبنان سفر کرده بود به محض ورود به این کشور بازداشت و وسایل او تحویل پلیس فرودگاه شد.

کد خبر: ۱۰۷۲۷۱
۱۱:۰۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

خبرنگار اردنی رویترز

دیدارنیوز - خبرگزاری رویترز گزارش داد که سلیمان الخالدی، خبرنگار اردنی‌ این خبرگزاری دوم سپتامبر جاری به محض ورود به فرودگاه بیروت توسط مسؤولان بخش کنترل گذرنامه فرودگاه بازداشت شده و از او خواسته شد لپ تاپ و تلفن همراهش را تحویل دهد.

مقامات لبنانی علت این کار را اعلام نکردند و پس از اینکه الخالدی از تحویل تجهیزاتش خودداری کرد، او را به دفتر دیپورت منتقل کرده و در نهایت روز بعد او را با پروازی به اردن بازگرداندند.

رویترز اعلام کرد که در پیامی خطاب به مقامات لبنانی لغو این تصمیم را خواستار شد.

سخنگوی این خبرگزاری اظهار کرد: ما مراتب اعتراض خود به نحوه برخورد با خبرنگارمان را به مسؤولان دولت لبنان اعلام کردیم و در تلاش هستیم اطلاعات بیشتری از آنها به دست آوریم اما آنها تا این لحظه هیچ توضیحی درباره اقدامی که انجام دادند، ارائه نکرده‌اند.

او در ادامه گفت: گزارش‌های سلیمان الخالدی مستقل و بی‌طرف است و رویترز اعمال هرگونه محدودیتی علیه خبرنگارانی را که برای انتقال اخبار به افکار عمومی تلاش می‌کنند، محکوم می‌کند.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش داد: مدیریت کل امنیت داخلی لبنان در پاسخ خود تنها تاکید کرده که قانون لبنان فضای رسانه‌ای آزاد را تضمین می‌کند اما مشخص نکرده که آیا تصمیم اخراج الخالدی را لغو خواهد کرد یا نه.

مدیریت کل امنیت داخلی لبنان در پاسخ خود آورده است: تصمیمی که دستگاه امنیتی داخلی در مورد عدم صدور مجوز ورود به لبنان برای آقای سلیمان الخالدی گرفته، یک تصمیم حاکمیتی عالی است که مربوط به کشور لبنان است و هیچ ارتباطی با کار و حرفه او ندارد.

مدیریت کل امنیت داخلی لبنان در ادامه تاکید کرد: تصمیم گرفته شده مخالفت با ورود الخالدی است و نه اخراجش زیرا مسؤولان لبنان مهر ورود را به گذرنامه الخالدی نزدند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: رویترز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی