تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

هزینه‌ای تلخ برای پپ گواردیولا

«کریستیانو رونالدو» هرگز در دوران حرفه‌ای خود، به عنوان هنرپیشه و چهره نقش دوم روی صحنه نرفته اما در صورت حضور در ترکیب منچسترسیتی، دقیقاً در چنین جایگاهی قرار می‌گرفت.

کد خبر: ۱۰۷۲۳۰
۱۳:۱۹ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰

رونالدو گورادیولا

دیدارنیوز - در «اتحاد» همه چیز بر این اساس برنامه‌ریزی شده بود که «هری کین» به عنوان چهره اصلی، با یک مبلغ قابل توجه پیراهن سفید تاتنهام را از تن خارج و لباس آبی‌آسمانی سیتیزن‌ها بپوشد. اما زمانی که این نقشه دود شد و به هوا رفت؛ رونالدو این ایده به ذهنش رسید که از میان خاکسترها همچون ققنوس ظهور کند و «اتحاد» را در یک هیجان غیرقابل تصور فرو ببرد.

ناراحتی بابت از دست دادن کین بخشی از داستان به حساب می‌آمد و خوش‌شانسی در خصوص جذب CR7 چیزی بود که حتی در شیرین‌ترین رویاها نیز نصیب سیتیزن‌ها نمیشد و نشد! چهره‌ای که حالا قطعاً در ادامه فصل جاری، برای آبی‌آسمانی‌ها در نقش یک «کابوس» ظاهر خواهد شد.

سیتی پس از جدایی «سرخیو آگوئرو»، مهاجم شش‌دانگی را به خدمت نگرفته و همین امر ممکن است به قیمت ناکامی آنها در این فصل تمام شود. این در حالی‌ست که «روملو لوکاکو» به چلسی بازگشته تا آخرین قطعه پازل تاکتیکی «توماس توخل» هم تکمیل شود. از سمت دیگر هم کریس به «تئاتر رویاها» پا گذاشته تا در کنار «اوله گونارسولسشائر» هر رویایی را در دسترس قرار دهد. با اینکه فوتبال در این سال‌ها تبدیل به تجارتی غیرقابل پیشبینی شده و مسائل احساسی نقش کمتری در آن ایفا کرده‌اند ولی زمانی که پای علاقه یونایتد به میان آمد، داستان به گونه دیگری رقم خورد. بله؛ سیتی از نظر اقتصادی می‌تواند با هر باشگاه دیگری رقابت کند اما «عشق» را نمی‌تواند با پول بخرد. رونالدو یک اسطوره در منچستریونایتد است؛ برنده سه عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس و یک لیگ قهرمانان اروپا و یادآور روزهای پرافتخار شیاطین سرخ! اصلاً تصور دیدن او با لباس آبیِ سیتی، غیرقابل تصور بود.

مهاجم پرتغالی طی سال‌ها درخشش، نام خود را در اولدترافورد جاودانه کرده؛ جایی که با ضربات آزاد مرگبار و حرکات تکنیکی جذابش تبدیل به گران‌ترین بازیکن جهان شد و در سال 2009 در انتقالی خبرساز و بزرگ، لباس سفید باشگاه رئال مادرید را بر تن نمود. او پنج مدال قهرمانی لیگ قهرمانان را در کلکسیون افتخاراتش می‌بیند و در دوران حرفه‌ای باشکوهش، 7 بار قهرمانی لیگ و یک مرتبه قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را جشن گرفته است. قدرتِ کریس با وجود افزایش سن، کاهش قابل ذکری نیافته و سال قبل در 58 بازی ملی و باشگاهی موفق به زدن 45 گل شد؛ آماری که او را تبدیل به خریدی هیجان‌انگیز برای هر تیمی می‌کند.

در حالی که «برونو فرناندز» زمان زیادی را صرف ترغیب رونالدو جهت بازگشت به خانه نمود، بازی‌ساز پرتغالی منچسترسیتی یعنی «برنانردو سیلوا» مشغول تلاش برای جدایی از جمع سیتیزن‌ها بود. آن‌ها تابستان گذشته تلاش زیادی برای جذب «لیونل مسی» کردند ولی در نهایت نتوانست مسیر او و بارسلونا را به دو راهی بکشانند. از دست دادن یک برنده توپ طلا مایه تاسف است اما ناکامی در استخدام دو برنده توپ طلا، حالا کمی ناشیانه به نظر می‌رسد. اتفاقی که همه را یاد ناکامی «گری کوک» در سال 2009 انداخته که نتوانست «کاکا» را به خدمت بگیرد.

احتمالاً 100 میلیون پوند پرداختی برای جذب «جک گریلیش»، تنها هزینه سیتی در تابستان 2021 لقب خواهد گرفت. البته که هیچ تردیدی در خصوص توانایی‌های هافبک جدید سیتیزن‌ها وجود ندارد اما او قرار بود «بخشی» از پروژه جدیدی باشد که گواردیولا برای تقویت تیمش نیاز داشت. در حال حاضر اما هیچ برنامه‌ای برای جذب مهاجم نوک در «اتحاد» به چشم نمی‌خورد؛ «ارلینگ هالند» هرگز برای سبک سیتی گزینه ایده‌آلی نبوده و «کیلیان امباپه» نیز بعید است بعد از PSG، لباسی جز پیراهن سفید رئال مادرید را بر تن کند. ضمن اینکه گزینه‌های واقع‌بینانه هم کمکی به پیشرفت ترکیب منچسترسیتی نمی‌کنند.

در واقع تنها کین و رونالدو بودند که می‌توانستند در بازی‌های بزرگ تفاوت را رقم بزنند؛ ستاره‌هایی که کلید تحقق رویای چند ساله گواردیولا و من‌سیتی برای فتح UCL در دستان آنها قرار داشت. با این حال سابقه حضور کریس در منچستریونایتد هرگونه انتقال احتمالی به «اتحاد» را پیچیده کرد و در نهایت هم چیزی شد که باید.

اشتباه نکنید؛ از نظر من ترکیب سیتی همچنان بسیار شگفت‌انگیز است و مطمئن هستم که آنها امسال هم برای کسب تمام جام‌ها تلاش خواهند کرد اما در این خصوص نیز اطمینان دارم که پپ در بازی‌های بزرگ، هزینه از دست دادن رونالدو و کین را به شیوه تلخی احساس خواهد کرد.

نویسنده: ویل آنوین
مترجم: سپهر ستاری


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی