تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

دوئل‌های حساس در آسیا؛ برانکو با سامورایی‌ها و سون مقابل بشار!

به غیر از بازی ایران ـ سوریه که امشب در ورزشگاه آزادی برگزار می‍‌شود، ۵ بازی دیگر نیز در مسابقات انتخابی منطقه آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۰۷۱۸۷
۱۲:۵۵ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰

مقدماتی جام جهانی آسیا

دیدارنیوز: دوازده تیم راه یافته به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز کار خود را برای صعود به جام جهانی آغاز می‌کنند. تیم ملی ایران که با تیم‌های کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان همگروه شده است، در اولین گام از ساعت ۲۰:۳۰ پذیرای سوریه است. علاوه بر بازی تیم ملی، پنج رقابت دیگر در منطقه آسیا برگزار می‌شود. در این گزارش نگاهی به سایر بازی‌های مقدماتی جام جهانی انداخته‌ایم.

بازگشت ادوکات به کره

کره جنوبی در یکی از بازی‌های حساس هفته اول از ساعت ۱۵:۳۰ پذیرای عراق است. دیک ادووکات سرمربی اسبق کره‌ای‌ها، هدایت عراق را بر عهده گرفته است و برای این بازی بعد از چند سال به کره بازگشته است. این نبرد حساس جدال «سون هیونگ-‌مین» گلزن شناخته شده تاتنهام که بازوبند کره‌ها را بر بازو می‌بندد و «بشار رسن» هافبک سابق باشگاه پرسپولیس که برای عراقی‌ها توپ می‌زند هم است.

عراقی‌ها که بعد از ایران به عنوان تیم دوم خود را به این مرحله رسانده‌اند، بعد از قرار گرفتن در سید چهارم مقدماتی جام جهانی کار سختی در شروع بازی‌های خود دارند؛ آن‌ها که از که از میزبانی محروم هستند و بازی‌های خانگی خود را در کشور قطر برگزار می‌کنند، پنج روز بعد از جدال با کره در سئول، به مصاف تیم ملی ایران می‌روند.

آخرین بازی گروه در امارات

اماراتی‌ها که «برت فن مارویک» هلندی را روی نیمکت خود دارند، در آخرین بازی هفته اول این گروه از ساعت ۲۱:۱۵ پذیرای لبنان هستند. شاگردان «فن مارویک» با چهار برد پیاپی خود را به این مرحله رسانده‌اند و می‌خواهند با برد خانگی کار خود را آغاز کنند. آن‌ها بعد از بازی با لبنان، در دومین جدال خود روز شانزدهم شهریور ماه به مصاف سوریه می‌روند. لبنانی‌ها هم بعد از بازی مقابل امارات، در دومین بازی خود در کره جنوبی به مصاف این تیم خواهند رفت.

برانکو مقابل سامورایی‌ها

ژاپنی‌ها که تیم اول آسیا در رده بندی فیفا هستند، برای صعود به جام جهانی باید با تیم‌های استرالیا، عربستان، چین، عمان و ویتنام رقابت کنند. آن‌ها در اولین بازی خود از ساعت ۱۴:۴۴ روز پنجشنبه به مصاف عمان می‌روند. هدایت عمان بر عهده برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم ملی ایران است. برانکو همراه با ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم با ژاپنی‌ها همگروه بود که مقابل آن‌ها یک برد و یک باخت کسب کرد.

سامورایی‌ها بعد از جدال روز پنجشنبه مقابل عمان، در دومین بازی خود روز سه‌شنبه میهمان چین هستند. عمانی‌ها بعد از بازگشت از اوزاکا، در دومین بازی خود پذیرای عربستان سعودی هستند.

کار نه چندان سخت سعودی‌ها

عربستان سعودی کار خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی را از ساعت ۲۲:۳۰ با جدال خانگی مقابل ویتنام آغاز خواهد کرد. شاگردان «هروه رنار» فرانسوی که به نظر نمی‌رسد کار سختی در شروع داشته باشند، دردومین بازی خود میهمان عمان هستند. ویتنامی‌ها هم بعد از جدال سخت مقابل سعودی‌ها، در دومین بازی خود پذیرای استرالیا هستند.

میزبانی استرالیا در دوحه

استرالیا همزمان با بازی عربستان- ویتنام، در شهر دوحه به مصاف چین خواهد رفت. چینی‌ها کار سختی در شروع این مرحله دارند و بعد از بازی مقابل استرالیا، در دومین بازی خود روز سه‌شنبه پذیرای ژاپن هستند. بازی‌ای که به جای چین درکشور قطر برگزار خواهد شد.

استرالیایی‌ها هم که به دلیل قوانین مربوط به کرونا در کشورشان، به جای سیدنی در دوحه به مصاف چین می‌روند، از بازی بعدی که میزبان هستند در سیدنی از حریفان خود پذیرایی خواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی