تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

معاون سخنگوی طالبان: پنجشیر در محاصره است

احمدالله واثق معاون سخنگوی طالبان می‌گوید اولویت گروه این است که با مذاکره ولایت پنجشیر در دست گرفته شود تا اینکه تلفات وارد شود و تاسیساتی نابود شود.

کد خبر: ۱۰۷۰۶۰
۰۹:۴۱ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

طالبان محاصره دره پنجشیر

دیدارنیوز - احمدالله واثق، معاون سخنگوی گروه طالبان در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک درباره این‌که تایید می‌کند سوم سپتامبر طالبان تشکیل حکومت جدید را اعلام کنند، گفت: من دقیقا نمی‌توانم بگویم اما طبق اطلاعات من زودتر از این موعد کابینه و تشکیل دولت اعلام می‌شود. 

او در پاسخ این پرسش که آیا این دولت موقت تشکیل خواهد شد یا دولت دائمی چون پیش از این درباره دولت موقت سخن گفته شده بود، تاکید کرد: خیر دولت موقت صحت ندارد و حکومتی که در آینده تشکیل می‌شود، دولت همیشگی و دائمی است. 

واثق در ادامه در پاسخ به این پرسش خبرنگار اسپوتنیک که پیش از این در زمان گفت‌وگوهای بین الافغان در دوحه صحبت از ایجاد دولت موقت بود، آیا اکنون این طور نیست، گفت: نخیر! برای تشکیل دولت موقت دو طرف به توافق نرسیدند و حالا وضعیت تغییر کرده و گفت‌وگوها در آن زمان کم بود. ما با دولت وقت افغانستان به توافق نرسیدیم و حالا کابل در دست ما است و ما دولتی فراگیر تشکیل خواهیم داد که همه مردم از این دولت راضی باشند. 

این مقام طالبان درباره این‌که دوستم، نور و اسماعیل خان و دیگر سیاستمداران پیشین که هم اکنون در خارج از افغانستان به سر می‌برند در تشکیل دولت آینده افغانستان سهم خواهند داشت، گفت: تاکنون جزئیات کابینه معلوم نیست که چه کسانی در ترکیب دولت آینده حضور خواهند داشت و ترکیب دولت افغانستان در آینده معلوم خواهد شد. 

او همچنین درباره این‌که طالبان، سه نفر از اعضای گروه خود را به عنوان سرپرست سه وزارتخانه تعیین کرده است، افزود: خیر این اظهارات تاکنون تایید نشده و هیچ جزئیاتی در این باره تاکنون به بیرون درز نکرده و تایید نشده است. 

معاون سخنگوی گروه طالبان از محاصره ولایت پنجشیر از سوی جنگجویان این گروه خبر داد و می‌گوید، با این وجود این گروه اولویت را به مذاکره با طرف مقابل می‌دهد. 

به گزارش اسپوتنیک، احمدالله واثق درباره گفت‌وگوهای پنجشیر گفت: طبق اطلاعات نیروهای امارت اسلامی افغانستان به ولایت پنجشیر رسیده و در آنجا جا به جا شده و منطقه را محاصر کرده‌اند اما با این وجود بزرگان این گروه حق اولویت را مذاکره می‌دانند و می‌خواهند مساله پنجشیر از طریق مذاکره و تفاهم حل شود، تا به افراد تلفات وارد نشود و دفترها و تاسیسات دولتی نابود نشوند. 

او افزود: هرچند ما اولویت را به تفاهم می‌دهیم و اگر باز هم آنها این را درک نکردند، ما مجبور هستیم حمله کنیم و هدف حملات ما مشخصا هدف‌های نظامی هستند که ما تلاش می‌کنیم که از تلفات مردم جلوگیری شود. 

واثق درباره نیروهای این گروه در اطراف پنجشیر گفت: اکنون مجاهدین در نزدیکی‌ها و پیرامون پنجشیر هستند و ولایت پنجشیر و مناطقی که در آنجا دشمن است، از چهار طرف محاصره هستند. 

این در حالی است که امروز فهیم دشتی یکی از اعضای مقاومت گفت، نیروهای مقاومت به رهبری صالح محمد ریگستانی به طرف داخل کوتل خاواک رفته‌اند و جنگ شدت پیدا کرد و در یورش شب گذشته نزدیک به ۱۰۰ نفر جنگجوی گروه طالبان کشته شدند.

دو تن از اعضای اصلی گروه مخالف طالبان سه‌شنبه گفتند که نیروهای طالبان دوشنبه شب در دره پنجشیر با نیروهای مقاومت درگیر شدند که دست کم هفت نفر در این درگیری‌ها جان باختند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی