تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مصطفی الکاظمی: بازگشت صدر به انتخابات عراق گام مثبتی بود

نخست وزیر عراق اعلام کرد در جریان چند هفته تا انتخابات عراق بازگشت مقتدی صدر به انتخابات گام بسیار مثبتی بود و از همه تحریم کنندگان خواست تا به صحنه بازگردند.

کد خبر: ۱۰۷۰۵۷
۰۹:۲۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

مصطفی الکاظمی انتخابات عراق

دیدارنیوز - به نقل از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق گفت: پیش از هر چیز، هدف ما تامین منافع عراق است و این به معنای تحت الشعاع قرار گرفتن منافع دیگر کشورهای عربی و منطقه‌ای نیست بلکه این امر بر اساس منافع مشترک است و عراق باید به جایگاه متناسب با نام و تاریخ غنی‌اش بازگردد.

وی افزود: دغدغه ما این است که عرافق بر امنیت، سیاست و اقتصاد خود به دور از هر گونه مداخله‌ای حاکم باشد، به هیچ عنوان حکمرانی بر عراق از سوی کشوری دیگر امکان‌پذیر نیست همچنین نمی‌توان عراق را از کشورهای منطقه‌ای و جهان منزوی کرد؛ این موضوعی است که از طریق تحکیم مناسبات و همکاری‌های مبتنی بر احترام متقابل به حاکمیت دیگر کشورها در تلاش برای آن هستیم.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: عجیب نیست که گروه‌های سیاسی با هم در رقابت باشند اما موضوع عجیب این است که این رقابت به زیان عراق و مردم این کشور تمام شود.

الکاظمی با بیان اینکه بر سر میهن با احدی تعارف نداریم، گفت: با گام‌های استوار در مسیر مبارزه با فساد در حرکت هستیم و علیرغم مداخلات سیاسی، پیشرفت‌های خوبی در این پرونده حاصل شده است.
وی درباره پرونده انتخابات آتی گفت: تنها چند هفته به برگزاری انتخابات باقی مانده است و شرایط برای این رخداد مهیا است و امیدوار به مشارکت گسترده و کارآمد مردم هستیم.

الکاظمی با تشویق شهروندان به مشارکت در انتخابات گفت: بازگشت جریان صدر به عرصه انتخابات، گامی مثبت بود که بر پویایی انتخابات افزود و من از همه تحریم‌کنندگان می‌خواهم که از این تصمیم خود بازگردند و در انتخابات مشارکت کنند.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه به تلاش‌های خود برای ایجاد صندوق نسل‌های آتی ادامه می‌دهیم، گفت: ما می‌خواهیم آینده‌ای به دور از وابستگی به اقتصادی ناپایدار ایجاد کنیم، منابع نفتی همیشگی نخواهد بود و اکنون کشورهای متعددی به دنبال انرژی‌های جایگزین و پاک هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی