تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

دولت طالبان، وزرای کشور، خارجه و دفاع خود را معرفی کرد

خبرگزاری ریانووستی روسیه سه شنبه شب به نقل از یک مقام گروه طالبان از مشخص شدن وزرای خارجه، دفاع و کشور، دولت جدید افغانستان که قرار است این گروه به زودی آن را تشکیل دهد خبر داد.

کد خبر: ۱۰۷۰۴۴
۰۰:۰۶ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

دولت طالبان

 

دیدارنیوز: ریانووستی به نقل از یک مقام طالبان اعلام کرد: ملا عبدالغنی برادر آخوند به عنوان وزیر خارجه، ملا یعقوب آخوند، فرزند موسس گروه طالبان به عنوان وزیر دفاع و خلیفه حقانی فرزند جلال الدین حقانی یکی از سران این گروه نیز به عنوان وزیر کشور دولت طالبان منصوب شده اند.

بر اساس اعلام منبع مذکور؛ رایزنی‌های ویژه تشکیل کابینه تمام شده است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد. پیش از این  یک عضو ارشد طالبان به رسانه ها اعلام کرده بود، این گروه تشکیل دولت جدید در افغانستان را سوم سپتامبر (جمعه 12 شهریور ماه) رسانه ای خواهد کرد.

چگونگی تشکیل دولت جدید در افغانستان از نخستین ساعات پس از تسلط طالبان بر کابل پایتخت این کشور و سقوط دولت اشرف غنی همواره از جمله ابهامات مطرح در بین افکار عمومی و گروه های سیاسی در داخل افغانستان و نیز دیگر کشورها و نهادهای منطقه ای و بین المللی بوده است.

با وجود آنکه از 15 اوت و پس از فرار اشرف غنی افغانستان از این کشور، برخی مقامات گروه طالبان از تلاش برای تشکیل دولتی فراگیر در این کشور سخن گفتند اما جزئیات آن تشریح نشد و هنوز برای مردم و گروه های مختلف سیاسی، قومی و مذهبی در افغانستان مشخص نیست که طالبان چگونه می خواهد این دولت فراگیر را تشکیل دهد.

با توجه به اظهارات "ذبیح الله مجاهد" سخنگوی طالبان در اولین نشست خبری خود در کابل پس از سقوط دولت سابق افغانستان درباره تغییر در نگرش های این گروه و تلاش برای تشکیل دولتی که برآمده از همه سلایق و تفکرات در این کشور باشد، انتظار مردم و اقوام افغانستان این است که طالبان با عبرت آموزی از گذشته، در مسیر مشارکت دادن همه گروه ها در آینده سیاسی این کشو قدم بردارد.

یکشنبه 15 اوت همزمان با ورود نیروهای طالبان به کابل و فرار "محمد اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان از این کشور، دولت وی سقوط کرد. بسیاری از شخصیت ها و مردم افغانستان، وضعیت وخیم کنونی افغانستان را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود درحالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی