تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ماجرای ورود دستیار بن لادن به افغانستان صحت دارد؟

در خبرها آمده است که دستیار بن لادن وارد ننگرهار افغانستان شده است اما سخنگوی طالبان با تکذیب این خبر اعلام کرده است همچین فردی وارد افغانستان نشده است.

کد خبر: ۱۰۶۹۶۱
۱۲:۲۶ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

ماجرای ورود دستیار بن لادن به افغانستان صحت دارد؟

دیدارنیوز - بی بی سی: یک سخنگوی طالبان گفته است که هیچ یک از اعضای "غیرافغان" گروه القاعده در افغانستان حضور ندارند.

این سخنگوی طالبان درخصوص گزارش‌ها مبنی بر "حضور" امین‌‌الحق که به اسامه بن‌لادن، رهبر سابق القاعده، "نزدیک" بوده است گفت که او را "نمی‌شناسم" و حضور وی را در خاک افغانستان "نمی‌توانم تایید کنم."

ساعاتی پیش ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که براساس آن گفته می‌شود "امین‌الحق که از او به عنوان یکی از نزدیکان بن لادن یاد می‌شود، وارد ننگرهار در شرق افغانستان شده است."

در سال ۲۰۰۷ نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در افغانستان برای بازداشت و کشتن دوازده تن از فرماندهان طالبان و القاعده در افغانستان تا دوصد هزار دلار جایزه تعیین کرده اند. نخستین فهرست از این افراد در سال ۲۰۰۱ از سوی نظامیان آمریکایی منتشر شد که فرماندهان ارشد طالبان و القاعده، از جمله اسامه بن لادن، ایمن الظواهری و ملا محمد عمر را شامل می شد.

در فهرست سال ۲۰۰۷ به نام‌های "سراج حقانی، انورالحق، ابولیث اللیبی، دکتر امین الحق، طاهر یولداش، ملا صدیق، بیت الله مسعود، دوست محمد، محمد رحیم، قاری بریال و ملا ناصر" اشاره شده است.

منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی