تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان به زودی آغاز می‌شود

سفیر ایران در عراق می‌گوید از دولت قبل سه دور مذاکره با عربستان انجام شده است و دور چهارم بعد از تشکیل دولت جدید شروع خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۶۹۱۸
۰۹:۱۳ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان به زودی آغاز می‌شود

دیدارنیوز - مسجدی در مرکز گفت‌وگوهای الرافدین که با حضور مقامات ارشد عراقی ور سیاسیون برجسته برگزار شد، مجددا برحمایت کامل تهران از بغداد برای بازسازی و عمران این کشور تاکید کرد.
مسجدی گفت: ما روابط مستحکمی با مردم عراق داریم و رسما اعلام کرده‌ایم که ایران برای بازسازی مناطق آسیب دیده با قدرت در کنار عراق خواهد بود.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری عراق و ایران در سال به 13 میلیارد دلار رسیده است، اظهار داشت: عراق با بحران برق دست به گریبان است و ایران تنها کشوری است که در این بحران در کنار عراق ایستاد.

سفیر ایران در بغداد با اشاره به اینکه ایران 47 میلیون متر مکعب گاز برای مصرف نیروگاه‌های برق به عراق صادر می‌کند، گفت: پرداخت بهای این گاز از سوی عراق به صورت نامنظم انجام می‌شود.

مسجدی همچنین گفت: ده‌ها هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند.
وی خاطرنشان کرد: درخصوص جنگ علیه گروه تروریستی داعش، ایران در کنار عراق ایستاد و شماری از ایرانی‌ها در اراضی عراق به شهادت رسیدند و اسامی آنها در بنیاد شهدای عراق ثبت شده است.

سفیر ایران درباره مناسبات منطقه‌ای و نقش عراق در نزدیک‌سازی دیدگاه‌های ایران و عربستان گفت: از طریق همکاری دولت عراق، سه دور مذاکرات با عربستان در بغداد انجام دادیم و دور چهارم در پی تشکیل دولت جدید ایران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ و متمدن است و آماده هر نوع گفت‌وگویی با کشورها از جمله عربستان است، گفت: ایران آمادگی خود را برای گفت‌وگو و صلح اعلام کرده و دست خود را برای یاری و کمک به سمت کشورهای همسایه و منطقه دراز کرده است.

مسجدی در پایان گفت: نباید هیچ نگرانی از جانب ایران داشته باشند، این دشمنان منطقه هستند که این تصور را ایجاد می‌کنند، موضع ایران شفاف، روشن و کاملا دوستانه است، ما با 15 کشور مرز مشترک داریم و با همه آنها روابط خوبی داریم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی