تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

میت رامنی: ترامپ و بایدن مقصر بحران افغانستان هستند

سناتور جمهوری خواه و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری، بحران افغانستان را حاصل ناکارآمدی دونالد ترامپ و جو بایدن دو رئیس جمهوری پیشین و فعلی آمریکا دانست.

کد خبر: ۱۰۶۷۸۴
۱۰:۰۶ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰

میت رامنی: ترامپ و بایدن

دیدارنیوز - به نوشته نشریه پولیتیکو، سناتور میت رامنی در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت: اگر بر آنچه که باید اکنون انجام دهیم، تمرکز کنید، پی می‌برید که ما تنها به خاطر تصمیمات وحشتناک دولت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، در این شرایط قرار داریم.

وی افزود: دولت ترامپ مستقیما با طالبان مذاکره کرد، آنها را به کمپ دیوید دعوت کرد، در زندانی را که در آن پنج هزار شبه‌نظامی طالبان و احتمالا اعضای داعش محبوس بودند، باز کرد و آنها را آزاد کرد. ما نمی‌دانیم که آیا تعدادی از این زندانیان آزاد شده در حمله اخیر در فرودگاه کابل شرکت داشتند یا خیر. اینها تصمیماتی بودند که منجر به چیزی شد که اکنون شاهد آن هستید و همچنین منجر به خطری شد که اکنون در فرودگاه کابل وجود دارد. این نباید اتفاق می‌افتاد.

سناتور میت رامنی همچنین به تصمیم جو بایدن برای بستن پایگاه هوایی بگرام در افغانستان اشاره کرد و گفت: حقیقت این است که اگر اکنون ما در این بحران هستیم نتیجه تصمیمات بد دو دولت بایدن و ترامپ است.

‌وی افزود: ‌خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان با پایان جنگ یکی و یکسان نیست. شما نمی‌توانید یک طرفه به جنگی پایان دهید. هر دو طرف درگیر در جنگ باید به آن پایان دهند. طالبان و شبه‌نظامیان تندرو و خشونت‌طلب در جهان دست از جنگ و درگیری برنداشته‌اند. انها به مبارزه با ما ادامه می دهند. جنگ تمام نمی‌شود.

این سناتور جمهوری‌خواه تصریح کرد: اگرچه آمریکا در ابتدا ۲۰ سال پیش برای پاسخ به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به افغانستان رفت اما در این کشور ماندیم تا مطمئن شویم که انها مجددا نمی توانند به ما حمله کنند.

وی اظهار داشت: ‌با خروج از افغانستان، آمریکا در واقع کمتر از زمانی که در افغانستان حضور داشت، امنیت دارد. این ایده که ما می توانیم زمانی که شبه‌نظامیان تندرو خشونت‌طلب خود را سازماندهی می‌کنند، از یک مکان خطرناک خارج شویم و مانع آنها شویم، خیالی بیش نیست. آنها به تلاش خود برای تجدید قوا ادامه خواهند داد و آمریکا را هدف خواهند گرفت.
این در حالی است که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی نیز در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس اظهارات مشابهی را مطرح کرد.

وی گفت:‌ اول آنکه، اگر تصمیم‌گیری برعهده من بود هرگز نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج نمی‌کردم. من نیروهای ضد تروریسم را در آنجا نگه می‌داشتم. بهترین سیاست تضمینی برای عدم تکرار حملات تروریسی ۱۱ سپتامبر  این است که ما نیروهایی در مکان مورد نظر داشته باشیم که با نیروهای بومی همکاری می‌کنند. من طالبان را مجبور می‌کردم تا به شروط توافق امضا شده با ترامپ پایبند بمانند.

سناتور گراهام افزود: آمریکا به این جنگ پایان نداده است. من هرگز تا به این اندازه نگران احتمال حمله‌ای به کشورمان نبوده‌ام.

منبع: ایسنا
برچسب ها: میت رامنی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی