تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

مهدی شیری: سید جلال از باختن متنفر است

مهدی شیری مدافع پرسپولیس در مصاحبه‎‌ای مفصل به سوالات در مورد خود و پرسپولیس جواب داده است. او در جایی از مصاحبه زبان به ستایش سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس گشوده است.

کد خبر: ۱۰۶۵۰۹
۱۰:۲۶ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

مهدی شیری: سید جلال از باختن متنفر است

دیدارنیوز - مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس یکی از بازیکنانی بود که در لیگ بیستم قراردادش به اتمام رسید. این بازیکن بعد از صحبت با یحیی گل محمدی و مذاکره با باشگاه قراردادش را به مدت ۲ فصل دیگر تمدید کرد و تا پایان لیگ بیست و دوم بازیکن پرسپولیس خواهد بود. با مهدی درخصوص تمدید قرارداد، شروع تمرینات، بازی با استقلال تاجیکستان، لیگ آینده و کلی مسائل دیگر گفت و گوی مفصلی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید. 

اول از تمدید قراردادت با پرسپولیس شروع کنیم در این رابطه صحبت کن.
خب بعد از پایان فصل قراردادم با پرسپولیس به پایان رسید. کادر فنی نام مرا در لیست تمدیدی‌ها قرار داد و باشگاه هم به صورت رسمی‌از من دعوت کرد. مذاکراتمان خیلی طول نکشید و خداراشکر توافق حاصل شد. باعث افتخار من است که می‌توانم دو فصل دیگر در خدمت باشگاه بزرگ پرسپولیس باشم. چند فصل فوق العاده کنار این تیم داشتم و امیدوارم بتوانیم این روزهای خوب را بار دیگر تکرار کنیم و باعث شادی هواداران بامعرفت پرسپولیس شویم. 

چرا ماجرای تمدید قراردادت طول کشید؟
خب ما فصل سخت و بسیار طولانی را پشت سر گذاشتیم. واقعا نیاز به استراحت و دوری از فضای فوتبال داشتم. به همین خاطر چند روزی به سفر رفتم و در ایران نبودم که بخواهم با باشگاه مذاکره کنم. دیدید که بلافاصله بعد از بازگشت به ایران به باشگاه رفتم و قراردادم را تمدید کردم. 

بعضی‌ها می‌گفتند دلیل نرفتنت به باشگاه این است که قصد جدایی داری و مشغول مذاکره با تیم‌های دیگر هستی. این موضوع چقدر صحت داشت؟ 
ببینید اصلا مشکل خاصی نبود.  واقعیت این است دلم با پرسپولیس بود و دوست داشتم اینجا بمانم. به اینکه بخواهم جدا شوم اصلا فکر نمی‌کردم. به نظرم بازی برای پرسپولیس افتخار بزرگی است که نصیب هر بازیکنی نمی‌شود. من هم خوشحالم عضوی از بزرگترین باشگاه ایران هستم. 

تمرینات شما برای بازی آسیایی شروع شد. از شرایط تیم برای ما بگو ...
خب بله به خاطر بازی آسیایی باید کارمان را زودتر شروع می‌کردیم. خدا را شکر شرایط تیم خوب است و بازیکنان سرحال هستند. تمرینات فشرده ای انجام می‌دهیم تا کاملا آماده بازی با استقلال تاجیکستان شویم. 

کمتر از ۲۰ روز مانده تا بازی با استقلال تاجیکستان این دیدار را چطور می‌بینی؟
خب ما می‌دانیم نباید این تیم را دست کم بگیریم. آن‌ها وقتی به این مرحله رسیدند یعنی کیفیت بالایی دارند. کارمان سخت است چرا که باید در خانه حریف بازی کنیم. با این حال مطمئن باشید با تمام توان وبا بالاترین انگیزه مقابل استقلال تاجیکستان بازی می‌کنیم تا بتوانیم با شکست این تیم راهی مرحله بعد شویم. 

پرسپولیس می‌تواند کار نیمه تمامش در آسیا را تمام کند؟
واقعا هدف کل تیم همین است. آسیا یک جام قهرمانی به پرسپولیس بدهکار است و ما هرطور شده می‌خواهیم این افتخار بزرگ را برای هوادارانمان بدست بیاوریم. می‌دانیم کار سخت است و رقبای قدرتمندی داریم ولی ما هم پرسپولیس هستیم و می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم. 

درست است بازیکنان با کیفیتی را از دست دادیم ولی پرسپولیس راه خودش را می‌رود و هیچوقت متوقف نمی‌شود

شما ۳ مهره تاثیرگذارتان را از دست دادید. این موضوع باعث افت تیم شما نمی‌شود؟
احمد نوراللهی، محمد حسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو بازیکنان بسیار با کیفیتی هستند و زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیدند و من از همینجا برای هر ۳ نفر آرزوی موفقیت و سلامتی می‌کنم. درست است بازیکنان با کیفیتی را از دست دادیم ولی پرسپولیس راه خودش را می‌رود و هیچوقت متوقف نمی‌شود. 

چند بازیکن هم به جمع شما اضافه شد. بازیکنان جدید را در تمرینات چطور دیدی؟
خب آن‌هایی که اضافه شدند از جمله بهترین‌های لیگ بودند که توسط کادرفنی انتخاب شدند. من می‌بینم به سختی تلاش می‌کنند تا بتوانند خودشان را با تیم هماهنگ کنند و امیدوارم مهره‌های مفیدی برای پرسپولیس باشند. 

پنجمین قهرمانی متوالی را هم بدست آوردید. پرسپولیس تا چه زمانی به جام گرفتن ادامه می‌دهد؟
تیم ما همیشه عطش قهرمانی دارد و پرسپولیس هیچوقت از جام گرفتن سیر نمی‌شود. تفکر قهرمانی در تیم ما حکم فرماست و ما از همین حالا به فکر قهرمانی بعدی در لیگ برتر و کسب دبل هت‌تریک قهرمانی هستیم.

در مورد سید جلال دوست صمیمی‌ات هم صحبت کن. رکوردش در تعداد قهرمانی لیگ دست نیافتنی شد ...
سید جلال که حرف ندارد. ما هر روز یک چیز جدید از او یاد می‌گیریم. او از باختن متنفر است و مثل یک جوان بیست ساله عطش قهرمانی دارد. سید جلال الگوی کاملی برای یک فوتبالیست است و ما خوشحالیم همچین کاپیتانی در تیممان داریم. 

به نظرت تیمی‌می‌تواند رکورد گلات قهرمانی شما را بزند؟
من بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد. کسب ۵ قهرمانی متوالی فوق العاده است و فکر می‌کنم فقط پرسپولیس می‌تواند رکورد خودش را بزند. به امید خدا در فصل آینده تلاش می‌کنیم تا این عدد را به ۶ برسانیم که فکر می‌کنم بی نظیر خواهد بود. 

در چند وقت گذشته بحث انتشار قرارداد شما و بازیکنان استقلال داغ شد. تو حاضری اگر بازیکنان استقلال قراردادشان منتشر شد قراردادت را رسانه ای کنی؟ مثلا سید جلال و خیلی از بازیکنانتان اعلام کردند این کار را می‌کنند.
بله من هم این کار را می‌کنم. ما مشکلی با انتشار قراردادها نداریم ولی به شرطی که سایر تیم‌ها هم این کار را انجام دهند. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و خیالمان راحت است. با این حال بعید می‌دانم تیم‌های دیگر این کار را انجام دهند چون خودشان می‌دانند چه خبر است. 

او از باختن متنفر است و مثل یک جوان بیست ساله عطش قهرمانی دارد. سید جلال الگوی کاملی برای یک فوتبالیست است و ما خوشحالیم همچین کاپیتانی در تیممان داریم

در چند سال اخیر می‌گفتند پرسپولیس با کمک وزیر قهرمان می‌شود. حالا که وزیر رفته به نظرت اگر شما قهرمان شوید چه صحبتی خواهند کرد؟ 
نمی‌دانم احتمالا دنبال یک بهانه جدید خواهند بود. شاید بگویند وزیر جدید هم پرسپولیسی است یا هرچیز دیگری. برای ما اصلا مهم نیست دیگران چه می‌گویند. ما در این سال‌ها با شایستگی قهرمان شدیم و لیاقتش را داشتیم. واقعا این صحبت‌ها برای ما اهمیتی ندارد چون تمام تمرکزمان روی فوتبال و موفقیت پرسپولیس است. 

تو چند قهرمانی با پرسپولیس بدست آوردی. کدام قهرمانی خیلی به تو چسبید؟ 
خب خیلی خوشحالم در موفقیت‌های اخیر پرسپولیس سهیم بودم و توانستم با تیم محبوبم جام بگیرم. واقعیت این است آخرین قهرمانی که همان گلات بود خیلی چسبید و لذت بردم. دلیلش این است که تکرار موفقیت‌ها و تکرار قهرمانی بسیار سخت است. ضمن اینکه ما در هفته آخر قهرمان شدیم و به نوعی هیجان کار بالا بود. من این قهرمانی آخرمان را بیشتر از بقیه دوست دارم. 

شیرین‌ترین برد و تلخ‌ترین باختی که در پرسپولیس داشتی کدام بود؟ 
تلخ‌ترین باخت که قطعا بازی با اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود. آنقدر تلخ که اصلا نمی‌خواهم در موردش حرف بزنم. شیرین‌ترین برد هم مربوط به دربی است که خیلی لذتبخش بود. واقعا دربی با همه بازی‌ها فرق دارد و برد در آن خیلی می‌چسبد.

برچسب ها: پرسپولیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی