تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تأثیرات شگفت‌انگیز یوگا بر ذهن

یوگا علاوه بر مزایای فیزیکی از قبیل افزایش انعطاف پذیری، ایجاد قدرت و استقامت بدن، تاثیرات شگفت انگیزی بر ذهن انسان دارد که در این گزارش با چند نمونه از آن آشنا می‌شوید.

کد خبر: ۱۰۶۴۸۹
۰۹:۲۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

تأثیرات یوگا بر ذهن

دیدارنیوز ـ یوگا در بدن و ذهن شما تعادل ایجاد کرده و همچنین ارتباط بین آن‌ها را تقویت می‌کند که این مسئله باعث کاهش اضطراب و بهبود کیفیت زندگی می‌شود. طبق گزارش یوگا ژورنال، بیش از ۲۰ میلیون نفر تنها در ایالات متحده یوگا تمرین می‌کنند!

از بین بردن استرس، آرام کردن سیستم عصبی و بهبود خلق و خو، تنها نمونه‌هایی از معجزات یوگا هستند. برای آشنا شدن با دیگر تأثیرات فوق‌العاده یوگا، این مطلب را بخوانید.

۱) مبارزه با احساسات منفی

استرس، اغلب احساسات منفی را با خود به همراه دارد که منجر به اضطراب، نگرانی و حتی افسردگی می‌شود. یوگا به افزایش گردش خون و ترشح هورمون‌های مثبت مغز (مانند دوپامین) کمک می‌کند تا احساس شادی بیشتری داشته باشید و ذهنیت مثبت‌تری به دست آورید.

۲) بهبود تمرکز و افزایش وضوح ذهنی

وقتی در دنیای پر از استرس امروز به آرامش درونی برسیم، قطعاً می‌توانیم در مواقع دشوارتر نیز تمرکز خود را حفظ کنیم. یوگا تمرکز و وضوح ذهنی ما را بهبود می‌بخشد؛ که این فرایند سبب می‌شود عملکرد بهتری داشته باشیم. یوگا به ما کمک می‌کند تا هرگونه افکار و احساسات غیر ضروری را کنار بگذاریم و تمرکز خود را بر موارد ضروری‌تر معطوف کنیم.

۳) مهار تشویش ذهنی

یوگا و مدیتیشن هر دو تمریناتی هستند که تمرکز ذهن را افزایش می‌دهند و با آرام کردن سیستم عصبی، موجب کاهش استرس می‌شوند. وقتی ذهن را آرام می‌کنیم، در واقع میلیون‌ها اندیشه‌ای که دائماً در سر ما ترافیک ایجاد می‌کنند را کاهش می‌دهیم؛ در نتیجه، بلافاصله احساس آرامش و مرکزیت بیشتری در ذهن حاکم می‌شود.

در کنار فواید ذهنی، حرکات فیزیکی یوگا (تمرینات تنفسی و مدیتیشن) به کاهش فشار خون و ضربان قلب و کنترل سطح کورتیزول (هورمون استرس) در بدن کمک می‌کنند که این موارد نیز به نوبه خود به نفع ذهن است.

منبع: yogiapproved / مترجم: الهه جعفرزاده

برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی