تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بستری ۲۲ کودک زیر ۱۵ سال در پیک جدید کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۲ کودک مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان امیرکبیر اراک بستری شدند.

کد خبر: ۱۰۶۴۲۶
۱۱:۳۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۰

 

بستری ۲۲ کودک زیر ۱۵ سال در پیک جدید کرونا

دیدارنیوز: بهمن صادقی سده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: با توجه به میزان سرایت پذیری بسیار بالای دلتا هنوز قله موج پنجم بیماری کووید ۱۹ را تجربه نکردیم و چنان‌چه تاثیرات دوره جدید کمون بیماری را سه تا پنج روز در نظر بگیریم به طور حتم تا اوایل هفته آتی شاهد افزایش مبتلایان هستیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت تمام بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و سانتر اصلی بیماری بیمارستان امیرالمومنین با ظرفیت ۲۳۰ تخت، تکمیل و ۲۰ تخت باقی مانده به سایر بیماران از جمله جراحی قلب باز اختصاص دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: ظرفیت ۲۲ تخت بیمارستان آیت الله خوانساری نیز تکمیل شده و بخش مگا آی سی یو هم با ۱۵ تخت تکمیل شد و امکان ایجاد ظرفیت در یک بخش دیگر نیز وجود دارد، اما با این روند بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند، با مشکل جدی در خدمات روبرو می‌شوند.

بستری ۲۲ کودک زیر ۱۵ سال در پیک جدید کرونا

صادقی ادامه داد: در پیک قبلی ۵۰ تخت در بیمارسنان امیرکبیر اضافه شد که اکنون مجدد این ۵۰ تخت نیز تکمیل ظرفیت شده و ۲۲ کودک زیر ۱۵ سال در این پیک بستری شدند. همچنین ۲۲ مادر باردار در بیمارستان طالقانی اراک بستری شدند.

وی، ظرفیت بستری بیمارستان طالقانی را ۱۲۰ تخت عنوان کرد و گفت: اکنون ۱۰۴ تخت تکمیل شده و ناچار شدیم از فضا‌های غیر از بخش‌های درمانی نیز به شکل موقت بهره‌گیری کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: ظرفیت ۱۵ تخت بیمارستان، ولی عصر (عج) هم تکمیل شده و امکان افزایش۴۰ تخت برای پذیرش بیماران کرونایی را دارد و بخش‌ای سی یو نیز وارد مدار ارائه خدمت شد.

صادقی اضافه کرد: همزمان بیمارستان سینا، قدس و تامین اجتماعی نیز با حداکثر ظرفیتی که داشتند ارائه خدمان می‌کنند و تاکنون ۸۰ درصد از ظرفیتی که به بخش کرونا اختصاص داده شده بود، تکمیل شد.

وی در خصوص وضعیت نقاهتگاه اراک نیز گفت: در نقاهتگاه ۴۵ تخت جانمایی شده و کادر درمان در این راستا با تلاش شبانه روزی به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در مرکز نقاهتگاه برای بیماران معاینات اولیه انجام و پرونده نیز تشکیل می‌شود و در یک زمان بندی مشخص تحت نظر و مداوا قرار می‌گیرند و سپس مرخص می‌شوند و پس از گذشت پنج روز از بیماری برای پنج روز آتی دارو دریافت می‌کنند.

صادقی عنوان کرد: ۴۴۵ نفر از بیماران کرونایی روزانه از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند و باید اذعان داشت که با ایجاد این نقاهتگاه درصد مواردی که در اورژانس بستری می‌شوند کمتر از دو درصد است که با این اقدام رضایتمندی مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کمبود دارو‌های کرونا نیز گفت: در خصوص دارو‌ها تسکینی به هیچ عنوان در سطح مراکز درمانی مشکلی وجود ندارد و همچنین در بحث داروی رمدسیویر که صرفا بیمارستانی است، در مراکز درمانی ارائه می‌شود.

صادقی سده خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای این طرح تامین داروی کرونا، حتی یک روز هم در خصوص تامین رمدسیویر با مشکل مواجه نشدیم و با توجه به اینکه یکی از خط‌های اصلی شرکت تولید کننده سرم در کشور دچار اختلال شده بود با کمبود سرم مواجه شدیم که اکنون این مشکل رفع شده هر چند با کمبود سرم نیز ارائه خدمات درمانی محدود نشد.

وی بیان داشت: با توجه به افزایش تقاضا در بخش خصوصی تا حدودی مشکل تامین سرم وجود دارد که امید است به زودی این مشکل نیز رفع شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی