تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هوش مصنوعی چگونه به کمک پرستاران می‌آید؟

محققان دانشگاه کلمبیا با استفاده از هوش مصنوعی به کمک بیماران در معرض خطر می‌آیند و آن‌ها را از خطر مرگ نجات می‌دهند.

کد خبر: ۱۰۶۳۸۰
۱۶:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰

هوش مصنوعی و کمک به پرستاران

دیدارنیوز ـ ماکسیم توپاز، تحقیقات پیشرفته‌ای را در دانشگاه کلمبیا با هدف ایجاد ابزار‌هایی برای کمک به پرستاران در ارائه بهترین مراقبت ممکن از بیماران انجام می‌دهد. به عنوان مثال، او و همکارانش نرم افزاری برای پردازش زبان طبیعی و منبع باز ایجاد کردند که به پزشکان و محققان اجازه می‌دهد میلیون‌ها پرونده بیمار را برای الگو‌هایی که می‌تواند به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در تشخیص بیماران در معرض خطر کمک کند، استخراج کنند. توپاز یک پژوهشگاه با همکاری جمعی از پرستاران و با استفاده از هوش مصنوعی (NAIL) در اکتبر ۲۰۱۹ سازماندهی کرد که نتایج و بررسی‌های انجام شده به رهبری توپاز در این پژوهشگاه در ۱۸ مه ۲۰۲۱ در مجله پرستاری پیشرفته منتشر شد. در ادامه این گزارش را مشاهده می‌کنید:

*هوش مصنوعی چیست و مهمترین چیز‌هایی که پرستاران و دانشجویان پرستاری باید در مورد آن بدانند چیست؟

منظور ما از هوش مصنوعی، هر نوع فناوری است که بتواند با طیف متنوعی از ورودی داده‌ها، تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیرد. در مراقبت‌های بهداشتی، هوش مصنوعی معمولاً در قالب نرم افزار رایانه‌ای یا برنامه‌ای ارائه می‌شود که به پزشکان کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در مورد مراقبت‌هایی که به بیماران خود ارائه می‌دهند، اتخاذ کنند. هوش مصنوعی ابزاری است که به سرعت در حال پیشرفت توانایی ما برای کمک به بیماران است، مثل خیلی از فناوری‌ها از قبیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی که در دهه‌های گذشته صورت گرفت، از جمله اختراع گوشی پزشکی یا سونوگرافی. همچنین هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده‌های بیماران و شناسایی الگو‌هایی که ممکن است از دید انسان دور بماند، خوب عمل می‌کند.

*دانشجویان پرستاری کلمبیا در مورد هوش مصنوعی چه می‌آموزند؟

در دانشگاه پرستاری کلمبیا، ما برخی از محققان برجسته جهان را در حال مطالعه فناوری‌های هوش مصنوعی پرستاری داریم. دانشجویان از طریق برنامه‌های آموزشی و تجربیات تحقیقاتی خود در معرض برخی از جدیدترین فرصت‌های یادگیری هوش مصنوعی قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، ما به تازگی دوره‌ای جدید برای پرستاران ایجاد کرده ایم. این دوره بین رشته‌ای است و شامل دانشجویان رشته‌های مرتبط با هوش مصنوعی (مانند مهندسی و علوم کامپیوتر) نیز می‌شود و فرصت‌های عملی را برای پرستاران فراهم می‌کند تا در ایجاد سیستم‌های هوش مصنوعی در آینده همکاری کنند.

*چرا مشارکت پرستاران در توسعه هوش مصنوعی مراقبت‌های بهداشتی ضروری است؟

هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی فراگیر شده و سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی توسط پرستاران و سایر پزشکان در کار‌های روزمره نیز استفاده می‌شود. درست مانند درک نحوه عملکرد گوشی پزشکی و محدودیت‌های آن، پرستاران باید نحوه عملکرد این فناوری جدید را درک کنند.

*آیا پرستاران امروزه از ابزار‌های هوش مصنوعی در محل کار استفاده می‌کنند؟ اگر چنین است، این ابزار‌ها چگونه به نظر می‌رسند؟

هوش مصنوعی در عمل بالینی فعلی بسیار رایج است. به عنوان مثال، پرونده‌های الکترونیکی سلامت که تقریباً توسط همه پرستاران مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل چندین ابزار پشتیبانی تصمیم گیری بالینی مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ابزار‌ها شامل هشدار‌ها و زنگ‌های هشدار دهنده برای علائم حیاتی غیر طبیعی تا سیستم‌های خودکار است که خطر مرگ یا بستری مجدد بیمار را پیش بینی می‌کند.

*امیدوارکننده‌ترین کاربرد‌های هوش مصنوعی برای کمک به پرستاران در مراقبت از بیماران چیست؟ در مورد تحقیقات پرستاری چطور؟

امیدوارکننده‌ترین فناوری‌های هوش مصنوعی آن‌هایی هستند که به پرستاران کمک می‌کند بیمارانی را که حالشان رو به وخامت است را شناسایی کنند. در دانشگاه پرستاری کلمبیا، ما چندین مطالعه مداوم داریم که از هوش مصنوعی برای شناسایی بیمارانی که در بیمارستان‌ها و محیط‌های سرپایی رو به وخامت هستند، مانند مراقبت‌های بهداشتی در خانه استفاده می‌کنند.

*خطرات استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی چیست؟ آیا خطرات خاصی برای پرستار وجود دارد؟

هوش مصنوعی می‌تواند خطرات متعددی را ایجاد کند. این فناوری متاسفانه به گونه‌ای طراحی شده که دچار تبعیض نژادی است. بطوری که اگر یک بیمار سفید پوست با حال عمومی نه چندان خوب و یک رنگین پوست با حال عمومی وخیم وجود داشته باشد، رسیدگی به مشکلات فرد سفید پوست را اولویت قرار می‌دهد.

*درباره تحقیقی که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید توضیح دهید.

ما چندین مطالعه با استفاده از میلیون‌ها اطلاعات داده جمع آوری شده در مورد بیماران در پرونده‌های الکترونیکی سلامت داشتیم که وضعیت بیمار را تشخیص می‌دهیم. در حال حاضر، ما همچنین با بزرگترین سازمان مراقبت‌های بهداشتی خانگی در آمریکا و شرکت آمازون در زمینه درک نقش فناوری تشخیص گفتار در شناسایی بیماران در معرض خطر یا بازدید از بخش اورژانس همکاری داریم. همچنین ما یک کارآزمایی بالینی بزرگ داریم که در آن از هوش مصنوعی برای کمک به پرستاران مراقبت‌های بهداشتی خانگی استفاده می‌کنیم.

گزارش از عاطفه گودینی

برچسب ها: هوش مصنوعی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی