تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چین برای ساخت فضاپیمای عظیم در فضا برنامه ریزی می‌کند

بازوی سرمایه گذاری وزارت علم و فناوری چین پروژه‌ای ۵ ساله با ۲.۳ میلیون بودجه برای ساخت یک فضاپیمای بسیار بزرگ در مدار زمین اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۰۶۳۷۲
۱۳:۲۷ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰

ساخت فضاپیمای عظیم  و چین

دیدارنیوز ـ به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، محققان چینی مشغول بررسی امکان ساخت یک فضاپیما در مدار زمین هستند. این پروژه بخشی از بلندپروازی‌های چین برای گسترش اکتشافات فضایی از جمله مأموریت‌های ارسال فضانوردان به فضا برای سفر‌های طولانی است.

در همین راستا بنیاد ملی علوم طبیعی چین (بازوی سرمایه گذاری وزارت علم و فناوری چین) از محققان خواسته در یک مطالعه ۵ ساله برای بررسی مکانیک ساختار یک فضاپیمای بزرگ به طور چند کیلومتر شرکت کنند.

درباره این پروژه آمده است: چنین فضاپیمایی یک تجهیزات فضایی استراتژیک است که در آینده برای استفاده از منابع، اکتشاف در فضا و اقامت طولانی مدت در مدار زمین، نیاز است.

البته این یکی از ۱۰ پروژه تحقیقاتی است که اوایل ماه جاری منتشر شده و بودجه‌ای ۱۵ میلیون یوانی (۲.۳ میلیون دلاری) به آن اختصاص یافته است.

طبق اطلاعات موجود فضاپیمای ماژولی مذکور باید طی چند عملیات پرتاب به فضا ارسال و در آنجا سرهم بندی شود، زیرا حمل تمام تجهیزات در یک پرواز کار سختی است.

محققان باید راهی برای کاهش وزن فضاپیما بیابند تا به این ترتیب تعداد عملیات‌های پرتاب و هزینه‌های ساخت و ساز کاهش یابد. آن‌ها همچنین باید قابلیت کنترل سازه را ارتقا دهند تا از شناور شدن، تغییر شکل و ارتعاش آن طی فرایند سرهم بندی جلوگیری شود.

چین سرمایه گذاری عظیمی در برنامه فضایی خود کرده و در ماه می ۲۰۲۱ به عنوان دومین کشور جهان، یک کاوشگر روی مریخ قرار داد.

منبع: مهر
برچسب ها: فضا نوردی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی