تیتر امروز

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

دبیرکل خانه پرستار: ۲۰هزار پرستار جوان بیکار داریم

دبیرکل خانه پرستار، با انتقاد از طراحی طرح های ضدپرستاری، گفت: انتظار می رفت با تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، کارها تسهیل شود، اما سخت تر شده است.

کد خبر: ۱۰۶۲۷
۱۶:۰۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمد شریفی مقدم بعد از ظهر سه شنبه در کنگره خانه پرستار، اظهارداشت: این کنگره در راستای اصلاح اساسنامه و مرامنامه خانه پرستار و همچنین انتخابات شورای مرکزی و بازرسین برگزار شده است. 

وی با اشاره به اهداف تشکیل خانه پرستار که پرسش دانشجویان پرستاری است، افزود: خانه پرستار تلاش می کند در چارچوب قوانین، کمک کننده به حل مسائل و مشکلات پرستاری باشد. از همین رو، همواره سعی کرده ایم به دور از هر گونه سوگیری، به دنبال تحقق اهداف پرستاری باشیم.

شریفی مقدم در ادامه به وضعیت پرستاری در نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اصل ۴۳ قانون اساسی که بهداشت و درمان رایگان را برای مردم تعریف کرده است، بودجه ها و اعتباراتی به حوزه سلامت وارد می شود که می بایست نظارت قوی بر هزینه کرد این پول ها شود.

دبیرکل خانه پرستار، ادامه داد: پرستاران بیشترین خدمات سلامت را به مردم ارائه می دهند ولی به دلیل عدم توجه به مسائل و مشکلات پرستاری، شاهد هستیم که مردم از حداقل خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت برخوردارند.

وی با انتقاد از جریانی خاص که به دنبال تحقیر و تخریب پرستاری است، افزود: این جریان خاص با عملکرد و تسلط بر وزارت بهداشت، باعث بحرانی شدن شرایط پرستاری در کشور شده است.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که ایران به لحاظ نیروی پرستاری جزو کشورهای عقب افتاده محسوب می شود، گفت: در کشورهایی همچون گرجستان و ارمنستان، به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت، ۶ نیروی پرستاری وجود دارد. در حالی که در کشور ما به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۱.۵ نیروی پرستاری وجود دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت به بهانه کمبود نیروی انسانی هر سال طرح های پرستار ستیز را طراحی می کند که از جمله آنها می توان، به تربیت پرستار بیمارستانی، کمک بهیار یک ساله، کارشناس مراقبت بهداشتی و...، اشاره کرد. این در حالی است که بیش از ۲۰ هزار پرستار فارغ التحصیل جوان در کشور داریم که بیکار هستند.

شریفی مقدم به وضعیت پرستاران در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: بیمارستان ها در حال تعدیل پرستاران طرحی هستند و قرارداد پرستاران شرکتی را تمدید نمی کنند. در واقع، ورودی بیمارستان ها دچار محدودیت شده و خروجی نیروهای پرستاری رو به افزایش است.

وی ادامه داد: چنین شرایطی باعث شده تا فشار کاری بر پرستاران مضاعف شود و بار سنگین کار در بیمارستان ها بر دوش پرستاران جوان طرحی است.

دبیرکل خانه پرستار، تاکید کرد: افت کیفیت خدمات پرستاری، متوجه مردم و بیماران است.

به گفته وی، تحمیل فشارها بر نیروهای پرستاری ناشی از زیاده خواهی و منفعت طلبی جریان خاص در نظام سلامت است.

شریفی مقدم با بیان این مطلب که پرستاری به ابزاری در دست جریان تمامیت خواه تبدیل شده است، افزود: انتظار می رفت با تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، کارها تسهیل شود، اما سخت تر شده است. زیرا، قبلا اگر اعتراض و انتقادی بود با معاونت درمان و وزیر مطرح می کردیم. در حالی که معاونت پرستاری اجرا کننده اهداف ناثواب جریان خاص در وزارتخانه است.

وی، تشکیل خانه پرستار را در راستای تحقق اهداف پرستاری عنوان کرد و گفت: خانه پرستار در سال ۸۱ از وزارت کشور مجوز گرفته و طی ۱۶ سال فعالیت، تلاش کرده با روشنگری و شفاف سازی، توازن قدرت در نظام سلامت را بر هم بزند.

شریفی مقدم ادامه داد: موضوع علنی ساختن فیش های نجومی و تعدیل پرداخت ها در نظام سلامت، از جمله پیگیری های خانه پرستار در راستای برقراری عدالت در پرداخت های نظام سلامت بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی