تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

حکمروایی خوب شهری در گرو مشارکت شهروندان

مهدی ابراهیمی، دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری اظهار کرد: به منظور تحقق حکمروایی خوب در شهر‌ها نیاز است تمام شهروندان در فرآیند‌های شهری و تهیه طرح‌ها مشارکت داده شوند و در این راستا نیاز است بستر‌های لازم فراهم شود.

کد خبر: ۱۰۶۲۳۸
۱۲:۳۴ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

حکمروایی شهری  و شهروندان

دیدارنیوز ـ مهدی ابراهیمی، دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت: حکمروایی خوب شهری امروزه از ملزومات اساسی اداره شهر‌ها و دستیابی به توسعه پایدار است.

وی افزود: یکی از بستر‌های مهم و تأثیرگذار، قانونی است که در آن روابط میان شهروندان، مدیران و نمایندگان مردم به درستی تبیین و مشخص می‌شود.

این دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری خاطرنشان کرد: اصل دیگر مسئله آموزش و فرهنگ سازی است به نحوی که شهروندان با نحوه مشارکت در امور شهری از کودکی آشنا شوند و زمینه را برای توسعه پایدار و تحقق حکمروایی خوب شهری آماده کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: شفافیت اصل دیگری است که باید حتماً مورد توجه قرار بگیرد به نحوی که علاوه بر مدیران و برنامه‌ریزان شهروندان نیز در جریان مسائل مختلف شهر باشند و اطلاعات به روز و صحیح را بدون مانع دریافت کنند.

وی اضافه کرد: توجه به محیط اطراف و وجود حس تعهد و تعلق در شهروندان نسبت به محیط زندگی و محل سکونت از پارامتر‌هایی است که زمینه را برای تحقق حکمروایی خوب شهری فراهم می‌کند در غیر این صورت پایه‌های حکمروایی چندان مستحکم نخواهد بود.

این دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت: منابع شهری اعم از منابع طبیعی و انسانی در شهری که شهروندانی متعهد دارد به خوبی حفظ می‌شود و مسائل زیست محیطی نیز با دقت بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه حکمروایی خوب باید از سطوح شهروندی آغاز شود، ادامه داد: در فرآیند دستیابی شهر به حکمروایی خوب نیاز است همه ساکنان در هر رده از سطوح پایین، سطح شهروندان تا سطح مدیریتی و کارشناس، نسبت به مسائل شهر احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: در چنین شهری هم شهروندان در قبال مسائل شهر احساس مسئولیت می‌کنند و هم مدیران خود را موظف به تأمین نیاز‌های شهر و شهروندان می‌بینند و برنامه‌ها و طرح‌های خود را در این راستا تدوین می‌کنند.

منبع: ایمنا
برچسب ها: مدیریت شهری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی