تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اتحادیه عرب خواستار روابط برقراری روابط میان الجزایر و مراکش شد

پس از اعلام الجزایر مبنی بر قطع روابط با کشور مراکش اتحادیه عرب خواستار این شد که روابط دیپلماتیک بار دیگر از سر گرفته شود.

کد خبر: ۱۰۶۱۸۵
۰۸:۵۶ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

اتحادیه عرب خواستار روابط برقراری روابط میان الجزایر و مراکش شد

دیدارنیوز -  به نقل از اسکای نیوز، وزارت خارجه مراکش در بیانیه‌ای از تصمیم الجزایر مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با مراکش از روز سه شنبه (۲۴ اوت) ابراز تاسف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه مراکش آمده است: "مراکش از این تصمیم کاملاً غیرموجه و مورد انتظار - با توجه به تشدید تنش در هفته‌های اخیر - و همچنین تأثیر آن بر مردم الجزایر متاسف است.
همچنین در این بیانیه تاکید شده که مراکش با قاطعیت بهانه‌های دروغین و پوچی را که پشت این تصمیم نهفته است رد می‌کند."

در پایان این بیانیه آمده است: "مراکش، به نوبه خود  شریک صادق و وفادار به مردم الجزایر خواهد بود و به کار مسئولانه برای توسعه روابط سالم و پربار ادامه خواهد داد."

در همین راستا، پارلمان عربی از الجزایر و مراکش خواست تا به منظور مهار تنش گفتگوی سازنده آغاز و درباره مسائل مورد اختلاف بین آنها در چارچوب برادرانه بحث و تبادل نظر کنند.
پارلمان عربی تأکید کرد که مراکش و الجزایر نیروهای اصلی و تأثیرگذار در جهان عرب و منطقه هستند و مسئولیت بزرگی در تقویت همبستگی عرب‌ها و رد اختلافات و تفرقه دارند.

پارلمان عربی همچنین بر اعتماد کامل خود به حکمت رهبران هر دو کشور و توانایی آنها برای غلبه بر این بحران در اسرع وقت تأکید کرد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز ازتنش در روابط الجزایر و مراکش ابراز تاسف کرد و از دو کشور خواست تا ضمن خویشتنداری مانع از تشدید بیشتردر روابط شوند.

روز سه شنبه ، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر از قطع روابط دیپلماتیک خود با مراکش خبر داد.
وی با بیان اینکه قطع روابط به معنای آسیب رساندن به شهروندان دو کشور نیست، خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های کنسولی‌ به کار خود به روال معمول ادامه خواهند داد.
لعمامره در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، رباط مرتکب اعمالی شده است که وی آن "علیه الجزایر  و غیر دوستانه و خصمانه" توصیف کرده است.

وی گفت: "از لحاظ تاریخی ثابت شده است که مراکش دست از اقدامات غیر دوستانه و خصمانه علیه الجزایر برنداشته است."

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی