تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ترک قهوه چه اثری بر مو‌ها دارد؟

اگر شما هم عادت به خوردن قهوه دارید و به نخوردن این نوشیدنی فکر می‌کنید بهتر است قبل عملی کردن تصمیمتان به چند نکته توجه کنید، در این گزارش می‌خواهیم ببینیم ترک قهوه چه اثری بر مو‌ها دارد.

کد خبر: ۱۰۶۱۸۲
۰۸:۵۱ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

ترک قهوه  و تاثیرش بر مو

دیدارنیوز ـ به نقل از روزیاتو، بیشتر افرادی که عادت به خوردن قهوه دارند گاهی به ترک آن فکر کرده‌اند. اما جدا از دشواری شروع روز بدون قهوه صبحگاهی خود، ممکن است از برخی فواید این نوشیدنی برای سلامت و زیبایی مو‌های خود هم محروم شوید. در واقع فواید قهوه کمک به بیدار و هوشیار شدن محدود نمی‌شود. در ادامه می‌خواهیم ببینیم ترک قهوه چه اثری بر مو‌ها دارد.

۱- ممکن است سرعت رشد موهایتان کم شود

اگر می‌خواهید سرعت رشد موهایتان را بیشتر کنید، نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می‌تواند واقعاً به شما کمک کند مو‌های بلندتری داشته باشید. کافئین بر روی دی هیدروتستوسترون اثر می‌گذارد، هورمونی که ممکن است باعث ریزش مو شود. کافئین همچنین به سلول‌های مو در تولید عناصر اورگانیکی یاری می‌رساند که به مو در مرحله رشد فعال خود کمک می‌کنند.

۲- ممکن است موهایتان درخشندگی خود را از دست بدهند

استفاده از سرم‌ها و نرم‌کننده‌های مو می‌تواند به احیای مو‌های آسیب دیده کمک کند، اما اثر آن‌ها موقتی است. نوشیدن قهوه علاوه بر فواید زیادی دیگری که برای سلامتی دارد می‌تواند زندگی دوباره‌ای به مو‌های کدر بخشد. کافئین موجب افزایش گردش خون می‌شود و به این ترتیب به رسیدن مواد مغذی به ریشه مو‌ها کمک می‌کند، امری که باعث می‌شود مو‌ها به طور طبیعی درخشان شوند.

۳- ممکن است موهایتان شکننده‌تر شوند

قهوه علاوه بر بیدار نگه داشتنتان می‌تواند تار موهایتان را هم محکم و قوی کند. افزایش جریان خون به سمت کف سر مانع ضعیف شدن فولیکول‌های مو می‌شود، امری که جلوی ریزش مو‌ها را می‌گیرد و آن‌ها را نرم‌تر و محکم‌تر می‌کند.

۴- ممکن است موهایتان کم‌پشت شود

گرچه بیشتر محصولات مراقبت از مو که حاوی کافئین هستند می‌توانند باعث شوند مو‌ها پرتر به نظر برسند، اما نوشیدن قهوه واقعاً به رسیدن کافئین به فولیکول‌های مو کمک می‌کند. از آنجا که قهوه گردش خون را افزایش می‌دهد، به ضخیم‌تر و پرتر شدن مو‌ها هم کمک می‌کند.

۵- ممکن است کنترل موهایتان سخت‌تر شود

گرچه جنس مو را ژنتیک تعیین می‌کند، اما عادت‌های غذایی هم می‌توانند بر کیفیت مو‌ها اثر بگذارند. کافئین علاوه بر این‌که مو‌ها را محکم‌تر و درخشان‌تر می‌کند، ممکن است به مهار مو‌های سرکش هم کمک کند. وقتی ریشه مو‌ها ویتامین‌ها و مواد مغذی کافی دریافت کنند، این امر در نهایت باعث نرم‌تر شدن مو‌ها می‌شود و کنترل آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

برچسب ها: پوست و مو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی