تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چین و ساخت بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان (+عکس)

زمانی که توربین بادی جدید مینگ‌یانگ در سال آینده به صورت نمونه اولیه فعالیت خود را آغاز کند، سه پره ۱۱۸ متری آن توانایی جارو کردن مساحتی ۴۶ هزار متر مربعی را خواهند داشت که بزرگ‌تر از شش زمین فوتبال است.

کد خبر: ۱۰۶۰۵۸
۱۱:۰۳ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

 بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان

دیدارنیوز ـ شرکت چینی مینگ‌یانگ اسمارت انرژی از تولید یک توربین بادی دریایی جدید خبر داده است که حتی از توربین بادی غول پیکر جنرال الکتریک Haliade-X نیز بزرگ‌تر است. توربین بادی ۱۶ مگاواتی MySE ۱۶.۰-۲۴۲ با ارتفاع ۲۴۲ متر توانایی تولید نیروی لازم برای ۲۰ هزار خانه در هر واحد طی عمر خدماتی ۲۵ ساله خود را خواهد داشت.

آمار و ارقام درباره این غول انرژی تجدیدپذیر شگفت انگیز هستند. زمانی که توربین بادی جدید مینگ‌یانگ در سال آینده به صورت نمونه اولیه فعالیت خود را آغاز کند، سه پره ۱۱۸ متری آن توانایی جارو کردن مساحتی ۴۶ هزار متر مربعی را خواهند داشت که بزرگ‌تر از شش زمین فوتبال است.

انتظار می‌رود هر یک از این توربین‌ها سالانه ۸۰ گیگاوات ساعت برق تولید کند. این ۴۵ درصد بیشتر از توربین MySE ۱۱.۰-۲۰۳ شرکت مینگ‌یانگ است و چنین نتیجه‌ای تنها با ۱۹ درصد افزایش قطر و مساحت تحت پوشش چرخش پره‌ها حاصل می‌شود. با بزرگ‌تر شدن اندازه توربین‌های بادی، به تعداد کمتری از آن‌ها برای توسعه ظرفیت مشابه نیاز خواهد بود.

 بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان

نتیجه کلی باید کاهش قیمت تولید انرژی بادی دریایی باشد. بدیهی است که باد می‌تواند شکاف‌هایی که خورشید نمی‌تواند را پر کند و این بخش مهمی از ترکیب انرژی در آینده خواهد بود. بنابر گزارشی که توسط Renew Economy منتشر شده است، کارشناسان صنعتی پیش بینی می‌کنند که هزینه‌های انرژی بادی دریایی با استفاده از این توربین‌های بادی غول پیکر تا سال ۲۰۵۰ بین ۳۷ تا ۴۹ درصد کاهش یابد.

به گفته شرکت مینگ‌یانگ، توربین بادی MySE ۱۶.۰-۲۴۲ تنها آغاز پلتفرم محصولات دریایی جدید ۱۵ مگاوات+ این شرکت است که قابلیت نصب در کف دریا یا روی پایه‌های شناور را دارد. نمونه اولیه کامل این توربین در سال ۲۰۲۲ ساخته خواهد شد و نصب و عملیاتی شدن آن در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است. تولید محصول نهایی نیز قرار است از نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی