تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کمیسیون اجتماعی مجلس با عبدالملکی موافق است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نظر این کمیسیون نسبت به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثبت است.

کد خبر: ۱۰۵۹۱۹
۱۰:۴۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

کمیسیون اجتماعی

دیدارنیوز - مجید انصاری در جلسه علنی نوبت صبح (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به تکلیف قانونی که در ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس برعهده کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گذاشته‌اند این گزارش براساس بررسی صلاحیت و انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی تهیه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: معیارهایی نظیر واقع‌گرایی، شفافیت، انسجام، جامعیت، آینده‌نگری در بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در جلسات متعدد کمیسیون مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون اجتماعی براساس مباحث مطروحه در جلسات کمیسیون، تبیین برنامه‌های وزیر پیشنهادی، سوالات و ابهامات مطروحه از سوی نمایندگان و پاسخ‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم شده است. به منظور صحت سنجی مدرک تحصیلی دکتر عین‌اللهی از وزارت علوم استعلام شد که مورد تایید قرار گرفت. شفافیت و شایسته گزینی مدیران جوان، ایجاد نظام شایسته گزینی، فساد ستیزی و مقابله با رانت، برکناری مدیران فاقد صلاحیت، تشکیل جلسات ماهانه با مجمع نمایندگان استان‌ها و شورای معاونین استان در مرکز استان جهت حل و فصل مشکلات مناطق، تشکیل ستادی برای انتصاب مدیران وزارتخانه، ایجاد سازوکاری منسجم برای ارزیابی دقیق اشخاص و مدیریت‌ها، هوشمند سازی و ایجاد نظام جامع اطلاعات، راه‌اندازی سامانه اشتغال از جمله محورهای برنامه‌ ایشان بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: پس از انطباق برنامه‌های ایشان با اسناد بالادستی مشخص شد تا ۳۶ درصد برنامه‌های ایشان منطق با احکام برنامه ششم توسعه و ۵۰ درصد آن همسو با برنامه ششم است و ۱۳ درصد از احکام برنامه ششم در برنامه‌شان ذکر نشده است و معادل یک درصد برنامه‌های ایشان با کل احکام مغایرت دارد.

انصاری در پایان بیان کرد: با عنایت به بررسی‌های انجام شده و جمیع موارد و جلسات برگزار شده کمیسیون اجتماعی با تعهد اجرای کامل برنامه‌ها از سوی وزیر پیشنهادی برنامه‌های ایشان را مثبت ارزیابی می‌کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کابینه رئیسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی