تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

نماینده مخالف: دکتر عین‌الهی آیا برنامه خود را خوانده‌اید؟

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان آموزش پزشکی دولت سیزدهم گفت در برنامه‌ای که خودشان تنظیم کردند نشانه‌ای از فکر سلامت دیده نمی‌شود نمی‌دانیم وزیر پپشنهادی برنامه خود را خوانده‌اند یا خبر؟

کد خبر: ۱۰۵۹۱۶
۱۰:۳۲ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

نماینده مخالف: دولت کابینه رئیسی

دیدارنیوز - فتح الله توسلی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت، اظهار کرد: در برنامه بلندمدت و ۱۱۷ صفحه‌ای ایشان نشانه‌ای از فکر سلامت دیده نمی‌شود. نمی‌دانم برنامه‌ای را که نوشته‌اید خود خوانده‌اید یا نه؟

وی افزود: بسیاری از داده‌ها باید مبنای استراتژیک در حوزه سلامت قرار گیرد. شما در برنامه خود مهمترین علل مرگ را بیماری عروقی مطرح کردید که مربوط به ۵ سال قبل است، در حالی که الان کرونا مهمترین علت مرگ است. حتی آمارهای تزریقی واکسن کرونا مربوط به دو ماه قبل است.

توسلی در ادامه گفت: انتخابات ۲۸ خرداد بارقه امیدی بود برای مردمی که در صحنه زندگی حتی از تهیه داروهای خود ناتوان هستند. روز گذشته شاهد بودیم که ۶۸۴ نفر بر اثر کرونا جان باختند. تورم سرسام‌آور، ناکارآمدی مسئولان، تحریم‌ها و... موجبات ناامیدی مردم را فراهم کرد و آنها را به مسئولان بدبین کرده و منتظر فردی بودند که این مسائل را برطرف کند. بنابراین رای مردم به رئیس جمهور حاوی پیام‌هایی بود.

وی افزود: حوزه سلامت مهمترین بخش زندگی انسان است چون اگر سلامت باشد می‌تواند کار کند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درباره وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: آقای عین اللهی انسانی فرهیخته و متخصص در پزشکی و در رشته چشم پزشکی است. با توجه به اینکه پزشک خانواده در اسناد ساماندهی سلامت مطرح شده این مسئله و پرونده سلامت در برنامه های شما چه جایگاهی دارد؟. پرونده سلامت الکترونیک کشور ۱۰ سال است که معطل مانده و بی شک بدون پرونده سلامت الکترونیک نظام سلامت بهینه و بروز نخواهیم داشت.

توسلی با اشاره به حضور تمام وقت اساتید بالینی در بیمارستان‌های درمانی، بیان کرد: ورود آنها به بخش خصوصی لطمات زیادی به دانشجویان و اقشار ضعیف جامعه وارد کرده است و با توجه به بحث  زیرمیزی، سقط جنین و جایگاه اخلاق در برنامه جنابعالی کجاست؟

توسلی گفت: در برنامه خود صدمات جاده ای را با ۳۱ درصد کاهش اعلام کرده اید در حالی که آمار رسمی کشور چیز دیگری می‌گوید.

وی با اشاره به جایگاه طب سنتی در برنامه های وزیر بهداشت، اظهار کرد: در حالی که سازمان بهداشت جهانی راهبرد طب سنتی را برای سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ با تاکید بر طب سنتی اعلام کرده، شما هیچ مطلبی درباره مافیایی که در کشور وجود دارد و اجازه جان گرفتن به طب سنتی نمی‌دهد، بیان نکردید.
نماینده بهار و کبودرآهنگ در رابطه با برنامه وزیر بهداشت در حوزه نیروی انسانی سوال کرد و گفت: هزاران نفر از کادر درمان به صورت قراردادی هستند چه برنامه ای برای آنها و از جمله بهورزان دارید که با حداقل امکانات و حقوق با مشکلات مهمی مواجه هستند؟. همچنین در برنامه شما درمان و پیشگیری مقدم است اما در اسناد پیشگیری و درمان اولویت است.
وی با بیان اینکه برنامه مدونی ندیدم، خاطرنشان کرد: مطالب درباره عملکرد شما در گذشته وجود دارد. در برنامه‌های جنابعالی مطالب قابل توجهی درباره پرونده سلامت پزشکی خانواده، تأمین دارو و غیره دیده نمی شود. در زمان مسئولیت شما ۳۵ دانشکده پزشکی دانشجو پذیرش می‌کردند که در انتهای مسئولیت شما تعداد پذیرش  کمتر شد. در سال ۷۴، ۱۴ دانشکده پزشکی بیش از ۶۲۰ نفر دانشجو پذیرش کردند.

توسلی در رابطه با بحث دوشغله نبودن بیان کرد: حضور همزمان در بخش خصوصی و دولتی و اشتغال پزشکان در بخش خصوصی ممنوع است، در حالی که شما در بیمارستان لقمان کار می کنید و اعلام می‌شود که شما از سهامداران بیمارستان خصوصی نگاه هستید. ان‌شاءالله که هیچ رانتی در این زمینه وجود نداشته باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کابینه رئیسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی