تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد
انتقام ایران پس از حمله تروریستی به کنسولگری در دمشق (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

شیخ عباس تبریزیان و نسخه‌هایی که می‌پیچید؛ از روغن بنفشه تا دق مرگ شدن بیماران کرونایی!

جریان مدعی طب اسلامی و در رأس آن عباس تبریزیان هر بار با پیک جدیدی از بیماری کرونا و جهش‌های ژنتیکی این ویروس، جهشی در نظریات خود می‌دهند و هر بار یا درمانی تجویز می‌کنند یا اینکه به توهم‌پراکنی درباره علت ابتلا و مرگ و میر بیماران می‌پردازد.

کد خبر: ۱۰۵۷۸۵
۱۱:۳۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

نسخه‌های کرونایی شیخ عباس تبریزیان

دیدارنیوز ـ شیخ عباس تبریزیان، پدر خوانده طب موسوم به اسلامی که یک روز کتاب پزشکی هاریسون را آتش می‌زد و روز دیگر داروی امام کاظم (ع) را برای هر دردی تجویز می‌کرد از ابتدای شیوع کرونا تا امروز اظهارات و رهنمود‌های شاذ و جنجالی زیادی در مورد کرونا برای طرفداران خود ارائه کرده است. تبریزیان در آخرین اظهارات شاذ خود گفته بیماران کرونایی که دچار مرگ شده‌اند در واقع دق مرگ شده‌اند. او همچنین گفته است ممنوع الملاقات شدن بیمار و حذف همراه بیمار، دق مرگ شدن بیمار و نرسیدن صدای اعتراض بیمار، تغذیه ناسالم بیمارستانی، عدم رسیدگی مناسب به بیمار و فرسودگی کادر درمان، از دلایل اصلی مرگ و میر بیماران کرونایی است.

سیاه دانه و حجامت برای بیماران کرونایی

اما سابقه چنین اظهاراتی از سوی او حداقل دو سالی است که آشناتر از گذشته است. تبریزیان که زمانی گفته بود هر بیماری که سوره حمد او را شفا ندهد هیچ درمانی ندارد، ابتدا برای کرونا، ویروس نوپدیدی که برای محققان بسیاری ناشناس مانده بود تا برای آن درمانی در نظر بگیرند، روغن سیاه دانه و عسل را تجویز کرد. او در اظهارات خود متوقف نشد و در ادامه داروی امام کاظم (ع) و داروی جامع امام رضا و حجامت را راهی برای پیشگیری از کرونا دانست و به مریدان و پیروان خود توصیه کرد که این شیوه‌ها را برای پیشگیری از کرونا مورد استفاده قرار دهند.

شیاف روغن بنفشه

این پدر خوانده طب موسوم به اسلامی که برای بیماری‌های صعب‌العلاجی، چون ام. اس و سرطان نسخه‌های به زعم خود شفابخشی داشته و حتی مدعی معالجه افراد دارای سندروم داون است، در جنجالی‌ترین نسخه خود برای کرونا شیاف پنبه آغشته به روغن بنفشه را برای کرونا تجویز کرده بود.

زنان عامل انتقال کرونا

باز هم تبریزیان، نسخه‌ها و نظریات خودش را به روغن بنفشه و دارو‌های امام کاظم (ع) و امام رضا (ع)، محدود نکرد. او در یک نظریه دیگر اعلام کرد که زنان عامل اصلی انتقال کرونا هستند و افزود: استفاده از ماسک تنها باید مختص زنان باشد، زیرا کرونا از طریق هوا و شخص به شخص به مردان منتقل نمی‌شود و آن‌ها تنها در صورت ارتباط نزدیک با زنان به کرونا مبتلا می‌شوند در نتیجه ماسک زدن زنان برای پیشگیری از کرونا کافی است.»

ادعای تبریزیان در حالی است که مشاهدات عینی و اظهارات کادر درمان در بیمارستان‌های مختلف نشان می‌دهد که اتفاقا آمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میر در میان مردان بیشتر است. او در توضیح تجویز عجیب خود گفت: سفارش شرع ما به پوشاندن صورت برای زنان و نپوشاندن برای مردان مختص مسائل اخلاقی نیست و مسائل سلامت اسلامی را نیز در بر می‌گیرد.

همجنس‌باز شدن افراد واکسینه شده

همزمان با گسترش کرونا و ساخت واکسن آن، تبریزیان نیز خود را در این رابطه به‌روز کرد و به واکسن کرونا و کسانی که واکسینه می‌شوند تاخت. تبریزیان در این رابطه گفت: «به کسانی که واکسن می‌زنند نزدیک نشوید، زیرا این‌ها میکروچیپ دارند و دچار تغییر ژنتیکی شدند و از سنخ انسان بودن خارج شدند و مانند ربات کنترل شده عمل می‌کنند و ژن ایمان و اخلاق و نجابت را از دست دادند و تمایل به همجنس‌بازی پیدا کردند! و تبدیل به موجودات خطرناک گردیدند.. اسم کسی که واکسن می‌زند میکروچیپ و بیشتر میکروچیب‌ها در دو سال آینده خواهند مرد.»

دق مرگ شدن بیماران کرونایی

این پدرخوانده طب اسلامی که همزمان با گسترش پیک پنجم کرونا بر شمار مبتلایان و مرگ‌ومیر‌های ناشی از این بیماری افزوده شده است دوباره در روز‌های گذشته در نقش پزشکی قانونی وارد شده و با فریب بزرگ خواندن کرونا علل مرگ این بیماران را به زعم خود افشا کرده است. تبریزیان این بار از توهم توطئه غافل نشده و برای علمی جلوه دادن نظریه خود از برخی واژگان ادبیات پژشکی نوین مانند «پنمونی» نیز استفاده کرد.

تبریزیان در این راستا علت مرگ بیماران کرونایی را تنهایی دانسته و گفته است که این افراد دق مرگ شده‌اند. وی افزوده است: ممنوع الملاقات شدن بیمار و حذف همراه بیمار، دق مرگ شدن بیمار و نرسیدن صدای اعتراض بیمار، تغذیه ناسالم بیمارستانی، عدم رسیدگی مناسب به بیمار و فرسودگی کادر درمان از دلایل اصلی مرگ و میر بیماران کرونایی است.

همچنین بیوتروریسم غذایی، هوایی، دارویی، رادیویی؛ توصیه به مصرف زیاد آب و ایجاد خلط سنگین و سردی؛ نحوه غلط بستری بیمار؛ پنومونی ریوی خواباندن به پشت؛ فضای آلوده بیمارستان؛ ضدعفونی سطوح با وایتکس و آب ژاول از دیگر دلایل مرگ و میر بیماران کرونایی به زعم آیت‌الله تبریزیان است.

دیگر مدعیان طب اسلامی

این مدعی طب اسلامی که از سوی دادگاه ویژه روحانیت نیز چندین‌بار محکوم شده است در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که کسانی، چون روازاده، خیراندیش، آقارفیعی نیز به عنوان کسانی که طب مدرن خوانده‌اند نیز گاه هم راستای نظریات او حرکت کرده و، چون روازاده گاه از او سبقت می‌گیرند. با این حال کرونا روی خوش را به این افراد نشان نداد چرا که افرادی، چون سید محمد موسوی مؤسس پیک شفا که خود را مبدع روش‌هایی، چون خوراندن جوشانده سعال برای پیشگیری و درمان کرونا بود نیز جانشان را بر سر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند و هیچ یک از درمان‌های ابداعی طب موسوم به اسلامی نیز نتوانست جان آنان را در برابر دلتا حفظ کند.

با این حال بسیاری از بزرگان حوزه علمیه از جمله افرادی، چون آیات جوادی آملی و مکارم شیرازی از جمله افرادی هستند که بار‌ها مخالفت خود را با این جریان نشان داده‌اند و نظریات این افراد را موجب وهن دین خوانده‌اند.

گزارش از  یاسر مختاری

منبع: جامعه 24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی