تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
آخرین اخبار فوق العاده ویژه معلمان

حقوق معلمان با اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان چقدر می شود؟

کد خبر: ۱۰۵۴۰۳
۱۴:۴۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

حقوق معلمان با اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان

دیدارنیوز ـ بر اساس آخرین اخبار فوق العاده ویژه فرهنگیان امروز سلیمان زاده رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ۶ گروه از معلمان فوق العاده ویژه را با میانگین ۲۱ درصد دریافت می‌کنند. این پرداخت شامل همه معلمان و با سابقه صفر و معلمانی است که در آستانه بازنشستگی هستند. چهار گروه از معلمان ۲۰ درصد فوق العاده ویژه معلمان را دریافت می‌کنند و به دو گروه با سابقه کار بالاتر ۲۲ و ۲۴ درصد پرداخت می‌شود. بر این اساس حقوق معلمان به طور میانگین بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

جزئیات افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان

ناصر سلیمان‌زاده رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان، اظهار کرد: در گذشته فوق العاده ویژه را تحت عنوان رتبه بندی از ۹ درصد تا ۲۱ درصد به معلمان پرداخت کردیم. وی افزود: معلمان در دوره ابتدایی نسبت به دبیران یک درصد بیشتر فوق العاده ویژه دریافت می‌کردند، دبیران می‌توانستند حداکثر ۲۰ درصد فوق العاده ویژه تحت عنوان رتبه بندی و آموزگاران ۲۱ درصد دریافت کنند. رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس اعتراضی که همکاران مدارس داشتند سازمان برنامه و بودجه پذیرفت میزان فوق العاده ویژه‌ای که به تمام کارکنان دولت پرداخت می‌کند و میانگین آن ۲۱ درصد است را به کادر آموزشی هم پرداخت کند. سلیمان زاده اضافه کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد به تمام فرهنگیان ۲۱ درصدفوق‌العاده ویژه به شکل مساوی پرداخت کنیم یعنی همه معلمان با صفر سال سابقه تا افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند همه ۲۱ درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و این موضوع باعث رضایت معلمان جدیدالاستخدام شد، اما معلمان باسابقه معترض شدند. وی بیان کرد: در این جلسه اعلام کردیم که ۱۸۶ هزار نفر با بیش از ۲۴ سال سابقه کار داریم بنابراین پیشنهاد شد چهار گریه ۲۰ درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و به دو گریه (دارای سابقه کار بالاتر) ۲۲ و ۲۴ درصد فوق العاده ویژه پرداخت شود که میانگین عددی آن از ۲۱ درصد عبور نکند و در عین حال همه راضی باشند. رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پریرش ادامه داد: صحبت‌ها انجام شد و قرار شد آقای طاهری سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای را بزند و به محض اینکه ارسال شود احکام صادر و به معلمان داده می‌شود که به طور میانگین از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه خواهد شد.

گمانه زنی درباره محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان

اگر مبنای ۲۰ تا ۲۴ درصد برای رتبه‌ها در نظر گرفته و ملاک محاسبه قرار گیرد، میزان افزایش برای رتبه‌های ۵ گانه در مقاطع متوسطه و ابتدایی به طور تقریبی بصورت زیر است. البته موارد زیر طبق تصمیم اعلام شده در جلسه معلمان با نوبخت است و تا کنون هیچ بخشنامه یا دستورالعمل یا نگارشی ارسال نشده است؛ لذا در صورت ارسال بخشنامه یا تغییرات جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان برای مقطع متوسطه:

رتبه ۱: فوق العاده کنونی ضربدر۲۰تقسیم بر۹

رتبه ۲:فوق العاده ویژه کنونی ضربدر۲۰تقسیم بر۱۱

رتبه ۳:فوق العاده ویژه کنونی ضربدر۲۰تقسیم بر۱۴

رتبه ۴:فوق العاده ویژه کنونی ضربدر۲۲تقسیم بر۱۷

رتبه ۵:فوق العاده ویژه کنونی ضربدر۲۴تقسیم بر۲۰

محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان برای مقطع ابتدایی

رتبه ۱: فوق العاده کنونی ضربدر۲

رتبه ۲:فوق العاده ویژه کنونی ضربدر۲۰تقسیم بر۱۲

رتبه ۳:فوق العاده ویژه کنونی ضربدر۲۰تقسیم بر۱۵

رتبه ۴:فوق العاده ویژه کنونی ضربدر۲۲تقسیم بر۱۸

رتبه ۵:فوق العاده ویژه کنونی ضربدر۲۴تقسیم بر۲۱

دلایل ناقص بودن فوق العاده ویژه فرهنگیان

معلمان می‌گویند آنچه برای تعدادی از فرهنگیان در سال ۹۹ تحت عنوان فوق العاده ویژه به نام رتبه بندی انجام شده بود به سه دلیل ناقص بود. دلیل اول اینکه شامل همه فرهنگیان نمیشد. دوم اینکه مبلغی مه برای همه معلمان باید به صورت یکسان یعنی ۲۱ درصد واریز میشد ناقص بوده و بین ۹ تا ۲۱ درصد اعمال می‌شد. دلیل سوم هم این است که پرداخت فوق العاده ویژه به اسم رتبه بندی انجام شده بود که با تصویب نظام رتبه بندی اصلی در مجلس در دل ان قرار می‌گرفت لذا باید قبل از تصویب رتبه بندی اصلی همه اقدامات انجام شده سال ١٣٩٩ به فوق العاده ویژه تغییر پیدا می‌کرد. فوق العاده ویژه بر گرفته شده از بند ١٠ فصل ١٠ قانون خدمات کشوری در سال ١٣٩٣ به این صورت در هیات وزیران مصوب شده (تا سقف ٣٥ درصد به شرطی که متوسط پرداختی از ٦٠ درصد سقف تعیین شده ۳۵ درصد تجاوز نکند که ٦٠درصد از ٣٥ درصد سقف بطور میانگین٢١ درصد می‌شود. به گفته فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در حال حاضر هر سه نقص فوق العاده ویژه اعطایی به فرهنگیان برطرف شده و فوق العاده ویژه شامل حال همه فرهنگیان با میانگین ٢١٪؜ شده است که در جلسه با نوبخت توافق شد به معلمان با سابقه درصدی بیشتر اضافه بر حقشان داده شود.

جزئیات جلسه نمایندگان فرهنگیان با نوبخت درباره فوق العاده ویژه فرهنگیان

فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی که در جلسه نمایندگان معلمان با نوبخت حضور داشت درباره جزئیات این جلسه نوشته است:

بدینوسیله به استحضار میرساند که امروز دوشنبه اول تیرماه ١٤٠٠با تعیین وقت قبلی راس ساعت ٤ بعدازظهر جلسه ایی با حضور و ریاست جناب اقای دکتر محمد باقر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اقای الهیار ترکمن معاون وزیر آموزش و پرورش، جناب اقای مهندس طاهری مدیراموزش و پروش عمومی و فنی و حرفه ایی سازمان برنامه و بودجه، جناب اقای دکتر میرزاده مشاور ارشد رئیس سازمان برنامه و بودجه، سرکار خانم مریم رنگ آمیر طوسی عضو شورای عالی آموزش و پرورش، جناب آقای جواد نوبختی عضو شورای عالی اموزش و پرورش، فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، خانم سیما زنجانی مدیر ابرگروه کشوری پیگیری مطالبات فرهنگیان، خانم شکیبا کرمی. اسماعیل جعفری، غدیر قاسمی، باقر جعفر وند، محمدرضا خواه، مهدی محمدیان، مجید رحیمی از دانشگاه فرهنگیان و اقای رامین کریمی نیا از سازمان معلمان در محل سازمان برنامه و بودجه تشکیل و پس از دو ساعت و نیم بحث و تبادل نظر پیرامون مطالبات فرهنگیان در خصوص موارد ذیل اتخاذ تصمیم گردید:

١- همه حاضرین در جلسه تاکید کردند که بحث نظام رتبه بندی معلمان و اعطای فوق العاده ویژه برای فرهنگیان دو مقوله کاملا مجزا و هر کدام تابع قانون خاص خود می‌باشند که این موضوع مورد قبول مسئولین حاضر در جلسه قرار گرفت

٢- مقرر شددر بحث اعطای فوق العاده ویژه به فرهنگیان همانند سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها حداکثر تا ٣٥درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر به نحوی که متوسط پرداختی از ٦٠درصد سقف تجاوز نکند (میانگین ٢١درصد) به همه کارمندان اداری و اموزشی وزارت اموزش و پرورش از تاریخ ١٤٠٠/٤/١ تعلق و احکام مربوط در اسرع وقت توسط وزارت اموزش و پرورش صادر گردد

٣- بحث رتبه بندی معلمان عین مفاد مصوبه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با تاریخ اجرای ١٤٠٠/١/١ به انجام خواهد رسید.

٤- در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ١٣٩٩ مجددا جناب اقای نوبخت تاکید نمودند که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان تیرماه ١٤٠٠ حتما پاداش این بازنشستگان عزیز پرداخت خواهد شد

٥- در خصوص ارائه لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان طبق تاکید جناب اقای دکتر نوبخت موضوع در دستور جلسه آتی هیات دولت است که پس از تصویب در هیات وزیران بلافاصله با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد

٦- در خصوص پرداخت مطالبات معلمان مدارس خارج کشور دستورات لازم جهت بررسی و اقدام مقتضی صادر گردید

٧- هر میلغی که به شاغلین سازمان‌ها و وزراتخانه‌های مختلف که اضافه می‌شود بدلیل اینکه میانگین حقوق شاغلین بازنشستگان فاصله ایجاد می‌کند در صورت تصویب و ابلاغ لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در مهر ماه مجدد همسان سازی حقوق شاغلین وربازنشستگان باید اجرا شود.

نحوه محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان تا به امروز

برای معلمان ومدیرومعاونین مدارس، از تاریخ ۹۹/۱/۱ فوق العاده ویژه برقرار می‌گردد که مطابق جدول پایین با توجه به مقطع مقطع اشتغال فعلی پرسنل و عدد رتبه مندرج درحکم کارگزینی درصد متفاوتی دارد.

درصد فوق العاده ویژه معلمان براساس مقطع:

رتبه (۱):ابتدایی=۱۰%، متوسطه=۹%

رتبه (۲):ابتدایی=۱۲%، متوسطه=۱۱%

رتبه (۳):ابتدایی=۱۵%، متوسطه=۱۴%

رتبه (۴):ابتدایی=۱۸%، متوسطه=۱۷%

رتبه (۵): ابتدایی=۲۱%، متوسطه=۲۰%

مبالغ بند‌های حقوقی موثر:

حق شغل

فوق العاده مدیریت

حق شاغل

فوق العاده ایثارگری

فوق العاده سختی کار

فوق العاده شغل

تفاوت بند (ی)

تفاوت جزء (۱)

بر اساس حکم

تغییر ضریب حقوقی سال ۹۹ (۹۹/۱/۱) باهم جمع کرده و حاصل را در درصد تعیین شده فوق العاده ویژه ضرب می‌کنیم. مبلغ به دست آمده مبلغ فوق العاده ویژه این پرسنل درسال ۹۹ خواهد بود.

ضریب حقوقی سال ۹۹: ۲۴۳۸ ریال.

فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی چیست؟

فوق العاده ویژه ۵۰ درصد یعنی مجموع حق شغل، حق شاغل، فوق العاده شغل، سختی کار، بند الف، بند‌ی و حق مدیریت ضرب در ۵۰ درصد یا نیم است که مبلغ قابل توجهی می‌شود. در احکام جدید برقراری فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی معلمان آموزش و پرورش به صورت ناقص بین صفر تا بیست درصد اجرا شده و دیوان عدالت اداری این موضوع را تایید کرده است. این موضوع باعث شده تا معلمان پیگیر اجرای کامل فوق العاده شغل شوند و از دولت خواسته اند که با پیگیری این موضوع و مشمول شدن تمامی معلمان به فوق العاده ویژه پنجاه درصدی خاطره‌ای خوش از دولت دوازدهم برای معلمان برجا بگذارند. پرداخت ناقص فوق العاده شغل در حالی است که چندی پیش محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامیش اعلام کرد منابع لازم برای پرداخت فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی معلمان را اختصاص داده، اما از اینکه چرا آموزش و پرورش آن را اعمال نکرده، اطلاعی ندارد. معلمان می‌گویند تا پیش از این تصور می‌شد منابع مالی کافی وجود ندارد، اما با این صحبت نوبخت معلمان به دنبال پاسخ این سوالند که چرا با وجود اینکه منابع مالی وجود دارد، اما وزارتخانه آن را در احکام درج نکرده است. معلمان معتقدند وزارت آموزش و پرورش فوق العاده ویژه را از ۹% تا ۲۱% با شرایط عجیب و غریب جیره بندی کرده است.

 

برچسب ها: حقوق معلمان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی