تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ترامپ: بایدن باید "طرح" مرا درباره افغانستان دنبال می‌کرد

رئیس جمهوری سابق آمریکا بار دیگر سیاست‌های دولت بایدن درخصوص افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که رهبر کنونی کاخ سفید می‌بایست "طرح" او را دنبال می‌کرد.

کد خبر: ۱۰۵۰۱۶
۰۹:۲۶ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

ترامپ افغانستان بایدن

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در بیانیه روز شنبه خود اشاره‌ای نکرد که منظور از "طرح" چیست، اما گفت که با آن "از مردم ما و اموال ما حفاظت ‌شده و اطمینان حاصل می‌شد که طالبان هرگز رویای گرفتن سفارتمان را در سر ندارد یا پایگاهی برای حملات جدید علیه آمریکا تامین نمی‌کند."

ترامپ گفت: خروج باید با حقایق میدانی هدایت میشد. پس از آنکه من داعش را بیرون کردم، یک بازدارندگی معتبر ایجاد کردم. آن بازدارندگی اکنون از بین رفته است. طالبان دیگر از آمریکا ترسی ندارد و احترامی برای آمریکا یا قدرت آن قائل نیست.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین پیش بینی کرد که برافزاشته شدن پرچم طالبان بر فراز سفارتخانه آمریکا در کابل مایه "ننگ و شرمساری" است. او افزود: این یک شکست کامل و حاصل ضعف، بی‌کفایتی و عدم انسجام کامل استراتژیک است.

اظهارات ترامپ اندکی پس از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات آمریکا از سیاست‌های او در قبال افغانستان انتقاد کرده و خبر افزایش استقرار نظامیان در افغانستان به ۵۰۰۰ تن به منظور کمک به روند تخلیه را اعلام کرد. به گفته بایدن، دونالد ترامپ موجب شد تا طالبان در قوی‌ترین وضعیت نظامی از سال ۲۰۰۱ باشد و او ضرب‌الاجل اول مه برای خروج نظامیان آمریکایی را تعیین کرد.

بایدن با تاکید بر اینکه جنگ در افغانستان را برای رئیس جمهوری بعدی آمریکا به ارث نمیگذارد، گفت: وقتی من به ریاست جمهوری رسیدم، با یک گزینه مواجه بودم؛ پیرو آن توافق باشم و اندکی آن را تمدید کنم تا خروج امنی برای نیروهای ما و نیروهای متحدانمان باشد، یا اینکه حضور خودمان را افزایش داده و نظامیان آمریکایی بیشتری را بار دیگر برای نبرد در جنگ داخلی یک کشور دیگر بفرستم.

ترامپ در روزهای پایانی دولتش توافقی را با طالبان عقد کرد و متعهد شد تا آمریکا در کنار متحدانش، از تعداد نظامیانشان در این منطقه بکاهد و تحریم‌ها علیه این گروه را بردارد. در مقابل، این گروه شبه‌نظامی هم متعهد شد به القاعده یا دیگر گروه‌های افراطی اجازه ندهد در مناطق تحت کنترلش فعالیتی داشته باشند.

این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پنجشنبه هم جو بایدن را مقصر اوضاع وخیم کنونی در افغانستان دانست. ترامپ گفت او خروج نظامیان را یک "خروج مبتنی بر شرایط" قرار می‌داد. او ادامه داد شخصا رایزنی‌هایی با رهبران ارشد طالبان داشته و آنها فهمیدند که آنچه اکنون انجام می‌دهند "غیرقابل پذیرش" است. او گفت: این خروج می‌توانست بسیار متفاوت‌تر و موفقیت‌آمیزتر انجام شود و طالبان بهتر از هر کسی متوجه آن بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دونالد ترامپ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
دونالد ترامپ مردیکه دنیا را تغییر داد ، طالبان را در کابل ببینید ،کی
فکر میکرد .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی