تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

زاکانی از تخصص لازم برای شهرداری تهران برخوردار نیست

مخالفان استعفای زاکانی از نمایندگی مردم قم تاکید داشتند که وی از تخصص لازم برای ایفای نقش شهرداری برخوردار نبوده و باید در سمت نمایندگی جهت اجرای وعده هایی که به مردم قم داده است باقی بماند.

کد خبر: ۱۰۴۸۸۲
۱۰:۳۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

زاکانی

دیدارنیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی صبح امروز (شنبه) مجلس تقاضای استعفای علیرضا زاکانی نماینده مردم قم را بررسی کردند.

محمد باقری بناب در مخالفت با این درخواست بیان کرد: بحث مهم و اساسی که در کشور ما مغفول مانده است تخصص و تعهد است؛ مگر ما افراد متخصص در کشور کم داریم که اعضای شورای شهر آقای زاکانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند؟ آقای زاکانی از تخصص لازم برای این سمت برخوردار نیستند. تا به کی ما باید از این نقطه ضربه بخوریم؟ هرگاه افراد غیرمتخصص را در سازمان ها و نهادها قرار دادیم عملا دیدیم که کارایی ندارند. مگر سمت نماینده مردم قم بودن کمتر از شهرداری تهران است؟ ایشان که مدعی هستند قم قلب تپنده اسلام است پس نماینده این حوزه بمانند.

ولی الله بیاتی در مخالفت با درخواست استعفای زاکانی تصریح کرد: مردم قم از آقای زاکانی ناراحت هستند چرا که ایشان قول ها و وعده هایی را به مردم در زمان کاندیداتوری برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داد اما یکباره ایشان هم برای انتخابات ریاست جمهوری و هم برای انتخابات شهرداری پیش قدم شدند. بنده با توجه به سوابق اجرایی که در حوزه مدیریت شهری دارم باید بگویم شهردارانی که از سابقه اجرایی در این حوزه برخوردار نیستند نمی توانند عملکرد موفقی داشته باشند. آقای زاکانی نیز از سابقه اجرایی در این حوزه برخوردار نیست از سویی دیگر ایشان فردی انقلابی و متعهد است اما در خصوص شهرداری غیرمتخصص می باشد. 80 درصد بودجه شهرداری مربوط به حوزه عمرانی است باید فردی متخصص در این حوزه قرار گیرد از سوی دیگر اگر قرار باشد مبارزه با فساد صورت بگیرد در مجلس و مرکز پژوهش ها نیز می توان این کار را جدی تر دنبال کرد.

سید البرز حسینی در مخالفت با این درخواست بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر در معرض تصمیمات مهمی است که مورد سنجش افکار جامعه قرار می گیرد. آقای زاکانی همکاری دلسوز و صاحب تجربه در حوزه مسائل تقنینی است اما از زمانی که حضور ایشان در شهرداری مطرح شد این سوال در ذهن بنده مطرح شده که چقدر ایشان در این حوزه تخصص دارند؟ مقام معظم رهبری تاکید کردند که نمایندگان مجلس کمتر در حوزه های دیگر حضور یابند. فضای کابینه دولت با شهرداری تهران متفاوت است. آیا قبل از این که ایشان کاندیدای ریاست جمهوری شوند یا کاندیدای مجلس شورای اسلامی شوند به این موضوع فکر کرده اند؟ مگر وسعت تصمیم  گیری در مجلس یا مرکز پژوهش ها چقدر کمتر است که ایشان می خواهند به شهرداری بروند؟ شهرداری تهران بالغ بر 70 هزار نفر جمعیت نیروی انسانی دارد آیا در بین آنها شش یا هفت نفر نخبه برای حل مشکلات این حوزه وجود ندارد؟

محمد وحیدی در مخالفت با این درخواست بیان کرد: تنها واژه ای که در تعریف وظایف شورای شهر وجود ندارد پرداختن به مسائل سیاسی است آیا اگر در زمان رای دادن به اعضای شورای شهر ملزم بودند که اسم شهرداران را نیز ذکر کنند آیا چنین انتخابی داشتند؟ آقای زاکانی یک چهره سیاسی ملی است. ما مخالف این نیستیم که ایشان در مسئولیت های مختلفی قرار گیرند اما نباید اجازه داد تا از مجلس به شهرداری بروند. این به نوعی تضعیف مجلس شورای اسلامی است. چندی پیش ما به دلیل انتخاب شهرداران غیرمتخصص کارت زرد به وزیر کشور دادیم حال چرا اصرار داریم فردی که تخصص لازم را ندارد را به شهرداری بفرستیم؟

مهرداد گودرزوند چگینی در مخالفت با این درخواست بیان کرد: وظایف نمایندگی در اصول مختلف قانون اساسی ذکر شده است با استعفای ایشان چندین اصول قانون زیرپا گذاشته می شود. چرا باید از یک جایگاهی که سطح بین المللی دارد به شهرداری کوچ کنند؟ اکنون انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی برگزار نشده و تا پایان دوره مردم قم نماینده نخواهند داشت. ایشان در سخنرانی های خود قول های مختلفی به مردم قم دادند چرا ایشان صحبت های رهبری را به نفع خود تفسیر کردند. رهبری به صراحت نمایندگان را منع کردند تا برای سمت گرفتن حرص داشته باشند. گرفتن پست از اعضای شورای شهر قطعا نیاز به رایزنی دارد نماینده ای که ادعای انقلابی گری دارد نباید صحبت های رهبری را به نفع خود تفسیر کند.

در نهایت نمایندگان با درخواست استعفای زاکانی موافقت کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی