تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

حجت عجب ایده‌های اقتصادی مترقی‌ای دارد!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۱۰۴۸۲۱
۱۶:۵۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

حجت عجب ایده‌های اقتصادی مترقی‌ای دارد!

دیدارنیوز _ عوام الملک:

جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

اخبار مربوط به آمدن ابراهیم و خواص‌البلد جدید همچنان مورد توجه است. امیر که می‌گویند احتمالا قرار است جای محمدجواد را بگیرد دو ساعت با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حرف زده و گفته بیایید دوباره مذاکره کنیم. کار خوبی‌ست. این کار‌ها در دوره حسن و محمدجواد بد بود. الان خوب است. اصلا لازم هم هست. ابراهیم هم گفته هر طرح دیپلماتیکی که تحریم‌ها را لغو کند خوب است. البته این حرف ابراهیم خوب نیست. تحریم‌ها هم مثل واکسن کرونا برکت هستند و نباید برای لغوشان از این حرف‌ها زد. تصویری هم از مراسم دیروز تحلیف دیدم. ظاهرا باقر و ابراهیم از همین حالا برای گسترش روابط با جا‌هایی که کشور نیستند فعال شده‌اند. چون کنار پرچم ایران پرچم یکی از مناطق عراق را قرار داده بودند. این کار‌ها خوب است. دوران محمود هم همینطوری به همه جا نفوذ کرده بودیم. یکی از خواص چین هم با اینکه نماینده‌ای برای مراسم ابراهیم نفرستاده بودند گفته ایران در دوران ابراهیم به پیشرفت‌های عظیمی دست می‌یابد. خیالم راحت شد. قطعا وقتی چینی‌ها می‌گویند، همینطور است. این هفته، چون بزرگوار مشهدی درگیر مراسم دامادش بود، جای خالی‌اش را بزرگوار ارومیه‌ای پر کرد. گفت تعداد کسانی که جمعه‌ها برای گوش دادن به سخنرانی‌های بزرگواران می‌آیند کم است و واجب است زندانیان را تحت‌الحفظ برای گوش دادن بیاورند و ببرند. برایم سوال شد که چرا کار را سخت می‌کند. اگر قرار است زندانیان، اجباری سخنرانی‌ها را گوش کنند بهتر است بزرگواران برای سخنرانی پیش آن‌ها بروند و بعد بیایند. خبر آمد که ژاپنی‌ها واکسن‌های کرونا را مجانی برایمان فرستاده‌اند و حتی هزینه حملش را هم نگرفته‌اند. قبلا هم گفته بودم که کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه دارند. ما خودمان داریم به همه مستضعفان جهان و آمریکا واکسن صادر می‌کنیم و این چشم بادامی‌ها دارند طوری رفتار می‌کنند که انگار ما مستضعفیم. واقعا لازم است آدرس سفارتشان را اعلام عمومی کنیم تا درس عبرت شود. با واکسن‌هایشان هم باید همان کاری را بکنیم که این سال‌ها با نجسی‌ها و مشروبات الکلی کرده‌ایم. غروب یکی از عوام یک فیلم برایم فرستاد و پیام داد بعد از دوازده نیمه‌شب که عوام‌النسا خوابید تنها تماشا کن. تا دوازده شب بیدار ماندم. عوام‌النسا که خوابید تماشا کردم. فکر نمی‌کردم با بستنی هم می‌شود. احساساتم جریحه‌دار شد. بی‌صدا غسل کردم. دانلود کردم که برای خودم داشته باشم. باید فردا به فکر طومار یا تجمع علیه این فیلم‌های مستهجن باشم. خوابیدم.

شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

امروز سخنگوی آنجایی که احمد آقا رییسش هست گفت چیز‌هایی که علی خواسته به او منعکس شده است. علی هم به همان جا نامه نوشت و گفت مهر محرمانه را از روی انعکاس بردارید که بتوانم به همه نشان بدهم. کمی شرایط پیچیده شده است. احمد آقا و دوستان صلاح نمی‌دانند چیزی که به علی مربوط است و خودش دوست دارد به عوام بگوید. دو خبر مفید از قم به دستم رسید. یک خبرگزاری متعلق به قم به خواص توصیه کرده که در مورد مسائل بین‌المللی از هیتلر یاد بگیرند. حرف جالبی‌ست. بالاخره باید یک جوری معلوم شود که آخرالزمان نزدیک شده است. ظاهرا روز پنجشنبه در قم چند نفری رفته‌اند به کسانی که در صف واکسن کرونا بوده‌اند فحش داده‌اند و گفته‌اند اگر واکسن بزنید یک‌یکتان عقیم می‌شوید. واقعا هم خطرناک است. آدم از کرونا بمیرد، اما عقیم نشود. احتمالا عمدا هم شب جمعه را برای بیان این نصایح انتخاب کرده‌اند. عصر ماجرای تذکر یکی از خواص اصولی به مدیران تلویزیون بودجه‌بگیر در مورد ساعت پخش یک سریال را شنیدم. گویا ترتیب اثر هم داده شده است. خیلی خوب است که رسانه‌های بودجه‌بگیر اینقدر به تذکرات خواص اصولی توجه می‌کنند. اصلا درستش هم این است که مملکت را همینطور اداره کنند. چون کل مملکت مال خواص اصولی‌ست. خبر‌ها درباره شهردار شدن علیرضا خیلی زیاد است. کلا پوشش علیرضا افزایش پیدا کرده است. خودش هم گفته انواع پست‌های خواص‌الدوله‌ای به او پیشنهاد شده، اما نتیجه گرفته رییس بلدیه شود. اینکه خواص‌المله قم اینقدر می‌تواند همه جا باشد ثابت می‌کند پوشش دادن را خوب بلد است.

یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

خواص‌البلد جدید تهران، چون شدیدا می‌خواهند به خدمت شهر و عوام برسند همفکری کردند و بالاخره تصمیم گرفتند شاه‌ماهی همه پست‌ها را به عنوان رییس بلدیه انتخاب کنند. علیرضا واقعا گزینه خوبی برای همه پست‌هاست و انتخابش به عنوان رییس بلدیه ثابت کرد که پزشکی هسته‌ای، حق مسلم ماست. گویا قرار است قانون را هم عوض کنند تا رشته پزشکی هسته‌ای به عنوان رشته قابل قبول برای مدیریت شهری باشد. به هر حال عصر ابراهیم است و قرار است همه مشکلات کشور حل شود و همه چیز خوب شود. اتفاقا یکی از خواص هم از قم گفت که از عوام انتظار دارند درخواست‌ها و توقعات بی‌جا نداشته باشند و با همین وضعیت هماهنگ باشند. تعجب کردم. مگر هنوز بین عوام کسی هم پیدا می‌شود که درخواست و توقع داشته باشد؟ حالا چه باجا و چه بی‌جا؟ برای امروز همین قدر خاطره بس است.

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

از ارومیه خبر آمد که راننده یک پژو دو زن بدحجاب را زیر گرفته است. کار خیلی خوبی کرده. البته بهتر بود بعد از اینکه زیرشان گرفت یک بار هم دنده عقب برمی‌گشت و جامعه را به آرامش می‌رساند. گویا بعد از این اتفاق راننده را دستگیر کرده‌اند. شاید معلوم شود که راننده خودرو این کار را نکرده است و خودرواش را دزدیده بودند. به هر حال دست هر کسی که کرد درد نکند. وقتی ارشاد زبانی نتیجه نمی‌دهد باید سریع، فوری و انقلابی رفتار کرد. فیلم یکی از مصاحبه‌های امیر که احتمالا قرار است جانشین محمدجواد بشود را دیدم. در حد ضرورت انگلیسی بلد است. بیشتر از آن هم نیازی نداریم. بالاخره اسحاق هم رفت و محمد آمد. تا پیش از این واکسن کرونا می‌ساخت و، چون خیلی موفق بود حالا قرار است معاون اول ابراهیم باشد. شایسته‌سالاری یعنی همین چیزها. وقتی علیرضا می‌تواند رییس بلدیه باشد محمد هم حتما معاون خوبی برای رییس خواص‌الدوله خواهد شد. یکی از خواص‌المله چیز‌هایی درمورد اقدامات عزت برای آگاه کردن خواص‌المله‌ها از مضرات ماهواره در سال‌های پیش گفت. گویا چیزی شبیه تبلیغ بستنی را به خواص‌المله داده و گفته بود تنها تماشا کنند. از اول هم می‌دانستم عزت اهل دل است. بیخود نبود که در مورد روش خرید شورت هم توضیح می‌داد. خوشبختانه خبر آمد که امیر خان را به طور مناسبی تنبیه کرده‌اند تا از این به بعد بداند به خاطر یک پنالتی نباید تقویم تاریخ را در پخش زنده تلویزیون بگوید. قبل از خواب خبر تبرئه سعید از اتهام معاونت در قتل در پرونده کهریزک را خواندم. خوشحال شدم. حیف بود اگر در عصر ابراهیم از همه سرمایه‌های انسانی استفاده نشود.

 سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

خبر گفت و گوی یک ساعته ابراهیم با امانوئل، رییس خواص الدوله فرانسه، را شنیدم. احساس غرور کردم. نشان می‌دهد همه چیز دارد خوب می‌شود. در دوره حسن از این خبر‌ها نبود. کلا از روزی که ابراهیم آمده مشکلات در حال از بین رفتن هستند و عوام هم، چون باید، خوب تحمل می‌کنند. امروز عده‌ای از خواص‌المله می‌خواستند مانع صیانت از عوام در فضای مجازی بشوند که خوشبختانه توطئه‌شان شکست خورد و قطعا از ما عوام صیانت می‌شود. یکی از خواص‌المله با اخلاق هم گفت یکی از دلایل طرح صیانت این است که عوام برای استفاده از تلگرام مجبور نشوند هزینه خرید فیلترشکن خارجی را بدهند. خیلی حرف درستی‌ست. به نظرم باید حالا که از جیب خودمان برای فیلتر کردن هزینه می‌دهیم هزینه فیلترشکن را هم به جیب خودمان بریزیم. هم کارآفرینی بیشتر می‌شود و هم رشد اقتصادی. بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله هم که خودش پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای را داده بود امروز با پیشنهاد خودش مخالفت کرد. حرکت درستی بود. حیف است حالا که ابراهیم همه چیز را خوب کرده است از بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله استفاده نکند. احتمالا آن پیشنهاد تعطیلی هم عملیات فریب بود. عکس‌هایی از تجمعات پرشور عوام در مشهد پشت دوربین‌های تلویزیون بودجه‌بگیر دیدم. عده‌ای می‌خواستند القا کنند تلویزیون بودجه‌بگیر تصاویر جلوی دوربین را نشان داده که در آن عوام با فاصله نشسته بودند. غرضی در کار نبوده. مگر ما پشت سرمان چشم داریم که دوربین‌های بودجه‌بگیر داشته باشند. بهتر است برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این به بعد عوام جلوی دوربین تجمع پرشور برگزار کنند تا این شبهه‌ها درست نشود.

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

از اول صبح معلوم بود که، چون ابراهیم هست همه چیز دارد خوب می‌شود. همه خواص دنبال واکسن کرونا می‌گشتند و قرار شد سریع، فوری، انقلابی، عوام احساس آرامش بکنند و از هر طریقی، هم واکسن وارد بشود و هم تولیدکنندگان داخلی در موقع جا کردن واکسن‌ها در ظرف دقت کنند که بیرون نریزد. قرار است به کسانی که قول می‌دهند فعلا نمیرند در آینده واکسن زده شود. ابراهیم متشکریم. احتمالا، چون محمد به خاطر معاون اول ابراهیم شدن، واکسن‌سازی را رها کرده می‌خواهد کاری کند که برکتش به همه عوام به هر طریق برسد. بالاخره ابراهیم فهرست اعضای جدید خواص‌الدوله را اعلام کرد. اول که فهرست به دستم رسید فکر کردم محمود برگشته. ولی خوب که دقت کردم دیدم محمود کامل برنگشته، ولی گویا مشهد قرار است صادرات خواص به تهران را افزایش دهد. فامیل‌های خواص‌الدوله‌های پیشنهادی برای علوم و آموزش و پرورش نشان می‌دهد که خیالمان از گل‌کاری این دو حوزه باید راحت باشد. یک حجت نامی هم برای کار و رفاه عوام انتخاب شده که ایده‌های خیلی مترقی اقتصادی دارد. فیلمی از او دیدم که گفته است هر زوجی که ازدواج کنند در همان محضر یک شرکت با معافیت مالی به اسمشان ثبت می‌شود و به ازای هر بچه که تولید کنند این معافیت مالیاتی افزایش می‌یابد. اینطوری هم خانواده‌ها بزرگ می‌شوند و هم اقتصادشان می‌چرخد. خیلی فکر خوبی‌ست. در محضر، بلافاصله پس از عقد، شرکت ثبت می‌شود و خود به خود پول چاپ می‌کند و زوج فقط باید تولید مثل کنند تا معافیت مالیاتی داشته باشند و ثروتمندتر بشوند. الگوی خاصی از رفاه است که باعث می‌شود جامعه ثروتمند و خوشحال شود. فردی هم که قرار است جانشین بانمک‌ترین عضو خواص‌الدوله شود قبلا نامه نوشته بود و گفته بود باید جلوی واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی را گرفت. حرف درستی بود. وقتی ما خودمان داریم به آن‌ها و بقیه مستضعفان جهان واکسن می‌دهیم چرا باید اجازه بدهیم واکسن‌های بی‌کیفیت آن‌ها که باعث عقیم شدن زوج‌های جوان می‌شود و اجازه نمی‌دهد از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند به کشور بیاید. معلوم است خواص‌الدوله جدید همه با هم هماهنگ هستند و به همین خاطر هیچ مشکلی نخواهیم داشت. علیرضا هم که رییس بلدیه تهران شده دنبال این است که برای احیای بافت‌های فرسوده، اهالی محله‌ها را کوچ دسته‌جمعی بدهد و محله‌شان را بسازد و بعد برشان گرداند. این طرح هم خوب است. برای عوام هم تنوع ایجاد می‌کند و همه عمر در یک محله نمی‌مانند. فرسودگی هم از بین می‌رود. حیف است که این دیدگا‌ه‌های پزشکی هسته‌ای‌گونه تاکنون در اداره شهر‌ها مورد توجه نبوده است. احتمالا عوام قم باید خیلی ناراحت باشند که دیگر خواص‌المله‌شان علیرضا نیست. عوام تهران دارند به قمی‌ها ظلم می‌کنند. شب یک سری حرف و صحبت بین یک سری از خواصی که دارند می‌روند درباره واکسن رد و بدل شد. خیلی نفهمیدم چی شد، اما هر چه بوده دیگر مهم نیست. چون الان همه چیز خوب است و فراوانی و برکت همه جا را خواهد گرفت. فقط می‌دانم که هر وقت جنجال می‌شود محمدجواد می‌گوید نگذارید سکوتش را بشکند. خوب است که نمی‌گذارند سکوتش را بشکند و گرنه تا الان همه چیز از دست رفته بود. آخر شب جنجال‌ها درباره عکس سفرای انگلیس و روس را دنبال کردم. عجیب است که بعضی‌ها شلوغش می‌کنند. مهم این است که سفیر آمریکا در عکس نبود و اصلا اجازه نداده‌ایم پای سفیرشان به تهران باز شود. نباید یک سری چیز‌ها را بیش از حد شلوغ کرد. اگر می‌دانستم قرار است این عکس را بگیرند پیشنهاد می‌کردم سفیر چین را ببرند و جای خالی سفیر آمریکا را پر کنند.

پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

ماجرای حرف‌های رد و بدل شده خواص درباره واکسن کرونا همچنان مورد توجه است. یک علیرضای دیگر که خودش زمانی عضو خواص‌الدوله بوده به محمدجواد نامه نوشته و گفته تو خیلی خوبی و این‌هایی که علیه واکسن چینی و روسی جوسازی کردند مقصر کرونا گرفتن و مرگ بقیه هستند. راست می‌گوید. واقعا عده‌ای از عوام الکی جوسازی کردند. ریشه همه مشکلات کشور عوام هستند. مخصوصا حالا که حسن نیست. باید فکری برای این موضوع کرد. امیر که قرار است جانشین محمدجواد بشود به عکس سفرای انگلیس و روسیه واکنش تندی نشان داد. نگرانم. اگر از همین ابتدا به این شکل قاطع برخورد کند ممکن است روس‌ها ناراحت شوند. انگلیس‌ها به جهنم. از صبح تا شب چندین بار درباره ساعات منع تردد شبانه خبر‌های مختلف آمد. به هر حال مساله مهمی‌ست و تنها طرح درستی‌ست که برای مقابله با کرونا اجرا شده است. خیلی هم مفید و موثر بوده. عوام اگر در تاریکی شب داخل ماشین‌های خودشان باشند ممکن است کرونا بگیرند. بهتر است آن ساعت‌ها را از ماشین خارج شوند و مخصوصا این شب‌ها به صرف چای و قیمه دور هم باشند. هر چه بیشتر کنار هم باشند قدرت دفاعی‌شان جلوی کرونا بیشتر می‌شود. نباید مثل ماجرای واکسن چینی و روسی مرعوب جوسازی عده‌ای از عوام مغرض شد. آن یکی علیرضا راست می‌گوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی