تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چرا وزارت بهداشت برای واکسیناسیون از هلال‌احمر کمک نمی‌گیرد؟

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اکنون میزان موجودی واکسن در کشور از میزان تزریق بیشتر است و ورود هلال احمر به چرخه واکسیناسیون عمومی، آرامش جامعه را در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۰۴۲۹۸
۱۵:۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

وزارت بهداشت هلال احمر و واکسیناسیون کزونل

دیدارنیوز ـ کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای معاونین با بیان اینکه این جمعیت عضوی از حلقه واردات واکسن به کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: همه دغدغه‌های واردات واکسن که در حال حاضر بر دوش هلال‌احمر است، به آرامش هموطنانمان می‌ارزد.

وی افزود: امیدواریم با حمایت‌های دولت، روند واردات تداوم داشته و همچنین هلال‌احمر با توانی که دارد بتواند در عرصه واکسیناسیون نیز در کنار وزارت بهداشت، باری از دوش مردم بردارد تا تزریق واکسن از موجودی آن پیشی بگیرد. اکنون میزان موجودی واکسن در کشور از میزان تزریق بیشتر است و ورود هلال‌احمر به عرصه کمک به واکسیناسیون عمومی، آرامش جامعه را در پی خواهد داشت.

اولویت هلال احمر دپوی اقلام امدادی در انبار‌ها برای حوادث پاییز است

همتی پس از شنیدن گزارش خدمات هلال احمر در استان سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از زحمات مدیران عامل استان‌ها تاکید کرد: اولویت کنونی در استان‌ها، خریداری سریع اقلام مورد نیاز انبار‌های امدادی جمعیت و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک‌ماهه و دپوی این اقلام در انبارهاست، زیرا با فرارسیدن پاییز، شرق و غرب کشور، آبستن حوادثی از جمله بارش‌های پاییزی و سیل‌آسا خواهد بود، اما لازم است به مدیریت منابع در توزیع اقلام مورد نیاز امدادی نیز توجه ویژه‌ای شود.

افزایش تعداد خانه‌های هلال تا ۹۰۰۰ خانه در سال ۱۴۰۰

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: امیدواریم با پیگیری‌های لازم، تعداد خانه‌های هلال در جمعیت هلال‌احمر تا پایان سال جاری به عدد قابل قبول ۹۰۰۰ خانه برسد. طرح نذرآب ۴ نیز با توجه به پاک شدن نقاط قرمز در استان‌های دچار خشکسالی با جدیت در حال پیگیری است.

همتی به راه‌اندازی داروخانه‌های هلال در برخی استان‌ها بعد از ۴۰ سال و یا دریافت مجوز راه‌اندازی داروخانه هلال در برخی استان‌ها پس از ۳۰ سال اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر اهتمام ویژه‌ای بر رفع مشکلات دارویی مردم دارد و استفاده مردم از امکانات داروخانه‌های هلال در شرایط سخت فعلی، قابل ستایش است.

رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از ابلاغ بحث تملک سال ۱۴۰۰ در تیرماه، اتمام روند جذب نیرو‌های دارای درجه ایثار در سال ۹۹ و همچنین پیگیری جذب هزار نفر در جمعیت به شکل قانونی گفت: با پیگیری دبیرکل و معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت، احکام موضوع افزایش ۳۵ درصد فوق‌العاده ویژه کارکنان نیز آماده است و برابر مقررات این اقدام به شکل پلکانی انجام می‌شود.

خبر بیشتر بودن موجودی واکسن کرونا در کشور از میزان تزریق که رئیس جمعیت هلال احمر به آن اشاره کرد، در حالی منتشر شده که کشور در یکی از بدترین دوران کرونا طی ۱۸ ماه گذشته به سر می‌برد؛ آمار ابتلا به کرونا و فوت هر روز در حال افزایش است. شمار قربانیان کرونا امروز نزدیک به ۶۰۰ نفر اعلام شده و به گفته مسئولان طی روز‌های آینده این آمار بیشتر هم خواهد شد.

حال سوال این است که با وجود ظرفیت نیرومندی مانند هلال احمر و نیز با موجودی کافی واکسن در کشور، چرا وزارت بهداشت به هلال احمر چراغ سبز نشان نمی‌دهد تا این جمعیت با کمک نیرو‌های تازه‌نفس خود بتواند واکسیناسیون عمومی را در کشور شتاب ببخشد و آمار اپیدمی، این گونه افسارگسیخته افزایش پیدا نکند؟

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی