تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
افاضات اضافه

فکری هم برای کفن و مرده شور بکنید تا از قبر رایگان لذت ببریم

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۱۰۳۷۳۳
۱۲:۱۴ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

افاضات اضافه عوام الملک

دیدارنیوز ـ عوام الملک: 

 جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰
صبح زود یکی از دختران ورزشکار در مسابقات دو صد متر المپیک شرکت کرد. آخرین بار بیش از پنجاه سال پیش یک دختر ایرانی در مسابقات دوی المپیک شرکت کرده بود. تلویزیون بودجه‌بگیر برای صیانت از عوام صلاح ندانست مسابقه را نشان دهد. کار خوبی هم کرد. اتفاق مهمی نبود. مهم این است که اخلاق عوام خراب نشود. در مسابقات جودوی زنان هم نزدیک بود اتفاق بدی بیفتد. شایعه شد قرار است یک ورزشکار عربستانی با جودوکار کشوری که اسمش را هم نمی‌بریم مسابقه بدهد. بعد خبر آمد که ورزشکار عربستانی حذف شده است. اینطور که یکی از خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر گفت اصلا در مسابقه شرکت نکرده است. ما هم می‌گوییم شرکت نکرده است. بزرگوار مشهدی گفت کسانی که در ستاد ابراهیم بوده‌اند و سهمی نگرفته‌اند خواص‌الدوله بعدی را تخریب نکنند. اگر می‌دانستم تقسیم سهم می‌کنند آن وقت‌ها که‌ می‌نوشتم‌ ابراهیم خیلی خوب است حضوری هم‌ به عرض خودش یا پدرهمسرش می‌رساندم. بالاخره از هیچی که بهتر بود. قول هم می‌دادم تخریب نکنم. عصر خبر آمد که آقای سردار به خواص‌المله گفته است از یک مشت منافق کامنت‌گذار نترسند و به دنبال صیانت از عوام باشند. حرف درستی‌ست. کسی که منافق کامنت‌گذار نباشد هر چیزی که آقای سردار بگوید را قبول می‌کند.


بیشتر بخوانید: خواص در بستند و تصمیم را گرفتند، دستشان درد نکند


 شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰
خیلی به بحث‌های فلسفی علاقه ندارم اما فیلمی از برنامه المپیک تلویزیون بودجه‌بگیر دیدم که مرا درگیر فلسفه کرد. جواد از حسن تفتیان که قهرمان دومیدانی بود پرسید چه شد که او شد او، حسن تفتیان می‌خواهد بشود او؟ سوال سنگینی بود. احتمالا اگر دوربین نبود حسن تفتیان طوری می‌دوید که بشود او. فهرست اسامی کاندیداهای ریاست بلدیه را دیدم. همه مشکلات تهران مثل دوره باقر حل خواهد شد. خیلی خوب است که بعضی افراد مثل علیرضا و مهرداد اینقدر متخصص و همه‌فن‌حریف هستند که اسمشان در همه لیست‌ها برای همه پست‌هامی‌آید.‌ معلوم است هم خیلی شایسته هستند و هم خیلی شیفته خدمت هستند. اخباری درباره محدود کردن ایسنتاگرام شنیده می‌شود. خبر خوبی‌ست. واقعا باید بساط این چیزها را جمع و از جنس ایرانی استفاده کرد. صیانت یعنی همین. اخلاق عوام هم خراب نمی‌شود. فیلم‌هایی از کرمان به دستم رسید. خوشبختانه در حال قطع کردن درخت‌های اضافه بودند تا جای قبرستان باز شود. درستش هم همین است. نباید اجازه داد هیچ چیزی مانع توسعه و آبادانی قبرستان‌ها شود.

یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اخباری از کمبود سرم و بعضی داروها در شهرهای مختلف به گوشم رسید. قطعا دروغ است و می‌خواهند سیاه‌نمایی کنند. ما در حال رسیدن به رکورد "هر ایرانی یک رونمایی واکسن" هستیم و سرم و دارو چیزی نیست که نتوانیم داشته باشیم. تصاویری هم از یک مشت آهن مچاله‌شده به دستم رسید که نوشته بودند یک دستگاه سی‌تی نو در بیمارستان بزرگی در تهران است که هنگام جابه‌جایی از روی جرثقیل به زمین افتاده و نابود شده بود. آن هم قاعدتا دروغ است. این اتفاقات برای ما نمی‌افتد. حدس می‌زنم غربی‌ها در حال فرافکنی مشکلات خودشان در مبارزه با کرونا هستند. عکس‌های جلسه آخر حسن و خواص‌الدوله‌اش را دیدم. بلاتشبیه مثل لشکر شکست‌خورده به صورت پراکنده ایستاده بودند. بالاخره باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. محمدجواد هم دوباره با ریش پروفسوری عکس گرفته بود. معلوم است می‌خواهد همان طور که آمده بود برود. منصور که حاجی مداحان است پرده از یک کار بد دیگر خواص‌الدوله برداشت. گویا قیمت بلیط سفر به ترکیه و مغولستان را عمدا ارزان کردند تا عوام به عراق نروند. ناراحت‌کننده است. امیدوارم غلامحسین ظرف همین دو سه روز حسن و بقیه خواص‌الدوله را احضار کند تا بابت این خیانت‌ها جواب بدهند. جمیله که از حالا به بعد بانوی اول کشور است گفت عوام در انتخابات اخیر نشان دادند که دنبال گمشده‌ای هستند. ناراحت شدم. معلوم است ابراهیم گم شده بوده و بعد در انتخابات پیدا شده است. جمیله چقدر غصه خورده است ولی همین که عوام نشان دادند دنبال گمشده او هستند لابد باعث خوشحالی جمیله و بقیه خویشاوندان سببی و نسبی شده است.


بیشتر بخوانید: این فضای مجازی لامصب را کلا ببندید و خیالمان را راحت کنید


دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
امروز آخرین روز حسن و خواص‌الدوله‌های اطرافش است. فردا که ابراهیم آید آزاد و رها هستیم و همه چیز خوب می‌شود. قبل از ظهر اخبار جلسه حسن با خواص‌الدوله‌اش را دنبال کردم. عجیب است که هنوز فکر می‌کند مذاکره با غربی‌ها کار خوبی‌ست. باید زودتر حسن را محاکمه کرد و پرسید مگر چین و روسیه چه اشکالی دارند؟ فیلم مصاحبه تلویزیون بودجه‌بگیر با نفرات برتر کنکور را دیدم. مجری از تک‌تک نفرات پرسید که آیا از گوشی‌های خود و اینترنت به جز درس خواندن برای کار دیگری هم استفاده می‌کردند. همگی گفتند بله! برای سرگرمی. تاسف‌بار است. همین است که نفرات برتر کنکور مثل قبل نیستند. اصلا چه معنا دارد کسی که نفر برتر کنکور است به فکر سرگرمی، آن هم در فضای مجازی، باشد. باید زودتر برای صیانت از نفرات برتر کنکور هم یک طرح جداگانه نوشته شود. مصاحبه یکی از روزنامه‌ها با مسوولان اولین آموزشگاه زبان کره‌ای را خواندم. گویا مشتری‌هایشان در حال افزایش است و بیشتر هم افراد زیر ۲۰ سال هستند که قصد مهاجرت به کره‌جنوبی دارند. اتفاقا خود بچه‌های کره‌شمالی هم معمولا دوست دارند به کره‌جنوبی فرار کنند. خدا را شکر که جوانان ما دوست دارند مهاجرت کنند. باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم. عصر شنیدم که گویا رجب طیب اردوغان از ما به خاطر فرستادن هواپیمای آب‌پاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌های ترکیه تشکر کرده است. کار لازمی بود. چون با توجه به دیواری که دارد بین خودشان و ما می‌کشد از راه زمینی نمی‌شد برای خاموش کردن آتش رفت. از بیل و آفتابه و تجهیزات زمینی برای خاموش کردن آتش جنگل‌های زاگرس و فیروزآباد و ممسنی خودمان استفاده می‌کنیم. ان‌شاالله با کمک اولین بارش‌های پاییزی و زمستانی، آتش زاگرس هم زودتر خاموش می‌شود. شب صبحت‌های یکی از خواص‌المله رزمی‌کار و علاقمند به خط ویژه را درباره فروش آلات فساد و فحشا در اینستاگرام خواندم. جالب بود. استفاده کردم. نمی‌دانم چرا اینستاگرام و کلا اینترنت اینجور چیزهایش را به خواص نشان می‌دهد و برای ما کتاب و قیافه خشک و جدی‌اش را می‌آورد. لااقل در فضای مجازی نباید بین خواص و عوام تبعیض باشد.


بیشتر بخوانید: واکسن بهانه است، چیزهای دیگر نشانه است


سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
حسن رفت. همه مشکلات هم با او رفتند. از امروز که ابراهیم تقریبا آمد همه چیز خوب می‌شود. از پنجشنبه که ابراهیم کامل بیاید دیگر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. یکی از خواص‌البلد تهران که دارد می‌رود در آخرین روز خبر داد برای هر تهرانی یک قبر مجانی در نظر گرفته‌اند. عالی‌ست‌. همه عمر به این امید زندگی کردیم که قبرمان مناسب باشد. حالا که دیگر مجانی هست و مفت که باشد هر چه باشد خوب است. اتفاقا چون یک مقداری کرونا زیاد شده و بیشتر باید به فکر دارو و سرم باشیم اینکه خیالمان را از قبر راحت کردند جای تشکر دارد. امیدوارم خواص‌البلد بعدی که با ابراهیم‌ می‌آیند فکری برای شست و شو و کفن ما هم بکنند تا از قبر مجانی بیشتر لذت ببریم. خدا کند کافور و سدر را هم مجانی بدهند. گلاب هم کنارش بگذارند نور علی نور می‌شود. شایعاتی درباره معاون اولی محمد شنیده می‌شود. قرار است برای ابراهیم مثل اسحاق باشد برای حسن. خیلی خوب است که مخبرها در امور اجرایی بیشتر دخالت می‌کنند. یک عده همین را بهانه کردند و گفتند پسر محمد در ۹ شرکت عضو هیات مدیره است. خب باشد. اتفاقا این ثابت می‌کند ژن خانواده محمد خیلی خوب است و به درد این کارها می‌خورد.


بیشتر بخوانید: کمی واکسن موقع جا کردن، بیرون ریخته؛ این که چیزی نیست


چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
صبح با حال خوبی بیدار شدم. حسن رفته و ابراهیم آمده است. قرار است از امروز همه چیز خوب شود. دستاوردهای ابراهیم از همین امروز معلوم بود. در المپیک مدال طلا و نقره گرفتیم. دوره حسن از این خبرها نبود. ابراهیم متشکریم. خیلی دوست دارم با ابراهیم صمیمی بشوم و در خاطراتم ابی صدایش کنم اما چون ابراهیم خیلی خوب است این کار را نمی‌کنم. امروز تقریبا همه اخبار تحت پوشش نام علیرضا بود. در واقع هر جا سخن از پست و مقام بود نام علیرضا می‌درخشید. احتمالا چون در دوران انتخابات خیلی خوب پوشش داد الان می‌خواهند خوب تحت پوشش باشد. اتفاقا خود علیرضا همان موقع مصاحبه کرده بود و گفته بود خوب نیست وقتی کسی جایی هست به فکر رفتن به جای دیگر باشد. به همین خاطر بقیه دارند فکر می‌کنند با اینکه علیرضا الان جزو خواص‌المله هست او را تبدیل به یکی از خواص‌الدوله کنند یا رییس بلدیه بشود یا هر جایی برود غیر از اینجایی که هست. مهم این است که از امروز به شکل اصولی همه چیز کشور خوب شده است و روز به روز بهتر می‌شود. حدود ظهر خبر تعطیلی تهران در روز پنجشنبه را شنیدم. نگران شدم. فکر کردم وضعیت کرونایی شهر خیلی خراب شده است. ولی بعد خیالم راحت شد. به خاطر مراسم تحلیف ابراهیم که در میدان بهارستان برگزار می‌شود شهر را تعطیل کرده‌اند‌. بالاخره نباید در این روز زیبا هیچ جا ترافیک باشد. عوام هم باید استراحت کنند که بتوانند از حالا به بعد بیشتر لذت ببرند.


بیشتر بخوانید: چرا خواص فکر می‌کنند که ما عوام خدا را شکر نمی‌کنیم


پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
امروز خیلی روز خوب و مهمی‌ست‌. آمدن ابراهیم امروز کامل می‌شود. روزنامه بودجه‌بگیر هم خیلی خوب نوشت. قرار است از حالا به بعد به قرارداد ننگین برجام‌ تعلق خاطر نداشته باشیم و اگر پرنده متجاوزی را بزنیم هواپیمای بدون سرنشین نباشد. خوب است که تا امروز قرار بوده فقط بدون سرنشین‌ها را بزنیم. فایل صحبت‌های مهدی را شنیدم. دوباره بعد از چهار سال استراحت رییس خواص‌البلد در تهران شد. مثل اینکه دیشب خوب نخوابیده و دلیلش علیرضا بوده است. قرار نبوده اسمش همه جا بیاید ولی به هر طریق آمده است. در فاصله ظهر تا عصر چند مسابقه کاراته و کشتی ورزشکاران ایران در المپیک را دیدم‌. همه را باختیم. عجیب بود. چون‌از روزی که ابراهیم آمده همه چیز خوب بوده است. بعد متوجه شدم‌ که دلیل این شکست‌ها حسن بوده است چون به بهانه شرکت در مراسم ابراهیم دوباره آفتابی شده است. حرف‌های باقر در مراسم را شنیدم. به خوبی با مهمانان خارجی درباره مسائل داخلی صحبت کرد. لازم بود. اینطوری خارجی‌ها بیشتر با باقر و ابراهیم احساس صمیمیت می‌کنند. اتفاقا اشاره‌ای هم به جناح‌ها و جریان‌های انتخاباتی کرد. برای خارجی‌ها آموزنده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
1
طنز پرداز درجه یک حال حاضر ایران .با وجود این آدمهاست که هنوز از ایرانی بودن خودمون متاسف نیستیم. حیف که روزی (شایدم خیلی زود ) دلمون اینجا برای نوشته هاش تنگ خواهد شد .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی