تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

احساسات مثبت مردمان کدام کشور‌ها بیشتر است؟

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد، مردم جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی بدترین شرایط را تجربه کرده‌اند. در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۰ درصد از شهروندان بالای ۱۵ سال در جهان، روز قبل‌شان را با نگرانی را سپری کرده اند. مردمان کشور‌های ترکیه با ۴۶ درصد، لبنان ۴۶ درصد، نپال با ۵۶ درصد و پاکستان با ۵۸ درصد کمترین میزان احساسات مثبت در یک روز را تجربه کرده اند.

کد خبر: ۱۰۳۶۲۵
۱۷:۴۹ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

مردمان کشورهایی با احساسات مثبت

دیدارنیوز ـ به نقل از مرکز نظرسنجی ایسپا، موسسه نظرسنجی گالوپ هر سال میزان عواطف مثبت (تجربه احساسات مثبت فرد) و عواطف منفی (تجربه احساسات منفی فرد) را در سطح جهانی سنجش و کشور‌ها را از این حیث (شاخص عواطف مثبت و عواطف منفی) رتبه‌بندی می‌کند. آخرین گزارش در سال ۲۰۲۱ منتشر شده و نتایج نظرسنجی گالوپ در سال گذشته یعنی ۲۰۲۰ را تشریح کرده است.

سوالاتی که گالوپ برای سنجش عواطف مثبت (Positive Affect) استفاده می‌کند، شامل موارد ذیل است:

- آیا احساس می‌کنید دیروز به خوبی استراحت کردید؟

- آیا در طول دیروز با شما به احترام رفتار شد؟

- آیا تمام دیروز لبخند زدید یا خندیدید؟

- آیا دیروز چیز جالبی یاد گرفتید یا انجام دادید؟

- آیا دیروز لذت بردن از زندگی را تجربه کردید؟

نتایج آخرین نظرسنجی گالوپ نشان داد که به طور میانگین در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۱ درصد از مردم جهان احساسات و عواطف مثبت را تجربه کرده‌اند. این رقم طی سه سال گذشته تغییر نکرده است. نتایج به تفکیک نشان می‌دهد، ۷۲ درصد از افراد بالای ۱۵ سال در ۱۱۵ کشور جهان بیان کردند، در طول دیروز به خوبی استراحت کرده‌اند. ۷۲ درصد گفته‌اند دیروز لذت‌بردن را تجربه کرده‌اند. گفتنی است ۷۰ درصد از شهروندان جهان گفتند طی دیروز لبخند زدند یا خندیدند. ۸۶ درصد بیان داشتند در طول دیروز احساس احترام را دریافت کرده‌اند و ۴۹ درصد گفتند طی دیروز چیز جالبی را یاد گرفته و یا انجام داده‌اند.

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد کشور‌های السالوادور با ۸۲ درصد، فیلیپین با ۸۱ درصد و نروژ با ۸۱ درصد بیشترین احساسات مثبت را تجربه کرده‌اند و در مقابل کشور‌های ترکیه با ۴۶ درصد، لبنان ۴۶ درصد، نپال با ۵۶ درصد و پاکستان با ۵۸ درصد کمترین میزان احساسات مثبت را طی دیروز تجربه کرده‌اند. طبق نظرسنجی موسسه گالوپ ۶۱ درصد از مردم ایران احساسات مثبت را تجربه کرده‌اند.

در مقابل عواطف منفی (Negative Affect) نیز با استفاده از سوالات زیر سنجش می‌شود:

- آیا دیروز درد جسمانی تجربه کردید؟

- آیا دیروز احساس نگرانی را تجربه کردید؟

- آیا دیروز احساس غم را تجربه کردید؟

- آیا در طول دیروز استرس (فشارروانی) را تجربه کردید؟

- آیا در طول دیروز عصبانی یا خشمگین بودید؟

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد، مردم جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی بدترین شرایط را تجربه کرده‌اند. شاخص عواطف منفی که شامل تجربه درد جسمانی، نگرانی، غم، استرس و خشم است نشان می‌دهد: به طور میانگین در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۲ درصد از مردم جهان احساسات و عواطف منفی را تجربه کرده‌اند. به عبارت دیگر ۳۲ درصد از شهروندان بالای ۱۵ سال در ۱۱۵ کشور جهان به ۵ سوال (عواطف منفی) پاسخ مثبت یا «بله» دادند. طی ۱۵ سال (۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ میلادی) «۳۲ درصد» در سال آخر رکورد جدید محسوب می‌شود و مردم جهان در سال ۲۰۲۰ بیشترین احساسات و عواطف منفی را تجربه کردند.

آمار‌ها به تفکیک نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۰ درصد از شهروندان بالای ۱۵ سال در جهان، روز قبل‌شان را با نگرانی را سپری کرده اند. همین عدد برای فشار روانی (استرس) نیز متصور است و از هر ۱۰ نفر بالای ۱۵ سال در ۱۱۵ کشور جهان، ۴ نفر دیروز فشار روانی را تجربه کرده است. ۲۹ درصد گفتند در طول دیروز «درد جسمانی» را تجربه کرده‌اند. همچنین ۲۷ درصد شهروندان گفتند در طول دیروز ناراحت و غمگین بوده‌اند و ۲۴ درصد بیان کردند، در طول دیروز عصبانی و خشمگین شده‌اند.

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد کشور «عراق» با ۵۳ درصد بدترین وضعیت را در بین ۱۱۵ کشور دارد. یعنی ۵۳ درصد از افراد بالای ۱۵ سال در کشور عراق در سال ۲۰۲۰ بیان کردند، عواطف منفی را تجربه کرده‌اند. این رقم برای کشور‌های لبنان ۵۱ درصد، پرو ۵۱ درصد، مصر۵۰ درصد و تانزانیا ۴۷ درصد است. در مقابل کشور‌های تایوان با ۱۳ درصد، قزاقستان با ۱۵ درصد، موریتانی با ۱۷ درصد، استونی با ۱۹ و روسیه با ۲۰ درصد کمترین تجربه احساسات منفی را در بین سایر کشور‌های جهان داشته‌اند. طبق نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ ۴۶ درصد از مردم ایران احساسات منفی را تجربه کرده‌اند.

برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی