تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پیام دکتر مصدق به تختی بعد از قهرمانی المپیک

قهرمانی ورزشکاران در مسابقات المپیک بهانه‌ای است برای سران و مقامات کشور‌ها که به قهرمان خود تبریک گفته و او را مورد تقدیر قرار دهند. خواندن نامه مصدق به تختی در ۶۵ سال قبل خالی از لطف نیست.

کد خبر: ۱۰۳۶۱۴
۱۶:۵۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

پیام دکتر مصدق به تختی بعد از قهرمانی المپیک

 

دیدارنیوز ـ میز المپیک: المپیک ۱۹۵۶ ملبورن برای همیشه در حافظه تاریخی مردم ایران باقی‌خواهد ماند، جایی که شادروان غلامرضا تختی و امامعلی حبیبی توانستند اولین مدال‌های طلا را برای ایران به دست آورند و کشتی ایران را در تالار افتخارات جهانی صاحب منصب و مقام کنند.

بی‌شک آن روز نیز مردم ایران پس از شنیدن خبر قهرمانی فرزندان برومند میهن، موجی از شادمانی و امید به راه انداختند و مقدم ورزشکاران را در بازگشت از راهی دور و میدانی سخت گرامی داشتند. در کنار پیغام‌های تبریک و تقدیری که آن روز‌ها نصیب ورزشکاران شد، اما پیام دکتر محمد مصدق نخست‌وزیر تبعیدی در سال ۱۳۳۵ به غلامرضا تختی، جهان پهلوان نام‌آور ایران معنا و مفهوم متفاوتی داشت

تختی که دل در گرو آزادیخواهان مملکت داشت چند سال با دکتر مصدق نامه‌نگاری می‌کرد و پس از قهرمانی در ملبورن، این نخست‌وزیر ملی ایران بود که در قالب کلمات و معانی، اوضاع و شرایط آن روز‌های ایران را در نامه‌ای خطاب به تختی شرح داد:

«این مردم پاک لایق بهترین شادی‌ها هستند و عموماً بدترین غصه‌ها نصیب شان می‌شود. گویی این تقدیر محتوم ملت شریفمان است. تقدیر سیاهی که اراده ملی‌مان را سست و ناامیدی را بر کشورمان مسلط کرده. مردم حالا طعم آن شکست‌های ملی و اجتماعی‌شان را پس از آن کودتای شوم با طعم شیرین پیروزی‌های شما جبران می‌کنند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی