تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

نخست وزیر عراق آغاز اجرای طرح "برگه سفید" را اعلام کرد

نخست‌وزیر عراق در سخنانی آغاز اجرای سازوکارهای اجرایی و اجرایی طرح اصلاحات اقتصادی در این کشور را اعلام کرد.

کد خبر: ۱۰۳۳۳۵
۱۲:۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

نخست وزیر عراق

دیدارنیوز - به نقل از رویترز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی پیش از آغاز جلسه کمیته عالی اصلاح، از آغاز اجرای سازوکارهای اجرایی و اجرایی طرح اصلاحات اقتصادی در این کشور خبر داد.

وی در این باره گفت: از زمانی که ما "برگه سفید"، (طرح اصلاحات اقتصادی عراق) اصلاحات را برای مقابله با فساد گسترده در کشور مطرح کردیم، در حال ایجاد فضای مناسب برای اجرای آن هستیم و جلسه امروز برای اعلام آغاز اجرای سازوکارهای اجرایی و اجرایی طرح اصلاحات اقتصادی در چارچوب برگه سفید است.

وی درباره این طرح اصلاحات افزود: این طرح راه حلی برای بحران مزمن مدیریت اقتصادی ارائه می‌دهد؛ بحرانی که وابستگی کامل به نفت و عدم تنوع منابع درآمد شاخصه آن است. ما می‌خواهیم به عراقی‌ها بگوییم که درباره اصلاحات جدی هستیم، بنابراین برنامه مدیریت اقتصاد کوتاه مدت نبوده و هدف آن اصلاحات یکپارچه طی پنج سال است.
الکاظمی ادامه داد: خسارت‌های وارد شده به اقتصاد عراق بسیار زیاد است و به همین دلیل امکان اجرای طرح اصلاحات در مدت کوتاه وجود ندارد و هرکسی که قول دهد این کار را انجام دهد، دچار توهم شده است. هدف رشد کشور عراق است و نه دولت فعلی؛ چراکه عمر دولت‌ها سپری می‌شود و این کشور است که پابرجاست و به همین دلیل است که ما با تمام عزم خود می‌خواهیم اعتبار اقتصادی عراق را بازیابی کنیم.

وی ادامه داد: از زمانی که ما مدیریت اجرایی عراق را بر عهده گرفتیم، سخت در تلاش برای اجرای اصلاحات بوده‌ایم تا با کمترین ضرر و زیان برای همه مواجه شویم. آینده فرزندان ما مهم‌تر از هر چیزی است، آنها سازندگان عراق هستند و آنها هستند که آن را رهبری می‌کنند ، بنابراین اجازه دهید منافع خود را رها کرده و به فرزندان خود فکر کنیم.

نخست‌وزیر عراق اوایل پاییز ۱۳۹۹ با هدف اجرای اصلاحات اقتصادی کلان در این کشور از طرح خود با عنوان «برگه سفید» رونمایی کرد. این طرح شامل ۵ محور از جمله دستیابی به ثبات مالی پایدار، اصلاحات در بانکداری و اقتصاد کلان، بهبود وضعیت زیرساخت‌ها، ارائه خدمات اساسی و بهبود حکمرانی در عراق است. به گفته الکاظمی طرح مقاله سفید مقدمه‌ای برای فعالیت‌های اصلاحی بلندمدت است که همکاری و همفکری مجلس، شورای عالی قضائی و سایر متخصصان عراق را می‌طلبد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی