تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بستری شدن کرونایی‌ها روی برانکارد‌های اورژانس/ برگزاری مراسم محرم، بحران برای کشور رقم می‌زند

رئیس بیمارستان شهید لواسانی از بستری شدن خیلی از بیماران کرونایی روی برانکارد اورژانس در شرایط نامناسب خبر داد.

کد خبر: ۱۰۳۳۳۰
۱۲:۰۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

بستری شدن کرونایی‌ها و برانکارد‌های اورژانس

دیدارنیوز ـ سیدعلی جمالیان رئیس بیمارستان شهید لواسانی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در تهران گفت: در تهران حدود ۹۰۰۰ بیمار بستری داریم که خیلی از آن‌ها شرایط‌شان به صورتی است که روی تخت‌های موقت برانکارد در اورژانس‌ها بستری هستند و شرایط مناسبی ندارند، اگر این اتفاق ادامه پیدا کند قطعاً نمی‌شود این مشکل را جمع کرد.

رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: با تداوم این شرایط با کمبود دارو، تخت اکسیژن و تجهیزات دیگر رو به رو می‌شویم و خیلی بحران‌ها بیشتر خواهد شد.

جمالیان ادامه داد: با این وجود استدعای من این است که رسانه‌ها از هر راه که می‌توانند برای اطلاع رسانی استفاده کنند و هموطنان را به رعایت پروتکل‌ها دعوت کنند، چون الان رعایت پروتکل‌ها ۶۰ درصد شده و این باعث بحران و دامن زدن به این شرایط خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار این شرایط، محرم و مراسم‌های عزاداری طبق سنت‌هایی که داریم در پیش است و فکر می‌کنم با این شرایطی که الان داریم اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم و آن مسائل مربوط به برگزاری مراسم محرم را داشته باشیم قطعاً یک بحران غیر قابل پیش‌بینی و عجیب و غریب برای کشور اتفاق می‌افتد.

او با اشاره به خطر برگزاری مراسم‌های ماه محرم و عدم کنترل رعایت پروتکل‌ها در این مراسم‌ها و تاثیر آن بر گسترش ابتلا به کرونا بیان کرد: با توجه به وضعیت پیش گفته خواهش من از رسانه این است که حتما اطلاع رسانی کنند، اگر مثل گذشته ایام محرم و برگزاری مراسم‌ها و هیئت‌ها را داشته باشیم، این بحران غیرقابل کنترل خواهد شد.

رئیس بیمارستان شهید لواسانی بیان کرد: وضعیت کرونا در این پیک بی‌سابقه است و در هیچ یک از پیک‌های قبل ما چنین بحرانی به خصوص در بیمارستان‌ها حس نکردیم.

وی با اشاره به محدودیت توان کادر درمان گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، کادر درمان خسته‌تر از آنچه که تا الان بوده، می‌شود و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود واقعا در یک کلمه فاجعه رخ می‌دهد.

جمالیان با اشاره به خطر جهش‌های ویروس و بی‌اثر شدن پلتفرم‌های واکسن ادامه داد: همین الان هم این اتفاق افتاده و اکثر افرادی که واکسینه شده‌اند، در برابر ویروس دلتا ایمنی کامل ندارند، ممکن است از مرگ و میر و خطرات پیشرفته‌ی آن جلوگیری کنند، اما جلوی ابتلا را نمی‌گیرد و درصد قابل توجهی از بیماران کرونایی بخش ویژه‌ی ما افرادی هستند که واکسینه‌ی کامل شدند.

وی افزود: اگر در محرم پروتکل‌ها را رعایت نکنیم قطعاً موج بعدی را خواهیم داشت و توجه کنید موج بعدی خطر بیشتری نسبت به موج پنجم خواهد داشت، چون ویروس در حال تغییر است.

جمالیان گفت: در این صورت دارو‌ها کارساز نخواهد بود، بدن‌ها ضعیف‌تر می‌شود و جهش‌ها قوی‌تر، در این شرایط خیلی از دارو‌های موجود دیگر روی فرد اثر نمی‌گذارد و فکر می‌کنم خیلی این موضوع تهدیدکننده زندگی مردم باشد.

منبع: ایلنا
برچسب ها: آمار کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی