تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پس از ماه‌ها مذاکرات نافرجام، آ.سه.آن برای میانمار نماینده انتخاب می کند

وزیران خارجه کشورهای عضو مجمع جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن سرانجام نماینده ویژه‌ای را برای میانمار تعیین می‌کنند.

کد خبر: ۱۰۳۰۸۱
۱۵:۴۲ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

پس از ماه‌ها مذاکرات نافرجام، آ.سه.آن برای میانمار نماینده انتخاب می کند

دیدارنیوز -  به نقل از خبرگزاری رویترز، شش ماه پس از کودتای نظامی در میانمار و روی کار آمدن دولت خونتا در این کشور با براندازی دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار، وزرای خارجی کشورهای عضو مجمع جنوب شرق آسیا سرانجام با فشارهایی که از جانب جامعه جهانی به آنها وارد آمد، تصمیم گرفته‌اند تا یک نماینده ویژه را برای رسیدگی به امور میانمار انتخاب کنند.

سازمان ملل، چین و آمریکا در میان دیگر کشورهای این بلوک آسیایی را بهترین گزینه برای پیگیری اقدامات دیپلماتیک به منظور احیای ثبات در میانمار تشخیص داده‌اند.

میانمار پس از کودتای نظامی با ناآرامی و آشوب دست به گریبان است و اعتراضات گسترده خیابانی به سرکوب مردم و مخالفان خونتا و دستگیری‌های گسترده منجر شده است.

اقدامات برای تعیین یک نماینده ویژه از سوی آ.سه.آن در آوریل آغاز شد وقتی که رهبران این مجمع یک طرح پنج بندی را برای پایان دادن به ناآرامی‌ها در میانمار ارائه کردند.

آمریکا و سازمان ملل در روزهای اخیر آ.سه.آن را ملزم کردند تا یک نماینده ویژه برای امور میانمار انتخاب کند.
یکی از سخنگوهای دولت متحد ملی میانمار که مخالف کودتاست گفت، این نماینده ویژه باید مردم میانمار را در مرکز و راس توجه قرار دهد. هر چیزی که باعث تسکین و رهایی از درد مردم میانمار شود، مورد استقبال خواهد بود.

"اریوان یوسف"، وزیر دوم امور خارجی برونئی گفته که یکی از کاندیداهای نمایندگی آ.سه.آن در امور میانمار است. سه کاندیدای دیگر "ویراساک فوتراکول"، معاون وزیر خارجه تایلند، "حسن ویراجودا"، وزیر خارجه سابق اندونزی و "غزالی اسماعیل"، دیپلمات کارکشته مالزیایی هستند

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی