تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

شرایط صادرات شتر اعلام شد

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به گمرک اعلام کرد که صادرات شتر‌های ماده بالای ۱۲ سال سن و شتر‌های نر غیر اصلاح نژادی با بیش از ۸ سال سن تا سقف ۵۰۰۰ نفر در سال جاری فقط به صورت مشروط، مدیریت شده با اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی مجاز است.

کد خبر: ۱۰۳۰۵۳
۱۴:۳۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

شرایط صادرات شتر

دیدارنیوز ـ دی ماه سال گذشته امید گیلان پور، معاون وزیر جهاد کشاورزی، طی نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، با اشاره به ممنوعیت صادرات شتر از سال ۱۳۹۷، اظهار کرده بود که گوشت شتر فقط ۰.۷ درصد گوشت قرمز کشور را تامین می‌کند و نقش چندانی در تنظیم بازار گوشت قرمز ندارد.

همچنین سالانه حدود ۱۶۰۰۰ نفر شتر نر و مولد حذفی از مجموع تولیدات سالانه کشور، مازاد بر نیاز داخلی بوده و با توجه به کیفیت پایین گوشت تولیدی آن‌ها بازار دائمی مناسب و مطمئن هم برای مصارف داخلی ندارند.

گیلان پور در ادامه این نامه با اشاره به اینکه صادرات کنترل شده، یک راهبرد مطمئن برای کمک به پیشرفت مالی گله‌دار‌ها محسوب می‌شود، از وزارت صمت خواسته بود مراتب صادرات شتر با کد تعرفه ۰۱۰۶۱۳ به طور مجاز مشروط، یعنی با اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی به گمرک ابلاغ شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پیرو نامه قبلی، در تیر ماه امسال طی نامه دیگری درباره شیوه نامه تدوین شده برای صادرات شتر اعلام کرد که معاونت امور تولیدات دامی با صادرات شتر‌های ماده بالای ۱۲ سال سن و شتر‌های نر غیر اصلاح نژادی با بیش از ۸ سال سن با رعایت سقف صادرات ۵۰۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ با کد تعرفه ۰۱۰۶۱۳ موافقت کرده است.

در نهایت، اواخر تیر ماه سعید عباسپور، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به گمرک اعلام کرد که صادرات شتر‌های ماده بالای ۱۲ سال سن و شتر‌های نر غیر اصلاح نژادی با بیش از ۸ سال سن تحت ردیف تعرفه ۰۱۰۶۱۳ تا سقف ۵۰۰۰ نفر در سال جاری صرفا بصورت مجاز مشروط، مدیریت شده با اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی مجاز است. چند روز پیش هم این موضوع به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صادرات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی